stannar polisen mig fall jag sätter på mitt zx ? :S

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
davidcarlberg
Elmoped

stannar polisen mig fall jag sätter på mitt zx ? :S

Inlägg av davidcarlberg »

som rubriken lyder hur stor chans är det fall polisen stannar mig?? någon som vet ungefär och tror ni dom struntar i det. fall man har körtkort? kör förbi misnt ett tiotal polisbilar per dag bor granne med dom :/

den är dragen v-ring med lite tyngre vikter och 15% hårdare fjädrar elr 20%var det

asså hur stor chans är det typ att du ger böter till mig liksom? :) har körkort och aldrig blivit taken innan
Senast redigerad av davidcarlberg den 16 september 2011, 14:29, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

risken finns ju. men har du trimm på moppen
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

När polisen ser ett xz tänker dom: Ahaa! ett fucko, honom låter vi va! och kör vidare.....
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

risken finns ju alltid. beror ju helt på hur poliserna är.
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped

Inlägg av Zkiller »

Vet inte riktig hur poliserna är hos dig men här stoppar dom dig 99 gånger av 100 :o :wink:
davidcarlberg
Elmoped

Re: stannar polisen mig fall jag sätter på mitt zx ? :S

Inlägg av davidcarlberg »

davidcarlberg skrev:som rubriken lyder hur stor chans är det fall polisen stannar mig?? någon som vet ungefär och tror ni dom struntar i det. fall man har körtkort? kör förbi misnt ett tiotal polisbilar per dag bor granne med dom :/

den är dragen v-ring med lite tyngre vikter och 15% hårdare fjädrar elr 20%var det
någon som har erfaranhet av poliserna i Göteborg? bor vid den vid västra frölunda och på vintern den vid balldersgatan /
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Poliserna stoppar dig när det går för fort och när de ser trimmdelar som de ser är för stora än orginal, Fast de flesta brukar nog bara köra om en.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Re: stannar polisen mig fall jag sätter på mitt zx ? :S

Inlägg av Erikols »

davidcarlberg skrev:
davidcarlberg skrev:som rubriken lyder hur stor chans är det fall polisen stannar mig?? någon som vet ungefär och tror ni dom struntar i det. fall man har körtkort? kör förbi misnt ett tiotal polisbilar per dag bor granne med dom :/

någon som har erfaranhet av poliserna i Göteborg? bor vid den vid västra frölunda och på vintern den vid balldersgatan /

jag bor också västra frölunda, oftast ser man massa polisbilar varje dag men dem brukar inte stanna än, finns en del enduros också så akta!
Användarens profilbild
R00xwill3
Elmoped

Inlägg av R00xwill3 »

jag har kört körde runt med mit zx rör hela sommaren och mötte ett antal polisbilar, men då zx röret inte låter så mkt så brydde sig inte poliserna sig alls, btw jävla drag axx i det röret =)))
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Ja dom stannar dig om dom märker att du har effektrör på din moped. Men genom att köra smart och inte köra full gas hela tiden minskar du chansen för att bli tagen oehört mycket! Själv har jag kört runt med en zx setup hela sommaren och mött poliser men dom har inte kollat på mig. Sätt på ett zx på din moppe och kör försiktigt så går det ska du se :wink:
Skriv svar