Någon som kan borra up min orginal cylinder till 70cc ??

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
glennhammar
Elmoped

Någon som kan borra up min orginal cylinder till 70cc ??

Inlägg av glennhammar »

Halloj , jag har en Rieju mrx och jag vill ha lite mera pulver i den, är det någon som är duktig på att borra up cylindrar till 70cc ??
// Fille
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

Nej.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

vad har du nu för cylinder?

Varför inte bara köpa 70cc? du kan inte borra 50cc till 70cc rätta mig om jag har fel! :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Köp en 70 cc sport istället. Om du borrar i din original kanske hela skiten pajjar och så måste du ändå köpa en ny. För riskabelt.
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Victorh skrev:vad har du nu för cylinder?

Varför inte bara köpa 70cc? du kan inte borra 50cc till 70cc rätta mig om jag har fel! :D
Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

blir nog billigare och bättre om du köper typ barkit eller arisals 70cc sport, med tanke på vad en ny org cylinder kostar, sedan hade de nog blivit helt fel med duratuionerna om de ens går att borra upp den så mkt.

sedan blir de bäst med större förgasare med ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

RoxxTobb skrev:

Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!
Millimeter? Snarare hundradelar, gärna mikrometer. Hittar du en person med rätt brotsch kommer han inte göra det gratis. Sen är jag tveksam till om det finns så mycket material att plocka av. Det kanske räcker till, men det ska vara hållbart och stabilt också.

Sen är det inte helt gratis med nicasil heller. Sen ska en passande kolv hittas, packningar tillverkas och dome:en bör nog tas upp en del för annars blir klämspalten lite väl stor
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

enklast med en ny cylinder ist att lägga pengar på nåt som aldrig kmr funka
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

antonpg94 skrev:enklast med en ny cylinder ist att lägga pengar på nåt som aldrig kmr funka
känns som jag är överflöd i denna tråd men det går ... men du får typlägga ner 4gnger mer än att bara köpa en trim70 cc ....

så inte värt (Y)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

bensinskalle skrev:
RoxxTobb skrev:

Millimeter? Snarare hundradelar, gärna mikrometer. Hittar du en person med rätt brotsch kommer han inte göra det gratis. Sen är jag tveksam till om det finns så mycket material att plocka av. Det kanske räcker till, men det ska vara hållbart och stabilt också.

Sen är det inte helt gratis med nicasil heller. Sen ska en passande kolv hittas, packningar tillverkas och dome:en bör nog tas upp en del för annars blir klämspalten lite väl stor
3 hundradels millimeter större än kolven 8)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

KarlssoN^ skrev:
bensinskalle skrev:
RoxxTobb skrev: Klart de går att borra upp en 50 till 70 de är möjligt men att de handlar om millimeter precison och de är riskabelt, samt alla flödes portar ska förstoras och de kommer bli mkt dyrare än att köpa en!

3 hundradels millimeter större än kolven 8)
Ja det är MÅTTET ja, sedan har du en fin liten tolerans att passa också, och den är inte lika snäll ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Haha fyfan, livsfarligt ju, skiten kommer vika sig :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
glennhammar
Elmoped

Inlägg av glennhammar »

Okej , tack för alla svar jag skiter nog i att borra up men jag har tänkt på mk 70cc handmade någon som har en bra uppfatning om den cylindern ? :)
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög

Inlägg av Maxidude »

Det gör du rätt i ;) Handmade ska vara en ganska så snäll gjutjärnscylinder :)
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Skriv svar