Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ta inte bort v-ringen om du vill ha bra acceleration
gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ta inte bort v-ringen om du vill ha bra acceleration
ok man får ett jätte acc men ligger typ i 45-50 nerför haha
gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ta inte bort v-ringen om du vill ha bra acceleration
du tapar inge axx utav vringen du låter bara rem gå upp till max och ger högre fart
gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med
ta inte bort v-ringen om du vill ha bra acceleration
du tapar inge axx utav vringen du låter bara rem gå upp till max och ger högre fart
ok trodde faktiskt den gjorde så du fick bättre axx men ok, tack för svaren
som sagts innan v-ringen gör ingen skillnad på axxet, men köp zx, bytt vikter och kopplingsfjädrar, större munstycke, kanske byta koppling och variator.
Erikols skrev:som sagts innan v-ringen gör ingen skillnad på axxet, men köp zx, bytt vikter och kopplingsfjädrar, större munstycke, kanske byta koppling och variator.
ok, kommer man upp på bakan med att bara byta koppling och vikter?
Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
runners skrev:Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Min gjorde det iaf. .trodde inte på det innan jag drog den själv Men om man ska trimma över huvud taget ska man ju självfallet dra av den
Annars har mura rätt Vill du ha grymt axx så sa man satsa på högvarviga grejer! Lågvarvigt så blir den stark och kan dra bra från låga varv men en ligger du i dom högre varven med en högvarvig setup så blir det bättre axx och topp!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
När många startar sina mopeder och kör i väg så är accet skööönt. Men efter en kort stund försvinner en del av accet. Varför? Samma sak märker man när det är en het sommardag ...då går många mopeder trögare än de gör när det är kallt. Vad kan då felet vara ?
Är det för litet huvudmunstycke ?
För låga vikter ?
Nä ...det är för dålig kylning. Köp en bättre kopplingsklocka, motorfläkt och variatorfläkt så märker ni genast en stor skillnad. Kylningen i en motor är enormt viktig om man inte vill tappa effekt .
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Min gjorde det iaf. .trodde inte på det innan jag drog den själv Men om man ska trimma över huvud taget ska man ju självfallet dra av den
Annars har mura rätt Vill du ha grymt axx så sa man satsa på högvarviga grejer! Lågvarvigt så blir den stark och kan dra bra från låga varv men en ligger du i dom högre varven med en högvarvig setup så blir det bättre axx och topp!
Jooo jag menar när man strypt av moppen från allt ..
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?
Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa
Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.
Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.
Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?
Niklas Berntsson skrev:
ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?
Ska du stunta så blir det nog väldigt svårt att stunta med ett högvarvigt rör, tyvärr.
Börja med att byta rubrik för annars tvingas jag låsa tråden.
P.S! När ni citerar, försök att bara citera inlägget ovanför och ta bort resten så slipper det bli så långa inlägg och det blir mycket mer lättläst för alla
Born2Ride skrev:
Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?
Ska du stunta så blir det nog väldigt svårt att stunta med ett högvarvigt rör, tyvärr.