vad ska jag göra för att få bättre acc?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

vad ska jag göra för att få bättre acc?

Inlägg av Börniee »

Tja jag har en Aerox och jag undrar vad det bästa man kan göra för att få bättre acc? :shock:
Senast redigerad av Börniee den 18 september 2011, 08:26, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

använd sökfunktionen.

Trimma den till en hyper.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Victorh skrev:använd sökfunktionen.

Trimma den till en hyper.
ok, men vill inte ändra så mycket.

ska man byta koppling eller något?
gud
Svårstartad skrothög

Inlägg av gud »

Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med :)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
vad du ska ha för vikter fjädrar och munstycke får man testa sig fram köpt ett set var värje där man får olika med :)
ta inte bort v-ringen om du vill ha bra acceleration :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

gud skrev:Dra v-ringen köp ett LeoVince ZX-R byt till lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar. gå upp 10-20 storlekar i munstycke.
ok. tack för svaret :P
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

aerox-sami skrev:
ok man får ett jätte acc men ligger typ i 45-50 nerför haha :lol:
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

aerox-sami skrev:
du tapar inge axx utav vringen du låter bara rem gå upp till max och ger högre fart
spårt setup!
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

aeroxleoZX skrev:
aerox-sami skrev:
du tapar inge axx utav vringen du låter bara rem gå upp till max och ger högre fart
ok trodde faktiskt den gjorde så du fick bättre axx men ok, tack för svaren :P
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

som sagts innan v-ringen gör ingen skillnad på axxet, men köp zx, bytt vikter och kopplingsfjädrar, större munstycke, kanske byta koppling och variator.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Erikols skrev:som sagts innan v-ringen gör ingen skillnad på axxet, men köp zx, bytt vikter och kopplingsfjädrar, större munstycke, kanske byta koppling och variator.
ok, kommer man upp på bakan med att bara byta koppling och vikter?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?

Vill du inte ha så mycket trimmat så kan du ju köpa

Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Ett par tunna reeds tex polini
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.

Med denna setup så kommer du få bra mycket bättre acceleration.

Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?

Leovince zx eller Metrakit H.M ecologic (ur pluggat original rör funkar också väldigt bra.)
Malossi fly clutch 107mm
Malossi multivar (med passande vikter och kopplingsfjädrar) du får testa dig fram för optimal effekt.

Vill du ha något vassare så kan du slänga på en polini sport 70cc och en 19mm förgasare.

ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Niklas Berntsson skrev:
Born2Ride skrev:Hur mycket pengar kan du lägga ner? antar att du inte vill slänga på 70cc eller dylik?

Malossi fly clutch 107mm

ok, jag har ett kunda rör som går rätt så bra tycker du jag ska byta till ett mer lågvarvit rör?
Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

asså när folk vill ha acc så säger alla lågvarviga rör.. men det är ju mer om man vill ha axx 0-40 eller 40-80 tillexempel :P

tog bara random hastighets siffror :P
Bild
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

runners skrev:Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Min gjorde det iaf. .trodde inte på det innan jag drog den själv :P Men om man ska trimma över huvud taget ska man ju självfallet dra av den :)

Annars har mura rätt :) Vill du ha grymt axx så sa man satsa på högvarviga grejer! Lågvarvigt så blir den stark och kan dra bra från låga varv men en ligger du i dom högre varven med en högvarvig setup så blir det bättre axx och topp!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

När många startar sina mopeder och kör i väg så är accet skööönt. Men efter en kort stund försvinner en del av accet. Varför? Samma sak märker man när det är en het sommardag ...då går många mopeder trögare än de gör när det är kallt. Vad kan då felet vara ?
Är det för litet huvudmunstycke ?
För låga vikter ?

Nä ...det är för dålig kylning. Köp en bättre kopplingsklocka, motorfläkt och variatorfläkt så märker ni genast en stor skillnad. Kylningen i en motor är enormt viktig om man inte vill tappa effekt .
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

runners
King of the street

Inlägg av runners »

Tuta skrev:
runners skrev:Vad tröttsamt att höra att moppen tappar acc när man drar v-ringen....ni som tror det ...förklara varför. Jag har inte känt på någon moppe att den tappar accet då. V-ringen sitter inte original på mopparna utan sätt dit som strypning när de kommer till sverige för att bara gå i 45 km .
Min gjorde det iaf. .trodde inte på det innan jag drog den själv :P Men om man ska trimma över huvud taget ska man ju självfallet dra av den :)

Annars har mura rätt :) Vill du ha grymt axx så sa man satsa på högvarviga grejer! Lågvarvigt så blir den stark och kan dra bra från låga varv men en ligger du i dom högre varven med en högvarvig setup så blir det bättre axx och topp!

Jooo :) jag menar när man strypt av moppen från allt ..
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

modda på en yamaha r1-motor
köpa hypermotor
köpa 70cc med passande delar
köpa sportrör med tillbehör
fila plggen i röret en aning

det är en dåligt ställd fråga.. mer info! :D
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Born2Ride skrev:
Niklas Berntsson skrev:

Malossi fly clutch 107mm

Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Niklas Berntsson skrev:
Born2Ride skrev:
Niklas Berntsson skrev:
ok, men är kunda effekt rör bra eller e det bara kina skit ? själv så tycker jag att den går jävligt bra asså! men har inte testat annat såvet inte. menn är det lätt att komma upp på bakan med ett högvarvit rör och kommer axx snabbare med ny koppling?
Ska du stunta så blir det nog väldigt svårt att stunta med ett högvarvigt rör, tyvärr.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Börja med att byta rubrik för annars tvingas jag låsa tråden.

P.S! När ni citerar, försök att bara citera inlägget ovanför och ta bort resten så slipper det bli så långa inlägg och det blir mycket mer lättläst för alla :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

hur får man bättre acc?

Inlägg av Börniee »

Ok!
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Born2Ride skrev:
Niklas Berntsson skrev:
Born2Ride skrev: Nja det tycker jag inte eftersom jag själv gillar högvarviga rör, accelerationen på höga varv är bättre än accelerationen på ett lågvarvigt rör på höga varv, däremot är accelerationen bättre i början med låg varviga rör sen går dom sakta upp i hastighet...
Ska du stunta så blir det nog väldigt svårt att stunta med ett högvarvigt rör, tyvärr.

Ok! 8) tack!
Skriv svar