Skåningens-handelsbod skrev:.....fast det med flaskan gav problem på andra fronter som kanske inte hör hit.
Tror inte någon av er har fått slåss så mycket inom familjen som jag fick.
far var våldsam när han söp så jag föredrog att dra ut med moppen.... Långt in på nätterna.
Jao, min far var också ganska rediger när jag var 1-2, vilket slutade med att vi flyttade 50 mil, han kom nyss ut från AA, tycker inte att det har gjort något större skillnad, men vi får väl se...
Aja, nog offtopic
Skåningens-handelsbod skrev:Haba, det är inte varken fängelse eller dödsstraff på att trimma moppar så jag tycker du skall knipa igen, lite böter får man vackert leva med om Konstapel Batong råkar se dig.
Att trimma moppen är var mans rättighet, och närmast plikt, och sporten är att villa bort polisen.
Tycker inte att det är någons plikt att trimma skiten ur moppen och att tävla i att köra från polisen. Polisen tar fast oss för att vi bryter mot en lag som egentligen ska skydda oss
Alla som nån gång har vurpat med en moppe, även i ganska låga hastigheter vet att det kan svida rejält, tror inte att någon tycker att det skulle vara nån höjdare att skrapa asfalt i 120 km/h på allmän väg med risk att bli förvandlad till köttfärs av en tvåtons bil som kör efter
Visst, tycker också att 45 är en ganska seg hastighet, speciellt när man har 45 km till stan och inte har lust att göra ett heldagsprojekt av att åka till stan och fisa på ett cafe med sina kompisar i nån timme, men nån sorts gräns måste det finnas
Jag skulle vara nöjd med 70-80, som dom har i Grekland och liknande, men dödssiffrorna där är även mycket högre än här, vilket tyder på en del...
Ni får ursäkta mig om jag låter som eran samhällalärare nu, men det är fakta, man kör moppe i ett år, sen får man ta lättviktare, som är aningen stabilare i hastigheter över 100 än en skranglig moped. Det finns roligare saker att göra än att ligga på sjukhus