Får inte trimma :(

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:
haba1 skrev:att trimma är olagligt tänk på hur många som dör på grund av att mopeden går snabbt du borde vara tacksam för att dina föräldrar tar hand om dig.
Har sagts förut men 50 på 70-väg med långtradare och bussar och bilar som inte går ut ett skit när dom kör om måste fan vara mkt farligare än att ligga i 70 och inte bli nedtryckt i diket..
Hur tror du det känns att rulla i 90 och ha en polsk &%¤¤%% långtradarj*vel hängande 2m bakom maskinen? har du inte vart nervös innan så är du det då.
Borde vara skottpengar på dem
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Skåningens-handelsbod skrev:
Tuta skrev:
haba1 skrev:att trimma är olagligt tänk på hur många som dör på grund av att mopeden går snabbt du borde vara tacksam för att dina föräldrar tar hand om dig.
Har sagts förut men 50 på 70-väg med långtradare och bussar och bilar som inte går ut ett skit när dom kör om måste fan vara mkt farligare än att ligga i 70 och inte bli nedtryckt i diket..
Hur tror du det känns att rulla i 90 och ha en polsk &%¤¤%% långtradarj*vel hängande 2m bakom maskinen? har du inte vart nervös innan så är du det då.
Jag är nervös i bilar när jag har polska långtradare efter mig :P Vafan nervös bara jag ser en parkerad
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Erydian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Erydian »

haba1 skrev:kör någon annanstans.
körr någon annan stans?
är du rolig eller?
tänk dom som måste ut på 70 vägen för att tex ta sig till skolan, hem eller annat?
ska du behöva bli ner tryckka i diket ?
svara på frågan om du ska skriva i ett forum, annars kan man hålla käft.

OT
somsakt , plugga ur röret, osyligt :) vikter? fjäddrar? vring? :) finns massor av alternativ :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Tuta skrev: Har sagts förut men 50 på 70-väg med långtradare och bussar och bilar som inte går ut ett skit när dom kör om måste fan vara mkt farligare än att ligga i 70 och inte bli nedtryckt i diket..
Jag är nervös i bilar när jag har polska långtradare efter mig :P Vafan nervös bara jag ser en parkerad
Polacker bakom en bilratt är som japaner bakom en flygplansratt, självmordspiloter som skiter i hur många de tar med sig
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Skåningens-handelsbod skrev:Polacker bakom en bilratt är som japaner bakom en flygplansratt, självmordspiloter som skiter i hur många de tar med sig
Brukar inte kamikaze-piloter försöka ta med sig så många som möjligt?
Och stridsflygplan brukar väl ha joystick? :D

I alla fall: Min moppe toppar 48, och jag håller mig så långt som möjligt till höger så brukar det oftast gå bra. Visst, det kommer vissa fartdårar, till exempel blev jag omkörd av en krockskadad Opel i minst 160, och ändå hamnade vi på samma färja (Bor på en ö mitt i havet så jag måste ta färja till civilisationen), vilket bevisar att farten är inte allt

Men om du vill trimma lite diskret så kan du ta och dreva om, den blir ju seg och orkar inte lika mycket, men såvida du inte använder den till att köra ut ved ur skogen så borde du klara dig ganska bra även om du blir ifrånkörd vid rödljusen...

Sen kan du plugga ur, men det ger en rejäl effektökning, så om dina föräldrar får för sig för att provköra så kommer det antagligen att gå hett till

Annars kan du göra som jag, kör någorlunda lagligt tills du fyller 16 och köp en lättviktare, då får du gasa så mycket du vill, inom vissa gränser
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

ValoPallo skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Polacker bakom en bilratt är som japaner bakom en flygplansratt, självmordspiloter som skiter i hur många de tar med sig
Brukar inte kamikaze-piloter försöka ta med sig så många som möjligt?
Och stridsflygplan brukar väl ha joystick? :D

I alla fall: Min moppe toppar 48, och jag håller mig så långt som möjligt till höger så brukar det oftast gå bra. Visst, det kommer vissa fartdårar, till exempel blev jag omkörd av en krockskadad Opel i minst 160, och ändå hamnade vi på samma färja (Bor på en ö mitt i havet så jag måste ta färja till civilisationen), vilket bevisar att farten är inte allt

Men om du vill trimma lite diskret så kan du ta och dreva om, den blir ju seg och orkar inte lika mycket, men såvida du inte använder den till att köra ut ved ur skogen så borde du klara dig ganska bra även om du blir ifrånkörd vid rödljusen...

Sen kan du plugga ur, men det ger en rejäl effektökning, så om dina föräldrar får för sig för att provköra så kommer det antagligen att gå hett till

Annars kan du göra som jag, kör någorlunda lagligt tills du fyller 16 och köp en lättviktare, då får du gasa så mycket du vill, inom vissa gränser
En annan bra liknelse är al-quaida gubbar, polacker är exakt lika farliga bakom ratten, bara bomben i bilen saknas.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

alltså är du bara här för att jävlas eller?
Har sett dej i denna tråd och i Ladda ner spel-tråden, i båda trådarna har du klagat på att det är olagligt och JA jag vet att det är olagligt, alla här vet att det är olagligt. Om du ska vara här så får du nog se ettpar trådar med "olagliga frågar" osv. :roll: :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Vem orkar sitta på en moppe som går i 45 ? O_O Det är inget kul alls.....
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Roxxen96 skrev:
Vem orkar sitta på en moppe som går i 45 ? O_O Det är inget kul alls.....
Man vänjer sig ^^

Eller så tröttnar man
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Min morsa gav upp efter tre månader av "ohörsamhet" och farsan var mer intresserad av flaskan så för mig var det ett givet val att trimma skiten ur mina moppar.

gjorde moppen under hundra så var det skamligt.
Framfarten var precis i stil med vad man kunde förvänta sig, det bröts mot fler trafikregler än man följde dem.
Och polisen lystrade titt som tätt, med följd att man snart nog kunde vartenda kostig ute terrängen som var farbar med moppe.
vicke xX SMT skrev:
alltså är du bara här för att jävlas eller?
Har sett dej i denna tråd och i Ladda ner spel-tråden, i båda trådarna har du klagat på att det är olagligt och JA jag vet att det är olagligt, alla här vet att det är olagligt. Om du ska vara här så får du nog se ettpar trådar med "olagliga frågar" osv. :roll: :)
Ett nymoralist-troll det där, vicke, säkert frireligiös med på köpet.
Jehovas kanske?

Haba, det är inte varken fängelse eller dödsstraff på att trimma moppar så jag tycker du skall knipa igen, lite böter får man vackert leva med om Konstapel Batong råkar se dig.

Att trimma moppen är var mans rättighet, och närmast plikt, och sporten är att villa bort polisen.
Senast redigerad av nippertippan den 11 september 2011, 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Skåningens-handelsbod skrev:Min morsa gav upp efter tre månader av "ohörsamhet" och farsan var mer intresserad av flaskan så för mig var det ett givet val att trimma skiten ur mina moppar.
tack för signaturen :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Born2Ride skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Min morsa gav upp efter tre månader av "ohörsamhet" och farsan var mer intresserad av flaskan så för mig var det ett givet val att trimma skiten ur mina moppar.
tack för signaturen :)
.....fast det med flaskan gav problem på andra fronter som kanske inte hör hit.
Tror inte någon av er har fått slåss så mycket inom familjen som jag fick.
far var våldsam när han söp så jag föredrog att dra ut med moppen.... Långt in på nätterna.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Skåningens-handelsbod skrev:.....fast det med flaskan gav problem på andra fronter som kanske inte hör hit.
far var våldsam när han söp så jag föredrog att dra ut med moppen.... Långt in på nätterna.
Jao, min far var också ganska rediger när jag var 1-2, vilket slutade med att vi flyttade 50 mil, han kom nyss ut från AA, tycker inte att det har gjort något större skillnad, men vi får väl se...

Aja, nog offtopic
Skåningens-handelsbod skrev:Haba, det är inte varken fängelse eller dödsstraff på att trimma moppar så jag tycker du skall knipa igen, lite böter får man vackert leva med om Konstapel Batong råkar se dig.

Att trimma moppen är var mans rättighet, och närmast plikt, och sporten är att villa bort polisen.
Tycker inte att det är någons plikt att trimma skiten ur moppen och att tävla i att köra från polisen. Polisen tar fast oss för att vi bryter mot en lag som egentligen ska skydda oss

Alla som nån gång har vurpat med en moppe, även i ganska låga hastigheter vet att det kan svida rejält, tror inte att någon tycker att det skulle vara nån höjdare att skrapa asfalt i 120 km/h på allmän väg med risk att bli förvandlad till köttfärs av en tvåtons bil som kör efter

Visst, tycker också att 45 är en ganska seg hastighet, speciellt när man har 45 km till stan och inte har lust att göra ett heldagsprojekt av att åka till stan och fisa på ett cafe med sina kompisar i nån timme, men nån sorts gräns måste det finnas

Jag skulle vara nöjd med 70-80, som dom har i Grekland och liknande, men dödssiffrorna där är även mycket högre än här, vilket tyder på en del...

Ni får ursäkta mig om jag låter som eran samhällalärare nu, men det är fakta, man kör moppe i ett år, sen får man ta lättviktare, som är aningen stabilare i hastigheter över 100 än en skranglig moped. Det finns roligare saker att göra än att ligga på sjukhus
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

ValoPallo skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:.....fast det med flaskan gav problem på andra fronter som kanske inte hör hit.
Jao, min far var också ganska rediger när jag var 1-2, vilket slutade med att vi flyttade 50 mil, han kom nyss ut från AA, tycker inte att det har gjort något större skillnad, men vi får väl se...

Aja, nog offtopic
Skåningens-handelsbod skrev:Haba, det är inte varken fängelse eller dödsstraff på att trimma moppar så jag tycker du skall knipa igen, lite böter får man vackert leva med om Konstapel Batong råkar se dig.

Tycker inte att det är någons plikt att trimma skiten ur moppen och att tävla i att köra från polisen. Polisen tar fast oss för att vi bryter mot en lag som egentligen ska skydda oss

Alla som nån gång har vurpat med en moppe, även i ganska låga hastigheter vet att det kan svida rejält, tror inte att någon tycker att det skulle vara nån höjdare att skrapa asfalt i 120 km/h på allmän väg med risk att bli förvandlad till köttfärs av en tvåtons bil som kör efter

Visst, tycker också att 45 är en ganska seg hastighet, speciellt när man har 45 km till stan och inte har lust att göra ett heldagsprojekt av att åka till stan och fisa på ett cafe med sina kompisar i nån timme, men nån sorts gräns måste det finnas

Jag skulle vara nöjd med 70-80, som dom har i Grekland och liknande, men dödssiffrorna där är även mycket högre än här, vilket tyder på en del...

Ni får ursäkta mig om jag låter som eran samhällalärare nu, men det är fakta, man kör moppe i ett år, sen får man ta lättviktare, som är aningen stabilare i hastigheter över 100 än en skranglig moped. Det finns roligare saker att göra än att ligga på sjukhus
Finns många sätt att lura snuten, man även spela fin min i elakt spel och få dem att tro att man inte trimmat.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Skåningens-handelsbod skrev:Finns många sätt att lura snuten, man även spela fin min i elakt spel och få dem att tro att man inte trimmat.
Meh, jag vet inte, om jag var snut och min kollega släpper iväg någon med ett Dos Salidos med dubbla dämpar eller ett rör som det uttryckligen står "Tecnigas" på så skulle jag faktiskt skämmas
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

ValoPallo skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Finns många sätt att lura snuten, man även spela fin min i elakt spel och få dem att tro att man inte trimmat.
Meh, jag vet inte, om jag var snut och min kollega släpper iväg någon med ett Dos Salidos med dubbla dämpar eller ett rör som det uttryckligen står "Tecnigas" på så skulle jag faktiskt skämmas
du anar inte hur lättlurade vissa poliser är.....
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Skåningens-handelsbod skrev:du anar inte hur lättlurade vissa poliser är.....
Herregud, vart är världen på väg?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

valopallo hållskäft alla har utom du mopeder som inte skrqmlar söneer då du kör 70 så jag tycker du inte ska bry dig... dom är gjorda för utan strypningar så 100tål dom nog :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

ValoPallo skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:du anar inte hur lättlurade vissa poliser är.....
Herregud, vart är världen på väg?
Låt mig ta ett exempel:
Min gamla choppermoppe.
-143 cc fullrace fiddymotor med oljekyl
-2" avgas med fullflödesrör
-bobbad bakskärm och regga och lyse på vänster sida.
-Drevning så t.o.m. en gammal tant insett att det var trimmat.
-bakblinkers halvkass

Efter att man snackat omkull dem:
"kör försiktigt!"

Ändå hade jag haft dem i en mil bakom mig, dragit på i 90+ och drog dem i kraftiga backar, och de tycktes inte fatta nåt.

Toppfart på "skrotet" var på mer än 135 blås och den hade mer att ge.
Jävlar vad jag garvade bakom huskröken när de åkt.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Skåningen, skapade du inte en tråd om att man skall hålla personliga åsikter om rasism etc. Och nu står du och smutskastar både polacker och japaner? Gå å ta ut din pension och sluta snacka med 14 åringar över internet.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Skåningens-handelsbod skrev:Låt mig ta ett exempel:
Min gamla choppermoppe.
-bakblinkers halvkass

"kör försiktigt!"

Ändå hade jag haft dem i en mil bakom mig, dragit på i 90+ och drog dem i kraftiga backar, och de tycktes inte fatta nåt.

Men, vad fan? ARGH!! Börjar tappa tålanmodet på den här världen riktigt ordentligt

Victorh skrev:valopallo hållskäft alla har utom du mopeder som inte skrqmlar söneer då du kör 70 så jag tycker du inte ska bry dig... dom är gjorda för utan strypningar så 100tål dom nog :)
Ähejj du, får upp den i 60 i rediga nerförsbackar och det enda som "skramlar sönder" är att lagret i framfälgen viner lite :D

Dom flesta urpluggade mopeder går drygt 70-80, vilket dom är gjorda för, so far so good, men om man sen börjar slänga på trimcylindrar och börjar varva fan så slutar det ofta med att något drar sönder :)

För övrigt så kör jag hellre 140 med en DT 125 än min Tunturi, om jag ska var helt ärlig, ehe

P.s: Bra Sverige, gulle :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

jarken skrev:Skåningen, skapade du inte en tråd om att man skall hålla personliga åsikter om rasism etc. Och nu står du och smutskastar både polacker och japaner? Gå å ta ut din pension och sluta snacka med 14 åringar över internet.
Polska lastbilsföra kör som svin, varje gång jag fått en tradare i röven så de kunde peta mig i baken, så kunde jag ta gift på att fanskapet vart reggat i nåt östland.
Vart nära att krascha FEM gånger på grund av dem &##¤¤ dårarna, Är jag ute med Hondan kör jag helt enkelt ifrån dem numera - för min egen säkerhets skull!
Letter, polacker och ester samt ryssar är de allra värsta av de alla.

OCH Och tillbaka till ämnet!

Jag skulle gissa att 90-95% av alla EU-mopeder i Sverige är antingen avstrypta eller på nåt vis trimmade.
Från småväss till hypertrim, och skulle polisen ta alla så hade fått övertidstimmar så pass att rikspolisstyrelsen hade blivit utfattig.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

ValoPallo skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Låt mig ta ett exempel:
Min gamla choppermoppe.
-bakblinkers halvkass

"kör försiktigt!"

Ändå hade jag haft dem i en mil bakomoop bmig, dragit på i 90+ och drog dem i kraftiga backar, och de tycktes inte fatta nåt.

Men, vad fan? ARGH!! Börjar tappa tålanmodet på den här världen riktigt ordentligt

Victorh skrev:valopallo hållskäft alla har utom du mopeder som inte skrqmlar söneer då du kör 70 så jag tycker du inte ska bry dig... dom är gjorda för utan strypningar så 100tål dom nog :)
Ähejj du, får upp den i 60 i rediga nerförsbackar och det enda som "skramlar sönder" är att lagret i framfälgen viner lite :D

Dom flesta urpluggade mopeder går drygt 70-80, vilket dom är gjorda för, so far so good, men om man sen börjar slänga på trimcylindrar och börjar varva fan så slutar det ofta med att något drar sönder :)

För övrigt så kör jag hellre 140 med en DT 125 än min Tunturi, om jag ska var helt ärlig, ehe

P.s: Bra Sverige, gulle :D
tack tyckte det blev jävla nice svenska :) kompis körde med allt orginal och tömmt rör på fdt 90+
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

Tuta skrev:
även om din moppe gör 90 så kör folk om dej, dom kör om alla moppeder och tycker bara vi är jävligt jobbiga i trafiken.
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

går inte alltid
haba1
Avstängd

Inlägg av haba1 »

skåningens handelsbod vill du att grabben ska skada sig för att han körde rätt in i en jävla bil så visst men jag hoppas att han håller sig till otrimmat.
haba
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

haba1 skrev:skåningens handelsbod vill du att grabben ska skada sig för att han körde rätt in i en jävla bil så visst men jag hoppas att han håller sig till otrimmat.
har du hört om bromsar ?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

haba1 skrev:skåningens handelsbod vill du att grabben ska skada sig för att han körde rätt in i en jävla bil så visst men jag hoppas att han håller sig till otrimmat.
Man kör med insidan om huvudet, inte med gashandtaget. Och gasläget är inte statiskt av-på.
Skriv svar