Måste berätta har hänt mycket i helg. På torsdag blev jag stannad så frågade de bara är den trimmad jag bara nej så for dom iväg.
Idag då vi var ute och körde så lämnade jag lite efter pga rött ljus så ser jag då kompisarna kommer imot och ropar razzia så svänger jag om och skall köra iväg moppen går 55+ och hade inga speglar och avkapade bromshandtag (=400kr böter)
Tänker jag då mc-snuten blåser om att här är min gyllene chans jag drar in i skogen kör en cirka 50-55 genom våt lera det hade regnat mitt i allt släpper hjulet och jag glider stiger upp adrenalinet pumpar och kör sakta men säkert tillsvägen tar slut. Visste det kom en järnväg men slapp inte över någon hade tagi bort plankorna där...
Så ringer kompisarna och frågar var jag är enda som slapp iväg så säger dom att mc-snuten är och letar efter mig att jag skall gömma mig bra.
30min senare tänker jag vafan orkar inte mer far dit och tar skiten för det inte går ju moppen så hårt.
Sen kommer jag dit stannar alla kompisarna ropar va fan gör du kör när du har läge så kommer 3 scooterflickor förbi hakar jag med dom kör lungt förbi mc-snuten och polispaketbilen. Sedan skall jag till macken (ABC) tänker kör fort dit cirka 500m ifrån pressar jag på och sedan sir jag vita Skoda brevid vägen med 2 poliser i som mäter tänker jag vafan ser jag dom svänga efter och sedan tar jag inn till en liten skog.
Ser han köra förbi och kör lungt till ABC.
Sen då jag ringer till kompisarna så hade alla som hade ingen spegel fått böter och en hade fått för han hade inga knoppar på bromhandtagena.
Efter en stund bestämmer vi oss att fara ut närmare hemmena vi befann oss cirka 10km hemmifrån. Kör via hem sätter på spegeln och sedan far vi ut igen.
Allt som allt var det 1 polis paketbil 3 mc-snutar (visste inte det fanns så många ens i Vasa) och 1 Civil.
Slapp undan utan böter och tkr det var helt kul kväll