Vad ska vi göra med alla felpostare?!?!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Vad ska vi göra med alla felpostare?!?!

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Tja, är det bara jag som har börjat lessna satan på alla som postar fel. Aerox-frågor i crossavdelningen, felsöksfrågor i projektdelen m.m.

Det är så grymt frustrerande när det ligger massa trådar och skräpar överallt där de inte ska vara.
Samma sak gäller när folk frågar om munstycken/vikter/drev utanför de klistrade trådarna. OCH de som ställer de frågor som borde finnas 300+ gånger i sökfunktionen.

För dom är det ju inget som spelar någon roll, men för oss som har varit här på forumet lite längre kan det vara skitjobbigt. (men alla är nya någon gång, självklart)

Min fråga är, vad ska vi göra med alla dessa personer?
En varning känns lite konstigt, då detta forum är till för tonåringar, och alla mods inte vill springa runt och leka mamma, men är det någon som har nå idéer lr känner att de vill ventilera lite, så gör det här ;)

Jetforce
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Kanske svara på 3 slumpmässigt utvalda frågor som berör reglerna innan man får registrera sig? På så vis blir det ju ett "människotest" också.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

ktm_danielsson skrev:Kanske svara på 3 slumpmässigt utvalda frågor som berör reglerna innan man får registrera sig? På så vis blir det ju ett "människotest" också.
Haha, satan vad ballt. Ärligt talat satt jag och tänkte det där, med typ den meningen i slutet av skapandet av denna tråd. Men sen kom jag på att det skulle nog vara lite svårt att skapa ett script som slumpade de frågorna och allt det där :/
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Visst alla är nya, jag tror att en stor del av alla felpostningar är att man inte orkar läsa eller leta vart man ska posta sin tråd, och att man inte orkar leta igenom en tråd som kanske redan finns om det man har tänkt fråga. Alltså lathet.. Helt enkelt slarvar med att välja rätt " topic " om man säger så, själv har jag också felpostat ett antal gånger.. Men man lär sig efter hand. Håller verkligen med om att det blir jobbigt i mängden med alla nya som felpostar.

När man registrerar sig, gör en tydlig redogörelse att man måste läsa reglerna innan man registrerar sig, så att man inte gör något fel, så slipper man massa önödigt jobb, såsom flytta trådar, låsa osv.

Mvh Roxxen96.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Byta namn på 2T-CRSV och 2T-S till typ 2T-Cross/sm och 2t-Scooter samma sak med 4 takts trådarna för just nu kan det vara rätt förvirrande särskilt för nyblivna moppepojkar (Som jag :oops: )
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Mattyyy skrev:Byta namn på 2T-CRSV och 2T-S till typ 2T-Cross/sm och 2t-Scooter samma sak med 4 takts trådarna för just nu kan det vara rätt förvirrande särskilt för nyblivna moppepojkar (Som jag :oops: )
Det är en sådan sak jag med tänkte på, gör överskrifterna lite mer utförliga/tydligare, liksom 2T Crossmoppe, 2T - Scooter osv , jag blev faktiskt också förvirrad när jag va ny. Men sedan efter hand så va jag nogrannare med att läsa, och nu vet jag vart jag ska lägga mina trådar.

Edit : Bara tips, va inget klagande :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

jag gjorde som så när jag var ny att jag väntade med att posta trådar till jag kunde det mesta och visste var jag skulle posta grejerna men självklart har jag gjort felpostar osv men jag ville lära mig lite innan jag började göra egna trådar etc..
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Jetforce_Dahlin skrev:
ktm_danielsson skrev:Kanske svara på 3 slumpmässigt utvalda frågor som berör reglerna innan man får registrera sig? På så vis blir det ju ett "människotest" också.
Haha, satan vad ballt. Ärligt talat satt jag och tänkte det där, med typ den meningen i slutet av skapandet av denna tråd. Men sen kom jag på att det skulle nog vara lite svårt att skapa ett script som slumpade de frågorna och allt det där :/
Ingen aning hur svårt det skulle vara att fixa men tror det hade gjort en liten inverkan iaf.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

ktm_danielsson skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Ingen aning hur svårt det skulle vara att fixa men tror det hade gjort en liten inverkan iaf.
Näe, jag kan inte sånt där heller, men det borde ju vara rätt kompliserat tror jag :P
Men det skulle säkerligen märkas skillnad :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jetforce_Dahlin skrev:
ktm_danielsson skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: Haha, satan vad ballt. Ärligt talat satt jag och tänkte det där, med typ den meningen i slutet av skapandet av denna tråd. Men sen kom jag på att det skulle nog vara lite svårt att skapa ett script som slumpade de frågorna och allt det där :/
Näe, jag kan inte sånt där heller, men det borde ju vara rätt kompliserat tror jag :P
Men det skulle säkerligen märkas skillnad :D
Det beror ju helt på hur forumet är uppbyggt men t,ex forum som är hostade av Simplemachines så är det riktigt enkelt att ändra rubriker och sånt
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

Jag har blivit varnad och det har gått en månad men jag hittar inte den när jag blev varnad :((
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

TrueBorn skrev:Jag har blivit varnad och det har gått en månad men jag hittar inte den när jag blev varnad :((
Finns en sök funktion sen för det andra varför postar du det här? :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

TrueBorn skrev:Jag har blivit varnad och det har gått en månad men jag hittar inte den när jag blev varnad :((
tror du hamnat i fel tråd...

sök ;)

OnT: annars går det väll att hitta en annan lösning? kanske mitt i texten så står det med vanlig text så det inte ssticker ut "tryck här för att kunna reggistrera dig"

och då låser det upp en ny sida där man kan regga vidare? :roll:
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

Born2Ride skrev:
Har sökt.. Ville dela med mig att man inte ska göra som jag gjorde :(
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Mattyyy skrev:Byta namn på 2T-CRSV och 2T-S till typ 2T-Cross/sm och 2t-Scooter samma sak med 4 takts trådarna för just nu kan det vara rätt förvirrande särskilt för nyblivna moppepojkar (Som jag :oops: )
Håller med lite där, kan vara lite svårt att hitta var man ska posta :) och folk orkar inte läsa genom reglerna. Kan erkänna att jag bara har bläddrat igenom dom snabbt, men har varit här så länge så fattar nog vart allt ska osv.
Tycker att man kunde göra kategorierna som dom har på moppenetforum eller vad de nu än heter, typ
Scooter
Allt som har med motorn att göra
Allt som inte har med motorn att göra

mycket enklare att hitta rätt då :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

TrueBorn skrev:
Born2Ride skrev:
well well. gick in och kollade lite snabbt.

tänkte att det var ganska viktig information så gick in i "Nyheter & viktig information"

Woila! där låg den nästan högst upp :roll:
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

PoWeRKinG skrev:
TrueBorn skrev:
Born2Ride skrev: Finns en sök funktion sen för det andra varför postar du det här? :P

tänkte att det var ganska viktig information så gick in i "Nyheter & viktig information"

Hittar ändå inte min felpost där jag blev varnad.... :cry:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

TrueBorn skrev:
PoWeRKinG skrev:
TrueBorn skrev: Har sökt.. Ville dela med mig att man inte ska göra som jag gjorde :(

en herregud -.-"

det enda som har hänt att den lilla texten under profilbilden har ändrats..

strunta i det eller leta tills du hittar tråden ;)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

du har la sett mig några gånger ragea mot TS och ehla tråden i sig eller :roll:
jag är EXTREMT trött på skiten :D
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

PoWeRKinG skrev:
TrueBorn skrev:
PoWeRKinG skrev: well well. gick in och kollade lite snabbt.

en herregud -.-"

Jaja men ändå känns ju ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

TrueBorn skrev:
PoWeRKinG skrev:
TrueBorn skrev: Hittar ändå inte min felpost där jag blev varnad.... :cry:
en herregud -.-"

Jaja men ändå känns ju ;)
Nästa person som postar något angående din varning åker på en varning själv för det hör inte hemma här!
Senast redigerad av ktm_danielsson den 10 september 2011, 23:04, redigerad totalt 2 gång.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Vad som än görs så kommer inget bli bättre så vi kan lika gärna skita i att göra något.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

JagHarEnDerbi skrev:Vad som än görs så kommer inget bli bättre så vi kan lika gärna skita i att göra något.
Och hur vet du det? Klart det blir bättre om man försöker göra något åt saken.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

eller så läser man vilket jag antar alla kan? :P

"2T-CSRV. Tuning
Här pratar vi om allt som har med trimning för Cross/SM/RR/Veteran 2-takt."

"2T-S. Tuning
Här pratar vi om allt som har med trimning för scooter 2-takt."

så jävla svårt kan det inte vara?
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

JagHarEnDerbi skrev:Vad som än görs så kommer inget bli bättre så vi kan lika gärna skita i att göra något.
Här kom opptimisten själv, posta inte om du inte har något vettigt att posta. Vill man ha ändring så får man ju reagera, inte bara sitta hemma i sin lilla hydda och tänka "det kommer inte hända något"
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Att man inte orkar att leta efter rätt rubrik är f*n ingen ursäkt!
Hur svårt är det egentligen? Alla rubriker står och innehållet med!
Visst alla är nya, det kan jga hålla med om, men liksom man är inte "ny" i 1 år. Jag har varit medlem här i mer än 2 år och varit med i crew. Jag blir j*vligt irriterad rent ut sagt när det kommer felpost!
För jag menar om man inte hittar rätt, hur lång tid tar det att leta, max 1 min! Det är inte tusentals av kategorier.
Sen finns det ju artiklar i Magazine, där man kan söka.
Det finns sök-funktion i forum-delen med.
Det kan omöjligt vara jobbigt att hitta rätt, isåfall undrar man var ungdomen är påväg...

Jag tycker även att modsen borde bli lite hårdare, lite mer 0-tolerans på felpost osv!!

MVH
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

DEA!! skrev:Att man inte orkar att leta efter rätt rubrik är f*n ingen ursäkt!
Hur svårt är det egentligen? Alla rubriker står och innehållet med!
Visst alla är nya, det kan jga hålla med om, men liksom man är inte "ny" i 1 år. Jag har varit medlem här i mer än 2 år och varit med i crew. Jag blir j*vligt irriterad rent ut sagt när det kommer felpost!
För jag menar om man inte hittar rätt, hur lång tid tar det att leta, max 1 min! Det är inte tusentals av kategorier.
Sen finns det ju artiklar i Magazine, där man kan söka.
Det finns sök-funktion i forum-delen med.
Det kan omöjligt vara jobbigt att hitta rätt, isåfall undrar man var ungdomen är påväg...

Jag tycker även att modsen borde bli lite hårdare, lite mer 0-tolerans på felpost osv!!

MVH
Håller med, många som felpostar är även gamla medlemmar som inte heller lyssnar på en när man säger till dom utan dom gör bara samma sak igen, ser modsen att dom varit med i tsr ett tag så ge dom en varning direkt.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

nej för fan lt dom hålla på.

jag sa till alldeles för många och det ledde till en varning på mig..

alla som gör fel är jättebra personer som ska för göra hur dom vill..
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Hur svårt kan det ens va för folk att googla på det dom behöver hjälp med tex "var sitter pluggen twostrokerider" vips så har man massvis med trådar från tsr om man kan googla
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

PoWeRKinG skrev: jag sa till alldeles för många och det ledde till en varning på mig..
Kanske för du inte är mod och det är riktigt jävla störande när alla ska vis sig duktiga och poängtera felposter hela tiden..

Borde finnas en rapportera-funktion så kan man rapportera felpost etc. och man slipper alla hobbymoddar som alla ska skriva att det är felpost.. Vi fattade första gången någon sa det

Edit: Ontopic då.. Jag tcker det finns för många forum! Kunde finnas ett för Scooter och ett för cross. Ett för projekt, ett för filmer, ett för övrigt osv..

Rensa upp lite. Ta en titt på forumsidan.. Inte konstigt att de som är nya blir förvirrade (även om en del kanske helt enkelt skiter i det). När det finns 5 olika forum som heter styling är det klart att det blir missförstånd
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Tuta skrev:
PoWeRKinG skrev: jag sa till alldeles för många och det ledde till en varning på mig..
Kanske för du inte är mod och det är riktigt jävla störande när alla ska vis sig duktiga och poängtera felposter hela tiden..

Borde finnas en rapportera-funktion så kan man rapportera felpost etc. och man slipper alla hobbymoddar som alla ska skriva att det är felpost.. Vi fattade första gången någon sa det

Edit: Ontopic då.. Jag tcker det finns för många forum! Kunde finnas ett för Scooter och ett för cross. Ett för projekt, ett för filmer, ett för övrigt osv..

Rensa upp lite. Ta en titt på forumsidan.. Inte konstigt att de som är nya blir förvirrade (även om en del kanske helt enkelt skiter i det). När det finns 5 olika forum som heter styling är det klart att det blir missförstånd
håller med dig helt! ör mkt kateorier och dom är rätt otydliga ;)

PS: försöker inte visa mig duktig på något sätt. men som du sa, det är dags att rensa upp lite här. det försöker jag förhindra genom att säga till dom...
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Eller så kan alla läsa reglerna innan men skriver något i forumet! :idea:

EDIT: det står ju ganska tydligt ovanför alla forums delar vad det är T.ex scooter står de tydlig!
(tycker jag iallafall)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

DT50rMacko skrev:Eller så kan alla läsa reglerna innan men skriver något i forumet! :idea:
problemet är bara att ingen läser reglerna fast man säger att dom ska göra det :?
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

vicke xX SMT skrev:
DT50rMacko skrev:Eller så kan alla läsa reglerna innan men skriver något i forumet! :idea:
problemet är bara att ingen läser reglerna fast man säger att dom ska göra det :?
jag har inte läst reglerna :roll: men jag postar ändå inte fel :lol:
Mura Got Blunt?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

aerox-sami skrev:
vicke xX SMT skrev:
jag har inte läst reglerna :roll: men jag postar ändå inte fel :lol:
samma här, men då jag började här så lät jag bli att posta och sen då jag visste var man skulle posta så började jag posta :) någon felpost har jag säkert lyckats med :roll:
Skriv svar