Derbi drd pro - turbokit highguality "start" probl

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
anton96
Farsans gamla zündapp

Derbi drd pro - turbokit highguality "start" probl

Inlägg av anton96 »

hejsan , har en drd pro 06 och jag satt på ett tk rör idag och han är riktigt slö typ i 2-3 sec i början men sen så drar han på som ett as , någon som vet vad detta kan vara ?
setup :
drev - 13/53
avgasystem - turbokit highquality
förgasare - ostryp 17,5 dellroto med 104 i munstycke

mvh anton
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: Derbi drd pro - turbokit highguality "start" p

Inlägg av Roxxen96 »

anton96 skrev:hejsan , har en drd pro 06 och jag satt på ett tk rör idag och han är riktigt slö typ i 2-3 sec i början men sen så drar han på som ett as , någon som vet vad detta kan vara ?
setup :
drev - 13/53

mvh anton
Munstycks storlek? När man monterar effekt rör måste moppen får mer bensin, då brukar man gå upp i munstycke/ flytta trotteln så moppen får mer bensin!

Mvh Jocke :P
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Roxxen96 skrev:
anton96 skrev:hejsan , har en drd pro 06 och jag satt på ett tk rör idag och han är riktigt slö typ i 2-3 sec i början men sen så drar han på som ett as , någon som vet vad detta kan vara ?
setup :
drev - 13/53

mvh anton
Munstycks storlek? När man monterar effekt rör måste moppen får mer bensin, då brukar man gå upp i munstycke/ flytta trotteln så moppen får mer bensin!

jag har ju bytt upp mig till 104 , och hur flyttar jag trotteln ? :o
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

anton96 skrev:
Roxxen96 skrev:
setup :
drev - 13/53

mvh anton

Oh shit xD 104 borde vara tillräckligt.. :roll: kör du utan skorsten? Kanske behöver mer luft? :)
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Roxxen96 skrev:
anton96 skrev:
Roxxen96 skrev: Munstycks storlek? När man monterar effekt rör måste moppen får mer bensin, då brukar man gå upp i munstycke/ flytta trotteln så moppen får mer bensin!

Oh shit xD 104 borde vara tillräckligt.. :roll: kör du utan skorsten? Kanske behöver mer luft? :)
aa utan skorsten glömde skriva det , sen så har jag skruvat ut luftskruven typ 2 och 1/4 :)
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

gissar på att du har för stort munstycke! :) vad hade du på orginal?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

anton96 skrev:
Roxxen96 skrev:
anton96 skrev: jag har ju bytt upp mig till 104 , och hur flyttar jag trotteln ? :o
aa utan skorsten glömde skriva det , sen så har jag skruvat ut luftskruven typ 2 och 1/4 :)

Okej :) Det ända jag kan gissa på är tjuvluft, eller så får du flytta trotteln, annars har jag verkligen ingen aning :roll: Tjuvluft är det nog inte, men inte omöjligt...
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

vicke xX SMT skrev:gissar på att du har för stort munstycke! :) vad hade du på orginal?
68 , när jag körde urpluggat så hade jag i först 88 men då var det vitt sen satt jag i 98 då var det lite svart , men då gick den i typ 65 nu går den i ca 95 ;)
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Roxxen96 skrev:
anton96 skrev:
Roxxen96 skrev: Oh shit xD 104 borde vara tillräckligt.. :roll: kör du utan skorsten? Kanske behöver mer luft? :)

Okej :) Det ända jag kan gissa på är tjuvluft, eller så får du flytta trotteln, annars har jag verkligen ingen aning :roll: Tjuvluft är det nog inte, men inte omöjligt...
tjuvluft är jag nästan säker på att det inte är. men hur ska jag ställa in trotteln ? :o
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

anton96 skrev:
Roxxen96 skrev:
anton96 skrev: aa utan skorsten glömde skriva det , sen så har jag skruvat ut luftskruven typ 2 och 1/4 :)

tjuvluft är jag nästan säker på att det inte är. men hur ska jag ställa in trotteln ? :o
Tar loss förgasaren, sedan tar du ut trotteln om du vet vad det är? :)
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Tar loss förgasaren, sedan tar du ut trotteln om du vet vad det är? :)[/quote]
aa och sedan ?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

anton96 skrev:
vicke xX SMT skrev:gissar på att du har för stort munstycke! :) vad hade du på orginal?
68 , när jag körde urpluggat så hade jag i först 88 men då var det vitt sen satt jag i 98 då var det lite svart , men då gick den i typ 65 nu går den i ca 95 ;)
104 låter allt för stort, se vilken färg tändstiftet är
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

vicke xX SMT skrev:
anton96 skrev:
104 låter allt för stort, se vilken färg tändstiftet är
okej , dock lite svårt o köra nu . kan ju inte säga att tk är det tystaste röret ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

anton96 skrev:Tar loss förgasaren, sedan tar du ut trotteln om du vet vad det är? :)
aa och sedan ?[/quote]

Bild

Det där är trotteln som du antagligen vet. Du tar bort den nålen ifrån trotteln, den som sticker ut ( som en pinne ) när du har den lös i handen, så kommer det sitta ett litet clips på den, tror du har 5 st hack, längre ner = mer bensin, längre upp = mindre bensin, testa dig fram! :P
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Roxxen96 skrev:
anton96 skrev:Tar loss förgasaren, sedan tar du ut trotteln om du vet vad det är? :)
aa och sedan ?
Bild

Det där är trotteln som du antagligen vet. Du tar bort den nålen ifrån trotteln, den som sticker ut ( som en pinne ) när du har den lös i handen, så kommer det sitta ett litet clips på den, tror du har 5 st hack, längre ner = mer bensin, längre upp = mindre bensin, testa dig fram! :P[/quote]
okej , tack så mycket :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

anton96 skrev:
Roxxen96 skrev:
aa och sedan ?
Bild

Det där är trotteln som du antagligen vet. Du tar bort den nålen ifrån trotteln, den som sticker ut ( som en pinne ) när du har den lös i handen, så kommer det sitta ett litet clips på den, tror du har 5 st hack, längre ner = mer bensin, längre upp = mindre bensin, testa dig fram! :P
okej , tack så mycket :)[/quote]

Såliteså! :) Kolla även tändstiftets färg, kan vara för stort munstycke som vicke sa.
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Det ska vara så, det är en 2T med högvarvigt rör..
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Det här ett högvarvigt rör... Det funkar så.

Du får varva upp den innan du kör iväg så får du axxet dirr.
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

okej , aja ska ställa in förgasaren lite mera ordentligt iaf , hoppas det blir lite förbättring även om det ska vara så :)
jipen96
Elmoped

Inlägg av jipen96 »

har en drd racing , typ samma sak ju, utan skorsten och 17,5 mm förgasare så körde jag med 92 med tk high quality. min betedde sig exakt lika, la upp en tråd om det med så du kunde sökt. men ah, byt ner dig så försvinner en stor del av det.
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

nu när jag var ute o körde så maxade jag en sträcka fram o tillbaka men sen när jag var påväg hem så började gasen fu*ka . när jag hade helgas så började accade den iväg rätt bra men sen så började gasen inte ta typ för en halv sekund och sen tog den en halv sekund o så höll det på så :o
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög

Inlägg av agertoft »

setup :
drev - 13/53

mvh anton
du ska ha runt 88, jag har samma setup,

och det med att det drar på som ett as, det är effektkurvan:)
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

anton96 skrev:
den går inte i 95. 104 munstycke måste ju vara på tok för stort, visst är alla motorer olika men du har ju bara effektrör.
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

den går inte i 95. 104 munstycke måste ju vara på tok för stort, visst är alla motorer olika men du har ju bara effektrör.[/quote]

enligt tändstiftet ska jag gå upp lite , den är ljusbrun , nästan påväg att bli vit , om jag fattat rätt så ska det vara oboybrunt ?
+ han som hade innan mig hade bara det röret o den var uppmätt till 95 av polisen, fast nu har jag så dåligt komp så den går bara 85 :/
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

den går inte i 95. 104 munstycke måste ju vara på tok för stort, visst är alla motorer olika men du har ju bara effektrör.[/quote]

enligt tändstiftet ska jag gå upp lite , den är ljusbrun , nästan påväg att bli vit , om jag fattat rätt så ska det vara oboybrunt ?
+ han som hade innan mig hade bara det röret o den var uppmätt till 95 av polisen, fast nu har jag så dåligt komp så den går bara 85 :/
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

anton96 skrev:den går inte i 95. 104 munstycke måste ju vara på tok för stort, visst är alla motorer olika men du har ju bara effektrör.
+ han som hade innan mig hade bara det röret o den var uppmätt till 95 av polisen, fast nu har jag så dåligt komp så den går bara 85 :/[/quote]

då hade han innan dig lite värre setup än bara effektrör.
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

nej det hade han inte.

aja någon som kan veta felet med gasen ?
valenwtf
Elmoped

Inlägg av valenwtf »

90 räcker bra ... 104 stort som fan .. :)
Skriv svar