Jag får inte trimma min moped, och mina päron säger att om dom kommer på mig så tar dom mopeden från mig... Vad fan kan jag göra vill så gärna trimma..
Kanske svårt att ge något svar på den här frågan men vad kan jag göra?
Strypa av är ju helt osynligt Även 70cc och ny förgasare men dom kanske märker att den börjar låta jävligt mkt snabbare än den brukar..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Karlssoonn skrev:Har försökt att dra v-ringen, men jag har ingen mutterdragare och jag vet inte hur man ska kila fast kugghjulet så man får bort muttern...
du kan ta av vatten pumpen alltså hela skiten 3 skruvar då kommer du åt tändningen där sitter 3 saker som driver vatten pumpen och sätter du en stor nyckel fast där kan inte förklara hur men du listar nog ut det och sen är det bara skruva på andra sidan då den kommer sitta helt fast sen gör du bara tvärt om när du sätter på igen skit lätt du fattar nog hur sen när du är där
Karlssoonn skrev:Har försökt att dra v-ringen, men jag har ingen mutterdragare och jag vet inte hur man ska kila fast kugghjulet så man får bort muttern...
På aerox är det inte alls svårt att få bort den utan mutterdragare, ta en sexkants nyckel , en sån som ser ut såhär http://www.google.se/imgres?q=sexkantsn ... 29,r:1,s:0
Sen tar du en kanske stor sådan, och sen typ vid skålen där vikterna sitter i finns det 3 öppningar, där då stoppar in den, på så sätt spärras den och kan inte snurra, haha hoppas du fatta..
På aerox är det inte alls svårt att få bort den utan mutterdragare, ta en sexkants nyckel , en sån som ser ut såhär http://www.google.se/imgres?q=sexkantsn ... 29,r:1,s:0
Sen tar du en kanske stor sådan, och sen typ vid skålen där vikterna sitter i finns det 3 öppningar, där då stoppar in den, på så sätt spärras den och kan inte snurra, haha hoppas du fatta..
Karlssoonn skrev:Måste man skaffa större munstycke om man drar v-ringen?
nej de måste man inte, men kan ge lite effekt om du gör de säger vissa
Japp! Om man har aerox 06 och framåt tror jag (ingen uppgift om det funkar på dom innan) Så är munstycket original för litet och man får mer kraft i den om man byter upp till runt 70
man får tänja lite föräldrar, det krävs tid för att dem ska få vänja sig lite, efter cirka 5-6 påkommande så ger dem upp, kör försiktigt och visa att du behärskar det istället.
har samma problem som du, fast jag har dragit min plugg typ, HAHAHA den har lossnat i röret men i alla fall jag kommer trimma sen när moppen skrivs in på mig då det är helt och hållet min moppe då kan dom inte göra något åt saken tror jag
Det beror ju lite på hur dina föräldrar är vana med motorer?
Jag får inte heller trimma och min pappa har jobbat i skogen sedan han var 15. Han har mekat med motorsågar och röjsågar ett bra tag, så han hör och märker garanterat om jag skulle trimma min
Men jag har stått ut i mer än 2 år!
Satsa på utseendet och gör ngt unikt annars!
haba1 skrev:att trimma är olagligt tänk på hur många som dör på grund av att mopeden går snabbt du borde vara tacksam för att dina föräldrar tar hand om dig.
ja håller med där, om du inte får trimma så gör det inte, köp en cross elr vänta på lätt mc
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
haba1 skrev:att trimma är olagligt tänk på hur många som dör på grund av att mopeden går snabbt du borde vara tacksam för att dina föräldrar tar hand om dig.
Har sagts förut men 50 på 70-väg med långtradare och bussar och bilar som inte går ut ett skit när dom kör om måste fan vara mkt farligare än att ligga i 70 och inte bli nedtryckt i diket..