Jetforce som låter förjävligt och luktar bränt.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
aggebagge96
Elmoped

Jetforce som låter förjävligt och luktar bränt.

Inlägg av aggebagge96 »

jag har haft min Jetforce i två veckor nu och jag är den andra ägaren. Den har rullat drygt 140mil och tidigare i veckan när jag körde helt vanligt och plötsligt började den låta sjukt mycket, den vrålade nästan som en motorcykel. när jag kom hem i garaget så stank det väldigt mycket avgaser och bränt. jag som är ovan mopedägare vet inte vad som har hänt och skulle uppskatta hjälp, snarast!!!!
Senast redigerad av aggebagge96 den 8 september 2011, 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
friberg
Varnad

Inlägg av friberg »

ljuddämparullen kanske har brunnit upp :P
*fult ord* mods
aggebagge96
Elmoped

Inlägg av aggebagge96 »

Kanske är så men den är ju sjukt ny. förresten om det nu vore så hur mycket kostar det att reparera? allt kom väldigt plötsligt den funkade strålande innan.
felix_s
Varnad

Inlägg av felix_s »

Kolla packningarna
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped

Inlägg av Erik96 »

Tror knappast det är packningarna när den är så ny.
phil1p
Elmoped

Inlägg av phil1p »

slangen vid avgasröret smälter :P kläm ihop och svesta :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Om du kollar på avgasröret så sitter det en gummislang där. Eller det ska göra det, det är nog den som har lostnat. Den ska sitta på avgasröret, på ett litet rör som sticker ut ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped

Inlägg av Erik96 »

Jetforce_Dahlin skrev:Om du kollar på avgasröret så sitter det en gummislang där. Eller det ska göra det, det är nog den som har lostnat. Den ska sitta på avgasröret, på ett litet rör som sticker ut ;)
Ahh, jag vet vad du menar, ska säga det till aggebagge. Han verkar inte så aktiv just nu :) Jag kikade på hans moppe idag och då såg jag faktiskt en liten slang som typ var avhuggen såg det ut som. Svårt och förklara var den satt men där underkåpan började efter röret.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Erik96 skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Om du kollar på avgasröret så sitter det en gummislang där. Eller det ska göra det, det är nog den som har lostnat. Den ska sitta på avgasröret, på ett litet rör som sticker ut ;)
Ahh, jag vet vad du menar, ska säga det till aggebagge. Han verkar inte så aktiv just nu :) Jag kikade på hans moppe idag och då såg jag faktiskt en liten slang som typ var avhuggen såg det ut som. Svårt och förklara var den satt men där underkåpan började efter röret.
Det låter som att du har fattat rätt ;)
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped

Inlägg av Erik96 »

Fint :D , vad är det för slang och vad gör den? Är det bara o koppla ihop slangen med den andra slangen igen?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Erik96 skrev:Fint :D , vad är det för rör och vad gör det? Är det bara o koppla ihop röret igen?
Japp, det ska hänga en slang där som ska tryckas fast på röret. Sen ska det sitta en liten typ slangklämma på, om den inte har lossnat :P
Användarens profilbild
Erik96
Elmoped

Inlägg av Erik96 »

Okej, då är jag med :) Ska säga det till han.
aggebagge96
Elmoped

Inlägg av aggebagge96 »

Tack allesammans, är borta över helgen men provar det när jag kommer hem på måndag. Jag återkommer hur det gick. Peace :D
Skriv svar