aerox problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
victoorrr
Elmoped

aerox problem!

Inlägg av victoorrr »

tjena, har en aerox med stage 6 sport pro 70cc,s6 pro replica rör,ny variator,ny koppling, italkit race tändning, 19 mm stage 6 gasare... Den startar men när man ger den lite gas så går den hyfsat bra men när man ger fullgas så dör den....har prova byta huvudmunstycken allt från 75-110 men de vill inte funka iaf! är de någon som vet vad felet kan vara? ¨vore väldigt tacksam för svar!!!:)
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Re: aerox problem!

Inlägg av draclover »

victoorrr skrev:tjena, har en aerox med stage 6 sport pro 70cc,s6 pro replica rör,ny variator,ny koppling, italkit race tändning, 19 mm stage 6 gasare... Den startar men när man ger den lite gas så går den hyfsat bra men när man ger fullgas så dör den....har prova byta huvudmunstycken allt från 75-110 men de vill inte funka iaf! är de någon som vet vad felet kan vara? ¨vore väldigt tacksam för svar!!!:)
du behöver större förgasare
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Re: aerox problem!

Inlägg av aeroxleoZX »

draclover skrev:
victoorrr skrev:tjena, har en aerox med stage 6 sport pro 70cc,s6 pro replica rör,ny variator,ny koppling, italkit race tändning, 19 mm stage 6 gasare... Den startar men när man ger den lite gas så går den hyfsat bra men när man ger fullgas så dör den....har prova byta huvudmunstycken allt från 75-110 men de vill inte funka iaf! är de någon som vet vad felet kan vara? ¨vore väldigt tacksam för svar!!!:)
du behöver större förgasare
vah? han behöver inte större.
kanske inte ställt in nålen, luftskruven eller så får den för lite luft
spårt setup!
victoorrr
Elmoped

Inlägg av victoorrr »

har provat flytta nålen både upp och ner...kört med och utan luftfilter skruvat på luftskruven också men inget resultat...ingenaning om vad de kan vara!
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

victoorrr skrev:har provat flytta nålen både upp och ner...kört med och utan luftfilter skruvat på luftskruven också men inget resultat...ingenaning om vad de kan vara!
gör rent förgasaren
spårt setup!
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

jag har också samma problem om jag startar min och ger full gas så dör den sen får jag kärringstopp hela tiden. jag har också en aerox, nån som vet vad det är för fel ?
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

Lite ot men, vet ni om replica röret lirar bra med 70cc sport?
betaralle96
Elmoped

Inlägg av betaralle96 »

Aa min kompis satte på mitt replika på sin moppe och han har motoforce 70cc sport gick som bara den : :)
Skriv svar