du vet väl om att du inte får i närheten av ett exakt svar när du mäter upp med bil? Det är iprincip omöjligt att hålla samma hastighet.
Förresten gör inte en moped med bara effektrör 100, beroende på drevning gör den som max 85.
Bilar brukar visa typ 5% för mycket är min erfarenhet Alltså ju snabbare man kör desto mer fel visar dom också..
Att mäta moppehastighet med bil går bara inte däremot..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
ta en GPS och kör upp i exat 20km/h enligt traktormätaren sen kollar du på GPSen hur fort du körde enligt den och sen TA-DAAA så vet du hur mycket +- den visar men det beror ju också på hur fort du kör
yamaha2pwn skrev:enda säkra sättet är klocka en sträcka, bilar är lite mer exakta än mopeder men även bilar visar fel när de börjar komma upp i högre hastigheter.
Hassse666 postade en länk till en sida där man räkna ut topphastigheten, men jag lyckas inte hitta den nu
yamaha2pwn skrev:teoretiskt topphastighet då eller? de stämmer ju nästan aldrig i praktiken, men de kan ge uppskattning.
Varför skulle det inte stämma? Det stämde exakt för mig iaf.
däcktryck, vindmotstånd, kraft som förloras på vägen tex i kedjan...
däckomkretsen ökar i högre hastigheter samt måste man ha en exakt rak väg för att de ska stämma med, och veta de exakta varven, visst kan man komma nära men aldrig EXAKT
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:teoretiskt topphastighet då eller? de stämmer ju nästan aldrig i praktiken, men de kan ge uppskattning.
Varför skulle det inte stämma? Det stämde exakt för mig iaf.
däcktryck, vindmotstånd, kraft som förloras på vägen tex i kedjan...
däckomkretsen ökar i högre hastigheter samt måste man ha en exakt rak väg för att de ska stämma med, och veta de exakta varven, visst kan man komma nära men aldrig EXAKT
Jag fick exakt iaf, vindmotstånd kan man ju räkna bort, det gör ju bara att det går tyngre, vet man hur mycket den varvar utan vind så skriver man ju in det rätta varvtalet, det andra du säger stämmer ju, men ändå så fick jag rätt hastighet, mätt med 2 olika gpser och hastighetsmätaren i mobilen.
men gps stämmer inte heller 100%, de stämmer typ 98-99% och oftast duger de, men de finns en anledning te att vid rekord osv så klockas en sträcka 2ggr för att eliminera evt fördelar med vind och rullmotstånd
sedan tvivlar jag på att man hör skillnad på 11k varv ellr 11023 varv de som har sån lyxig tändning för 7k kanske kan men men
(inte för att verka gnällig nu men men )
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:men gps stämmer inte heller 100%, de stämmer typ 98-99% och oftast duger de, men de finns en anledning te att vid rekord osv så klockas en sträcka 2ggr för att eliminera evt fördelar med vind och rullmotstånd
sedan tvivlar jag på att man hör skillnad på 11k varv ellr 11023 varv de som har sån lyxig tändning för 7k kanske kan men men