Jag ska också skaffa ett extrajobb nu i höst tror jag Vore grymt med tips, t.ex. hur man ska ta kontakt med företaget.. ringa?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Jag ska också skaffa ett jobb, jag bor mitt emot ett växthus och jag har varit till killen ett par gånger förut, så jag tror att jag bara far dit och frågar...
Men om du ska till nått företag eller liknande, men jag tror inte att stora företag bryr sig särskillt mycket om nån som ringer eller mailar, så jag tror du får mest spelrum om du går dit själv, dom borde ju ha nån sorts kundservice eller liknande
Min polare har helgjobbat som bonde på morgonen, dvs ta hand om djuren ganska tidigt. Det har tillslut resulterat att de som ägde gården fråga om han ville ta hand om djuren hela dagarna, dvs hoppa av skolan Och nu under sommaren tjänar han ca 10k +- i månaden om han jobbar varje dag
När jag sökte fråga arbetsgivaren så ringde jag och fråga direkt... även kontakter är bra att ha. Har blivit tillfrågad lite små jobb
Fråga på något ställe du känner och sluta fjanta dig med gymmet man ska ändå vila då och då, jobba helger inget mer med det. Utan kontakter blir det svårt att få ett bra jobb (som någon tidigare sa, du kommer inte direkt hamna i ett kontor utan troligtvis på något lager eller hos någon privatperson eller så).
Du kommer inte att orkar med att jobba och gymma samtidigt. Du ska se vilken skillnad det blir efter några dagar:) Eller det är iaf så det är för mig:p
ktm_danielsson skrev:Fråga på något ställe du känner och sluta fjanta dig med gymmet man ska ändå vila då och då, jobba helger inget mer med det. Utan kontakter blir det svårt att få ett bra jobb (som någon tidigare sa, du kommer inte direkt hamna i ett kontor utan troligtvis på något lager eller hos någon privatperson eller så).
haha
men ett lager skulle väll gå
vad som helst i stort sett förutom domken då jag hatar stället med allt jävla pipande och massa ungar.. (dock rätt snygga tjejer )
men misco fins i stan (databutik) och ska dit imorgon och handla en sak så tänkte höra med dom dom har i stort bara ett stort lager
mn jag ska höra lite med olika ställen!
PS: skriv gärna erfarenheter! tex om ica betalar dåligt och har usel och dryg personal osv
ktm_danielsson skrev:Fråga på något ställe du känner och sluta fjanta dig med gymmet man ska ändå vila då och då, jobba helger inget mer med det. Utan kontakter blir det svårt att få ett bra jobb (som någon tidigare sa, du kommer inte direkt hamna i ett kontor utan troligtvis på något lager eller hos någon privatperson eller så).
haha
vad som helst i stort sett förutom domken då jag hatar stället med allt jävla pipande och massa ungar.. (dock rätt snygga tjejer )
men misco fins i stan (databutik) och ska dit imorgon och handla en sak så tänkte höra med dom dom har i stort bara ett stort lager
PS: skriv gärna erfarenheter! tex om ica betalar dåligt och har usel och dryg personal osv
Jag jobbar på ICA och det är ta mej fan det chillaste jobbet som finns! Det ända man gör är att trosa runt, packar upp varor och sitter... i kassan:)
haha
Jag jobbar på ICA och det är ta mej fan det chillaste jobbet som finns! Det ända man gör är att trosa runt, packar upp varor och sitter... i kassan:)
nice hur gammal är du? bor du i stor eller liten stad?
känner folk som praoat där det verkar vara jävligt chill!
haha
Man får inte ens sitta i kassan på ICA om man är under 16 eller något?
Utan erfarenheter eller utbildningar är det svårt att få lite mer "kvalificerade" jobb som du säkert förstår. Industri är bara att fetglömma.
Du får helt enkelt gå runt till småföretag, butiker, lager som tidigare föreslaget etc och tala om att du söker ett jobb. Bäst är att smyga in, se representativ ut och fråga om dom eventuellt behöver lite hjälp, och försök boka in en anställningsintervju om du får napp eller kanske rent av får en intervju direkt.
I och med att du saknar arbetserfarenhet, antar jag? så är det ingen ide att skriva ihop något CV direkt, utan det du har att komma med är personlighet, intressen, hängivenhet om du besitter det och sådana egenskaper, och det är enklare att berätta sånt än skriva. Annars kan du skriva ett litet personligt brev och ha med dig och lämna in om du har svårt att berätta sånt rakt ut.
Allt som styrker att du gör annat än sitter hemma och spelar dator är till din fördel, ju aktivare man är desto mer attraktiv för en arbetsgivare. Jämför två identiska 15 åringar t.ex, båda utan arbetserfarenhet, men den ena är aktiv på fritiden, idrottar, hjälper till hemma, har en stimulerande hobby, medan den andra sitter och spelar tv-spel hela tiden. Vem väljer arbetsgivaren?
Lite grejer att tänka på...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
själv så ska jag jobba svart på en bilverkstad. får ca 100 kronor timmen. dock så känner jag dom. jag kommer jobba från 5 till 8 på vardagar så är inte heöt tok iaf
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Mura skrev:
men exempel på jobb? vad känar man bra på?
Sälja dig själv?
Langar till p12...
Sno pengar av gamla kärringar
Råna bank
Eller så gå du och fråga lite butiken om dom skulle behöva lite extra personal eller nått...
bensinskalle skrev:Utan erfarenheter eller utbildningar är det svårt att få lite mer "kvalificerade" jobb som du säkert förstår. Industri är bara att fetglömma.
Du får helt enkelt gå runt till småföretag, butiker, lager som tidigare föreslaget etc och tala om att du söker ett jobb. Bäst är att smyga in, se representativ ut och fråga om dom eventuellt behöver lite hjälp, och försök boka in en anställningsintervju om du får napp eller kanske rent av får en intervju direkt.
I och med att du saknar arbetserfarenhet, antar jag? så är det ingen ide att skriva ihop något CV direkt, utan det du har att komma med är personlighet, intressen, hängivenhet om du besitter det och sådana egenskaper, och det är enklare att berätta sånt än skriva. Annars kan du skriva ett litet personligt brev och ha med dig och lämna in om du har svårt att berätta sånt rakt ut.
Allt som styrker att du gör annat än sitter hemma och spelar dator är till din fördel, ju aktivare man är desto mer attraktiv för en arbetsgivare. Jämför två identiska 15 åringar t.ex, båda utan arbetserfarenhet, men den ena är aktiv på fritiden, idrottar, hjälper till hemma, har en stimulerande hobby, medan den andra sitter och spelar tv-spel hela tiden. Vem väljer arbetsgivaren?
Tack för bra svar! ska kolla mer på det!
Jontee skrev:
PoWeRKinG skrev:
Mura skrev:
men exempel på jobb? vad känar man bra på?
Sälja dig själv?
Langar till p12...
Sno pengar av gamla kärringar
Råna bank
Eller så gå du och fråga lite butiken om dom skulle behöva lite extra personal eller nått...
bensinskalle skrev:Utan erfarenheter eller utbildningar är det svårt att få lite mer "kvalificerade" jobb som du säkert förstår. Industri är bara att fetglömma.
det sjuka är ju att man igentligen bara "måste" gå det där jävla gymnasiet för att kunna arbeta på en industri..
själv gick man industri i skolan och jag behövde inte ens söka till arbetsförmedlingen innan en arbets plats ringde och fråga om jag ville jobba på en industri i 1 vecka !.. själv känner jag att jag inte har mer erfarenhet än någon annan då man lär sig göra jobbet när man är där ! .
Resturanger säger jag bara... Diskare brukar vara så jävla gnälliga över att dom inte hinner med all disk osv. Om man får en fot in i de och bor i ett område med många restauranger så är ens jobb problem borta ifall man är duktig och sköter sig utan gnäll vill säga, man måste få ett bra rykte. och restauranger fins ju överallt Själv började jag jobba på en restaurang som jag fick via min bror, jobbade när andra ville vara lediga osv. sen när min kompis syster fik höra det så frågade hon om jag ville göra samma sak på en annan restaurang. nu jobbar jag helger från 11-18,00 på hälger när de behövs.
Tjänar runt 80-90 kr/timme pluss driks som på ena ställer är runt 100-250 kr om dagen. Så hör med några resturanger ifall dom behöver nån som hjälper till på nån front typ disken, köks assistent, alltiallo, servicen eller liknande hör med dom dyraste resturangerna först också dom får in mest dricks