Projekt nummer 1:

Vespa Touring skogsvrak från 1960. Kommer att bli en motorcykel och platsar med andra ord inte in så bra här. Men passar på att efterlysa motorpaket, typ 125 eller 200 cc. Hör av dig om du har ett!
Projekt nummer 2:

En Vespa 50 automat hittades och inhandlades för billig penning. Jag byggde ihop den och åkte med i en halv vecka innan den hade gjort sitt.
Jag och en kompis tog fram vinkelslipen och körde hardcore med den vita lösa ramen, en GS från 1962. En väldigt eftertraktad modell i Italien som vi nu med andra ord har förstört

Efter mycket kapande, i och urlyftande av motorpaketet så hade jag plötsligt en fungerande plåt-Vespa!

Den åktes med i några dagar innan det var dags att göra något åt saken. Den såg ut som crap! Lite Martini-lack och äldre detaljer skulle göra susen! Ligger en hög med prylar och väntar på att få monteras

Nu, två veckor senare har jag kommit lite längre och är snart färdig med fronten:

Slarvade lite när jag slipade ner med lacksläpp som följd. Fixat nu

Lade sista lagret klarlack ikväll.

Framvagnen håller på att piffas till

Sadelstommen blir från Suzuki K50. Kommer att kläs om och omformas

Fälgar nerslipade. Nu väntar lite mer lackering. De ska lysa orange och grannt när de är färdiga. Notera att detta bara är sketen garagelack.
Men skulle jag leva ut min egentliga ambitionsnivå skulle detta bygge stå färdigt 2020 någon gång, typ.. Ambitionsnivån har höjts kraftigt sedan de första blå ränderna trädde fram. Det skulle ju bara ta någon timme att fixa ju..
Det var en liten kort presentation om två av mina projekt

Update kommer imorgon!

MVH, Miche