Swe2FX skrev:Tjena jag ska kanske skaffa 70cc cylinder till min Rieju rrx 06 men vilket cylinderkit är mest lågvarvigt? ge gärna en länk
MHR 80cc Replica är lågvarvig, Hebo Manston Replica 70cc är lågvarvig, Metrakit Handmade 70cc är lågvarvig, Stylepro 70cc är lågvarvig.
Finns ett par.
Okej men hur är effekten i metrakit handmade 70cc?
Och timisen94 jag ska ha lågvarvig för stunt men jag kanske ska skaffa en annan moppe
Vet inte, men den är nog rätt tråkig..
MHR replica borde vara riktigt bra, min kompis körde med MHR 80cc, dvs den som är något värre och lite högvarvigare, och han fick upp sin drac rätt bra på bakhjulet på 4an med ryck, och då körde han med 13 eller 14/48!
Så en MHR skulle jag rekommendera, de är nog den grymmaste cylindern jag prövat, så sjukt skönt drag i den!
Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn
Nån som har den? berätta! Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me?
Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn
Nån som har den? berätta! Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me?
Jag hade nog köpt en bariki 50cc racing istället, köpte en sån precis, samma pris. I mina ögon är inte top performance något bra märke..
Är det nåt bra? när kommer effekten?
ska nämligen på me en ny cylinder, då min cylinder precis skar.:evil:.... o tänkte en 50cc sport, o denna verkar skön, dels för lite extra effekt o gjutjärn
Nån som har den? berätta! Tror ni den spelar bra me ett leovince rör me?
Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
siiimooon skrev:
Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim )
siiimooon skrev:
Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim )
siiimooon skrev:
Alla 50cc sport är som original, du märker ingen skillnad vilken du än tar.
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim )
Har själv en, och den är inte vassare än org.
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
AlleMan95 skrev:Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03?
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev
Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det?
Nja, hade det varit en Derbi årsmodell 11 så kanske den hade hållt men eftersom din är en 03a och förmodligen har gått ganska långt skulle jag byta vev, men du kan ju alltid chansa men jag hade inte gjort det.
Axxxxxel skrev:
Jasådu, tror jag inte riktigt, men okej.
Nån annan cylinder som har effekt vid 7k-11k ? 50-70cc, sport elr midrace.
Nåt som håller ordentligt! ( helst 50cc, för de fattar nt farsan att de e trim )
Har själv en, och den är inte vassare än org.
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..
siiimooon skrev:
Har själv en, och den är inte vassare än org.
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..
xMattanx skrev:
Oh hur fan kan du dra alla 50 sport över samma kamm när du bara har haft en 50 sport?
För att alla 50cc SPORT är SPORTcylindrar och SPORTcylinder är slöa.
För att få en 50cc vass så måste den varva så jävligt och då blir den bara klen på låga varv och man bränner kopplingar hela tiden..
Köp 70cc istället.
70 cc sport? är dom vassare?
En tex airsal 70cc varvar inte mer än en originalcylinder med den är starkare.
AlleMan95 skrev:Tjenare grabbar! Tror ni min original vev håller till den här setupen på min Derbi Senda R x-treme 03?
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev
Den gör runt 100-110km/h och jag undrar då om min vev verkligen pallar det?
Nja, hade det varit en Derbi årsmodell 11 så kanske den hade hållt men eftersom din är en 03a och förmodligen har gått ganska långt skulle jag byta vev, men du kan ju alltid chansa men jag hade inte gjort det.
Okej, men jag har kört med trimmet i typ 100mil Och min moppe har gått sammanlagt 930mil. Men ska snacka med brorsan och fråga om vi kan ta den till hans verkstad om jag köper vev
Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart? och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
HondaPojkeN skrev:Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart? och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
kolvring brukar man byta 1 gång per säsong max på en så snäll cyllinder (beror ju på kvallen på skiten med ) sp kmr nog funka rätt bra, du kmr få ut mer effekt än med tk tror jag, men sp gifter sig bättre med en vassare cylinder.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
HondaPojkeN skrev:Hej ! Har En airsal 70cc Sport nu Med ett tk och det går la hyffsat, har kört runt 40 mil nu, kompet är bra och så men jag undrar om man måsste byta Kolv/ring snart? och kommer cylindern varva sönder om jag köper ett SP rör?
kolvring brukar man byta 1 gång per säsong max på en så snäll cyllinder (beror ju på kvallen på skiten med ) sp kmr nog funka rätt bra, du kmr få ut mer effekt än med tk tror jag, men sp gifter sig bättre med en vassare cylinder.
Okej! mer effekt ja (: men jag får SP röret för 500 så Why not?
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)
agertoft skrev:
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)
blanda 3% olja i tanken + bestycka förgasaren perfekt så ska du se den håller ett bra tag.
agertoft skrev:
ja, som i att veven håller eller att den kommer gå bra tills veven rasar, eller ja till att veven håller och den kommer gå bra?
Kommer funka bra tills den rasar, lika med alla vevar.
jo det fattar jag ju, men kommer min originalvev att hålla en halv kilometer eller 500 mil med den cylindern, (det finns inga airsal 70 cc till Derbi drd 06)
Ingen kan ju veta hur länge den kommer hålla, förmodligen ganska länge, men det beror på din körning med..
Shue !
Undrar om någon vet om det finns någon bra 70cc som passar på Beta RR 00 KTM ?
Hade tänkt KTM 65cc men den är alldelest för dyr för mig
Men någon som vet om det finns någon 70cc helst helt säkra ?
Tacksam för svar !
Hoppas jag har lagt in frågan i rätt tråd !
har har bara en snabbfråga, jag hade tänkt att byta till 70cc på min orginal beta rr (endast dragen plugg och sportluftfilter) undrar vad ni rekomenderar, vill helst byta så lite som möjligt "vev, förgasare, rör" tacksam för svar =D