Aerox frågor..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
oskr3
Elmoped

Aerox frågor..

Inlägg av oskr3 »

Tjenare, har fått hem mina vikter till min aerox nr.2 då min första skar och hittade en på blocket för 5k vilket var billigare än att laga den första :D

På den första hade jag mitt pro replica som är högvarvigt och hade för tunga vikter. Tog bort varannan efter ett tips, den gick skitbra ca 1 dag och dagen efter startade den knappt och när jag väl fick igång den så gick han skit, körde ett tag eftersom jag trodde att den var dränkt i bensin men sen skar den o jag fick rulla hem den yay... Nu har jag dock riktigt vikt set (3.0-4.5) Ska dra på 4.5 på den nya då jag hört att det är rätta vikter för det röret. Men är det något mer jag ska tänka på t.ex munstycke osv? vill inte att nr.2 ska skära också:roll:
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Re: Aerox frågor..

Inlägg av DerbiMoppe »

oskr3 skrev:Tjenare, har fått hem mina vikter till min aerox nr.2 då min första skar och hittade en på blocket för 5k vilket var billigare än att laga den första :D

På den första hade jag mitt pro replica som är högvarvigt och hade för tunga vikter. Tog bort varannan efter ett tips, den gick skitbra ca 1 dag och dagen efter startade den knappt och när jag väl fick igång den så gick han skit, körde ett tag eftersom jag trodde att den var dränkt i bensin men sen skar den o jag fick rulla hem den yay... Nu har jag dock riktigt vikt set (3.0-4.5) Ska dra på 4.5 på den nya då jag hört att det är rätta vikter för det röret. Men är det något mer jag ska tänka på t.ex munstycke osv? vill inte att nr.2 ska skära också:roll:
Testa 86 munstycke, tror det blir bra! Eller köp ett munstycksset och testa :P
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Anledningen till att den första skar var troligtvis att du inte bestyckat förgasaren riktigt. Inte det där med vikterna ;)
Men köp ett munstyckes-set och prova dig fram.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar