DerbiMoppe skrev:Min varvar typ 8000 när jag kör ( i 50/51km/h ). Kan man få upp det till typ 10000 genom att dra någon plugg eller är det blindtarmen man ska dra?
//DerbiMoppe
Om jag inte har helt fel nu så har inte Derbi Senda xtreme nån plugg den har bara blindtarm så det är den du ska kapa
F*n att man inte har en svets.
//DerbiMoppe
Jobbigt...
Har du ingen polare eller nåt sånt som har svets?
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
JagHarEnDerbi skrev:
Det vi snackar om här är CDI strypning. Inte något om en plugg i röret. Och sen ska du inte sitta här och spela cool med "lilla bubben" snacket.
Herregud va cool jag är ...
Antar att du har en Derbi som är årsmodell 06-08 något?
Och på vad baserar du det påståendet? F.Ö har jag en 04a. Det var innan 05 som Sendorna var ostrypta.
Edit: Nej, du är inte cool.
Min brorsa hade 05 och den va helt original, den varva max 7-8 k, som han sa så när den är helt original kanske den inte orkar varva ända upp.
DerbiMoppe skrev:Min varvar typ 8000 när jag kör ( i 50/51km/h ). Kan man få upp det till typ 10000 genom att dra någon plugg eller är det blindtarmen man ska dra?
//DerbiMoppe
Om jag inte har helt fel nu så har inte Derbi Senda xtreme nån plugg den har bara blindtarm så det är den du ska kapa
F*n att man inte har en svets.
//DerbiMoppe
du kan ju alltid föra röret till någons svetsare och säga att han ska svetsa fast hålet
Roxxen96 skrev:
Min brorsa hade 05 och den va helt original, den varva max 7-8 k, som han sa så när den är helt original kanske den inte orkar varva ända upp.
Och jo jag är försjuhelvetes cool. (:
Min kompis har en 05a och den stannar på 10k.
Nämen va coolt. Som jag sagt 5 gånger nu är det upp till den jävla moped man har. Alla kan inte varva likadant fattar du väl?
Och som jag har sagt sedan du började med din skit: Fattar du inte att det är CDI'n vi snackar om här? Och 05ans CDI stryper INTE vid 8!
JagHarEnDerbi skrev:
Och som jag har sagt sedan du började med din skit: Fattar du inte att det är CDI'n vi snackar om här? Och 05ans CDI stryper INTE vid 8!
Vad är en cdi?
Det är gnomen som sitter inne i motorn och kastar gnistor mot cylindern.
Hatt?
Nej men seriöst nu vafan. Jag försöker bara säga att min brorsas moppe varvade bara så lite. Något jag kan göra åt? Nej. Jag är inte helt efterbliven när det gäller att cdin stryper vid 10k varv. Jag vet DET REDAN. Det är inget nytt. Jag riktade inte min första kommentar mot alla Derbi Senda's i sverige osv? Jag riktade mot min brorsas. Å andra sidan vet inte du om den gör det eller inte, så varför tjata emot?
Senast redigerad av Roxxen96 den 3 september 2011, 23:11, redigerad totalt 2 gång.
vicke xX SMT skrev:
du kan ju alltid föra röret till någons svetsare och säga att han ska svetsa fast hålet
Smart ide. Har du någon aning vad det kan kosta?
//DerbiMoppe
kan nog inte kosta så mycket när dom gör det på ca. 5min
Finns det något annat rör (lågvarvigt) som liknar orginal röret i ljud och så?
Vill ha orginal röret som typ en backup ifall om man vill göra den laglig någon gång. Men om jag hittar något orginal begangnat rör så gör jag säkert det ( fixar blindtarmen ).
//DerbiMoppe
Senast redigerad av DerbiMoppe den 3 september 2011, 23:35, redigerad totalt 1 gånger.