har typ samma setup som du o jag kör 13-53frankys skrev:Jag har metrakit sp 70cc och turbokit 70cc rör va ska man ha för dreving just nu har jag 13-64 , varvar förjävla mycket ska man köra på typ 13-50 ?
Edit Derbi Senda 05 motor
Du får bättre toppfart OM den orkar varva ur alla växlar, men sämre axxt0ast skrev:Yamaha dt50r 99
AM6
nuvarande: 14-52 420 kedjan
toppar vid 100 km/h
Om jag byter drevning till 15-50 får jag bättre toppfart än nuvarande eller bara bättre acc?
Jag skulle testa 14/53 isåfall, tror att 15 blir i trögaste lagetZtraand skrev:Tjena har en SMT 07 ( d50bo blocket ) Bytt reeds till Malossi VL16 och dragit pluggen på den, just nu har ja 13/53 i drev. Riktigt stark men får väldigt kort tid på varje växel, tror ja ska byta till 14/53 lr t.om 15/53. Tror ni att den kmr orka 15/53. Eller kommer den bli svag då?
Det är lite svårt att dreva ner den till gasres utan att "varva sönder" den, om du fattar vad jag menarAlleMan95 skrev:Tjenare alla!Jag skulle vilja börja stunta med min Derbi Senda xtreme. Jag vill ha gasres (så man kan gasa fullt och inte stegra över men så man är uppe) plus att den ska vara starkare!
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev
Moppen gör ca 100-110 ärliga just nu med bra axx. Men jag vill att den ska göra över 85km/h och grymt axx (gasres)! Men inte varva sönder![]()
Frågan är då, vad för drevning tycker ni jag ska ha?
---------------------------------------------------------------------------------------------AlleMan95 skrev:Det är lite svårt att dreva ner den till gasres utan att "varva sönder" den, om du fattar vad jag menarAlleMan95 skrev:Tjenare alla!Jag skulle vilja börja stunta med min Derbi Senda xtreme. Jag vill ha gasres (så man kan gasa fullt och inte stegra över men så man är uppe) plus att den ska vara starkare!
Setup:
Airsal racing 70cc
Turbokit High Quality 80cc (rör)
Dellorto PHBG Black Edition 21mm 105 munstycke
21mm polini insug
Hebo power (öppet luftfilter)
Malossi Racing membran
Malossi Racing kopplingsfjädrar
13-53 drev
Moppen gör ca 100-110 ärliga just nu med bra axx. Men jag vill att den ska göra över 85km/h och grymt axx (gasres)! Men inte varva sönder![]()
Frågan är då, vad för drevning tycker ni jag ska ha?Men du kan ju testa slänga på ett 11 fram eller liknande
Den kommer troligtvis öka hastigheten med 10 km/hRoxxen96 skrev:Hur mycket skillnad kommer min Derbi gå om jag drevar om den fram ifrån 13 till 15?
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
Säljer min moppe nu ta och kolla in denAndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Beror ju på vad du har för bakdrev?Roxxen96 skrev:Okajj tack :)Swe2FX skrev:Den kommer troligtvis öka hastigheten med 10 km/hRoxxen96 skrev:Hur mycket skillnad kommer min Derbi gå om jag drevar om den fram ifrån 13 till 15?
65 ska jag haZtraand skrev:Beror ju på vad du har för bakdrev?Roxxen96 skrev:Okajj tackSwe2FX skrev: Den kommer troligtvis öka hastigheten med 10 km/h
skulle köpt både ett 12 och ett 13! kostar typ 80kr var så varför inte? men 100+ skulle jag nog tippa på ett 13.Zabera skrev:Tjena, vad tycker ni jag ska ha för drevning på min Drac?
Setup:
Turbokit
70cc airsal sport
Dellorto blackracing 21mm
10/48 nuvarande drevning
MetraKit vev med c3 lager.
Sportluftfilter
100 munstycke
Vill helst ha en perfekt balans mellan acc och topphastighet, helst ska den gå 100+ hehe.
MVH