Lite bättre axx

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Pgo Pmx
Elmoped

Lite bättre axx

Inlägg av Pgo Pmx »

Jag ska köpa en pgo Pmx och då undrar jag några saker. Blir det märkbart bättre axx om jag bara drar v ringen och byter vikter? Vilka vikter ska jag isåfall byta till? :)
Användarens profilbild
Speedfighter nr2
Elmoped

Inlägg av Speedfighter nr2 »

Byt till ett lågvarvigt rör med :wink: ta typ sif 2-2,5 gr mindre än original :wink:
Pgo Pmx
Elmoped

Inlägg av Pgo Pmx »

Jag får inte det för morsan :( Men är det värt
Att bara dra ringen och byta vikter tror du?
Användarens profilbild
Speedfighter nr2
Elmoped

Inlägg av Speedfighter nr2 »

tror inte det händer nåt om du byter vikter utan att ha trimmat , men jag vet inte :wink:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Pgo Pmx skrev:Jag får inte det för morsan :( Men är det värt
Att bara dra ringen och byta vikter tror du?
Synd att du inte får, men med bara v ring så får du 10-15 kmh mer, eller ja det är väl olika på olika moppar osv, men det borde den göra. Sen om du vill byta vikter så är nog original bäst om din moppe är i stort sett helt original. Med lätta vikter varvar den som bara den och har inte jätte bra axx, men tyngre vikter varvar den mindre, tycker du ska ha original vikterna, blir nog bäst axx med dom! Å andra sidan tror jag inte att det blir jätte mycket i skillnaden när det gäller axxet om du drar v ringen, blir nog bara mer toppfart.. :roll:
Pgo Pmx
Elmoped

Inlägg av Pgo Pmx »

Okej :) Tack för svar
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Pgo Pmx skrev:Okej :) Tack för svar
Såliteså! V - ringen är inget synligt trimm heller så det är bra! Man kan också lätt sätta tillbaka den om det nu skulle behövas! Om du behöver hjälp med hur man gör är det bara att fråga! :)
Användarens profilbild
oskr3
Elmoped

Inlägg av oskr3 »

Roxxen96 skrev: Synd att du inte får, men med bara v ring så får du 10-15 kmh mer
Får du inte trimma den alls så skulle du kunna ta lite lättare vikter så den drar iväg snabbare bara och den får inte så mycket mera toppfart. Drar du pluggarna osv så får du mera toppfart.
Skriv svar