Tjena, min moppe har bråkat med mig länge nu! Den går ojämnt som ni kan höra på filmen som är länkad längre ner, vet inte om jag ska byta upp elr ner i munstycke eller om det kan vara något annat som brukar? Kör med strlk 95 i munstycka, har testat 98 och 102 också men då gick den också dåligt. Den kommer också max upp i max 15 km/h.... väldigt drygt..
xMattanx skrev:Tjena, min moppe har bråkat med mig länge nu! Den går ojämnt som ni kan höra på filmen som är länkad längre ner, vet inte om jag ska byta upp elr ner i munstycke eller om det kan vara något annat som brukar? Kör med strlk 95 i munstycka, har testat 98 och 102 också men då gick den också dåligt. Den kommer också max upp i max 15 km/h.... väldigt drygt..
Jävligt tacksam för seriösa svar för jag börjar bli riktigt less på skiten...
Drar den tjuvluft så kan den gå dåligt, spruta startgas på förgasaren / insuget när den är igång, om den går upp i varv är det tjuvluft. Det kan du testa till att börja med
Mvh / Roxxen96. Tycker inte det låter som tjuvluft men testa. Du kan också testa att göra rent förgasaren, lägga den i ett litet bensin bad. Gör rent membranet osv!
Senast redigerad av Roxxen96 den 3 september 2011, 17:40, redigerad totalt 1 gånger.
Roxxen96 skrev:Drar den tjuvluft så kan den gå dåligt, spruta startgas på förgasaren / insuget när den är igång, om den går upp i varv är det tjuvluft. Det kan du testa till att börja med
Mvh / Roxxen96. Tycker inte det låter som tjuvluft men testa. Du kan också testa att göra rent förgasaren, lägga den i ett litet bensin bad. Gör rent membranet osv!
Har redan gjort det flera gånger men inget resultat. Kan ta loss förgasare igen och membran och lägga det i bensin, tack för snabbt svar!
Roxxen96 skrev:Drar den tjuvluft så kan den gå dåligt, spruta startgas på förgasaren / insuget när den är igång, om den går upp i varv är det tjuvluft. Det kan du testa till att börja med
Har redan gjort det flera gånger men inget resultat. Kan ta loss förgasare igen och membran och lägga det i bensin, tack för snabbt svar!
Såliteså! Är öppen för alla frågor osv, gillar att hjälpa till!
willemedDERBIN skrev:eller så vill du kanske köra in han först innan du trimmar han till top effekten !
men ja testa byt ner lite ..
Jo men det är alu, la han på tomgång så han blev varm några gånger och sen började jag varva lite mer, ska inte behövas så mkt mer, men ska testa en annan CDI och byta ner! tack för svaar!!
Sry för dubbelpost, Nu har jag 78 i och den går bättre men nu känns det verkligen som för litet, han på mopedverkstaden trodde runt 85-90 i munstcyke kan det ha och göra med nålen eller någonting annat än just munstycket?
Snälla snälla snälla... Jag grejade me munstycke o skit i säkert 2 veckor innan jag bytte cdi, den gick EXAKT sådär , enligt filmen. Snälla, byt me din kompis o testa, sen skriver du här igen. Ha typ 90 munstycke i den, så stiftet nt blir vitt o ett jävla ras... been there done that
Men testade min cdi på en kompis moppe o den gick bra så ska inte vara det, nu går den heller inte lika som på videon, den går mycket bättre men har fortfarande ingen kraft och varvar inte ut alla växlar..
ja jag håller på att gå ner mer i munstycke och det blir mer brunt än svart men börjar snart gå ner mot munstycket den skar på så funderar på om det kan ha och göra med nålen eller någonting?
men har nog redan kört in den typ, har varvat en del men inte för mkt i början så jag kan nog börja ställa in men ävan ifall den är inställd så kan ju cylindern skära.