Aerox vikter och varv?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
RoxxTobb
Elmoped

Aerox vikter och varv?

Inlägg av RoxxTobb »

Hejsan!

Nu undrar jag en liten sak! om man har v-ringen på och sånt! om man byter vikter då kommer den gå fortare?

Nu är det så att min moppedbil ;) varvar så mkt och de vill jag inte för moorn kommer koka hela tiden jag vill att den ska gå på ganska låga varv? Hur gör man detta?

Jag har byt drev i variatorn och så e.v vart de för små drev så dom måste göras om :/ men jag tänkte om de går att ändra med vikter först?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: Aerox vikter och varv?

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:Hejsan!

Nu undrar jag en liten sak! om man har v-ringen på och sånt! om man byter vikter då kommer den gå fortare?

Nu är det så att min moppedbil ;) varvar så mkt och de vill jag inte för moorn kommer koka hela tiden jag vill att den ska gå på ganska låga varv? Hur gör man detta?

Jag har byt drev i variatorn och så e.v vart de för små drev så dom måste göras om :/ men jag tänkte om de går att ändra med vikter först?
Får väl va den första som svarar :). Den kommer inte gå fortare, med lättare vikter varvar den mer, och tyngre vikter varvar den mindre! :wink:

/ Roxxen96.
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Är du helt säker? ;) För jag har typ 5-6 i nu och den varvar som attan ;) jag tänkte dra i 9,8g blir den svag då?

Tack för att du tar dig tid att svara! ;)
Användarens profilbild
xMattanx
Svårstartad skrothög

Inlägg av xMattanx »

9.8 låter lite tungt för att den ska gå riktigt bra, men varför inte bara dra v-ringen m du vill att den ska gå snabbare? :)
Derbi Senda sm xtreme -05

Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:Är du helt säker? ;) För jag har typ 5-6 i nu och den varvar som attan ;) jag tänkte dra i 9,8g blir den svag då?

Tack för att du tar dig tid att svara! ;)
Ja jag är säker på att lättare vikter varvar mer, och tyngre varvar mindre, köp ett variatorviktsset och testa dig fram, det är det bästa :)
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Varitator set ^^ tror du inte jag har de eller ;) jag har fan allt man kan tänka sig inom aerox XD jag köpte motorn för typ 4 veckor sedan och de har bara jävlats och kostat skjortan av mig!

Jag har så enormt med prular så du kan inte tänkta dig! T.ex 5 original föggar, fråga mig inte vad för xD
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

xMattanx skrev:9.8 låter lite tungt för att den ska gå riktigt bra, men varför inte bara dra v-ringen m du vill att den ska gå snabbare? :)
Jag vill inte den ska gå snabbare? har jag sagt de?

Men jag vill få ner varven på den!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:Varitator set ^^ tror du inte jag har de eller ;) jag har fan allt man kan tänka sig inom aerox XD jag köpte motorn för typ 4 veckor sedan och de har bara jävlats och kostat skjortan av mig!

Jag har så enormt med prular så du kan inte tänkta dig! T.ex 5 original föggar, fråga mig inte vad för xD
Haha vafan xD Bara att testa dig fram !
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:
xMattanx skrev:9.8 låter lite tungt för att den ska gå riktigt bra, men varför inte bara dra v-ringen m du vill att den ska gå snabbare? :)
Jag vill inte den ska gå snabbare? har jag sagt de?

Men jag vill få ner varven på den!
Då ska du testa med olika tyngre vikter! Bolla runt med dom om du fattar, mixtra liksom :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

9.8 kanske inte alls är tungt för moppebilar och 5-6 kanske är alldeles för lätt? Om den varvar så jävla mycket så borde det ju vara så iaf..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

De ska jag! Tack så mkt men de är så jävla trångt! jag måste ur med motorn ur hela bilen :P

Dock har jag säkert gjort det 35ggr nu! Så de tar inte mer än 15min ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:De ska jag! Tack så mkt men de är så jävla trångt! jag måste ur med motorn ur hela bilen :P

Dock har jag säkert gjort det 35ggr nu! Så de tar inte mer än 15min ;)
Förstår :wink: Precis, när man gjort det ett x antal gånger så kan man det..
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

ja skojjar du :) Men hur blir det med svag och stark då? kommer den vara svag? Jag har ett effektrör.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:ja skojjar du :) Men hur blir det med svag och stark då? kommer den vara svag? Jag har ett effektrör.
Säg din setup så kan jag avgöra det :P
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Roxxen96 skrev:
RoxxTobb skrev:ja skojjar du :) Men hur blir det med svag och stark då? kommer den vara svag? Jag har ett effektrör.
Hm ja :P

Original +
Effektrör
Sportluftfilter
hårdare tryckfjäder

Dock så har jag en växellåda som har bra mkt drevning inut i sig! så den kan ha bra med vrid inom sig...
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:
Roxxen96 skrev:
Hm ja :P

Original +
Effektrör
Sportluftfilter
hårdare tryckfjäder

Dock så har jag en växellåda som har bra mkt drevning inut i sig! så den kan ha bra med vrid inom sig...
Min roxx är relativt original, innan hade jag 4.5 grams vikter, den varva som fan och rörde sig knappt, men sedan satte jag i 5.5 grams vikter vilket är original, och det blev ett jävla bättre axx! :P Hur din kommer vara vet jag ej, den kommer varva mindre iallafall!
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Bra! ska ner och testa nu kommer med svar om ett tag! jag drar i de tyngsta sedan får jag väl ändra efter de!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:Bra! ska ner och testa nu kommer med svar om ett tag! jag drar i de tyngsta sedan får jag väl ändra efter de!
Gör så ! :D
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Tyvärr 9.5gram gick inte den varvade för mkt ändå! den kokade nästan efter 10 min :( inte bra de blir till att speciall beställa nya drev! Svin dyrt men de måste jag ju göra!

Tack för alla svar och alla trix!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:Tyvärr 9.5gram gick inte den varvade för mkt ändå! den kokade nästan efter 10 min :( inte bra de blir till att speciall beställa nya drev! Svin dyrt men de måste jag ju göra!

Tack för alla svar och alla trix!
Fan va konstigt............................... :roll: :roll: Din moped bil är för tung för din motor osv? :roll: Ajdå ):
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Nej den är inte för liten och bilen är inte för tung ;)

Den andra motorn var fläktkyld och den var de inte så mkt problem med men att den gick blocket sönder på och pljan läckte plus kompen bah försvann!

Det som behövs är nya drev får ta och fiixa de!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:Nej den är inte för liten och bilen är inte för tung ;)

Den andra motorn var fläktkyld och den var de inte så mkt problem med men att den gick blocket sönder på och pljan läckte plus kompen bah försvann!

Det som behövs är nya drev får ta och fiixa de!
Va det dreven som va problemet? :)
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

japp e.v måste båda dreven göras om! de åter står att se!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

RoxxTobb skrev:japp e.v måste båda dreven göras om! de åter står att se!
Gött ! Hoppas det ordnar sig ! :)
Skriv svar