Nu undrar jag en liten sak! om man har v-ringen på och sånt! om man byter vikter då kommer den gå fortare?
Nu är det så att min moppedbil varvar så mkt och de vill jag inte för moorn kommer koka hela tiden jag vill att den ska gå på ganska låga varv? Hur gör man detta?
Jag har byt drev i variatorn och så e.v vart de för små drev så dom måste göras om :/ men jag tänkte om de går att ändra med vikter först?
Nu undrar jag en liten sak! om man har v-ringen på och sånt! om man byter vikter då kommer den gå fortare?
Nu är det så att min moppedbil varvar så mkt och de vill jag inte för moorn kommer koka hela tiden jag vill att den ska gå på ganska låga varv? Hur gör man detta?
Jag har byt drev i variatorn och så e.v vart de för små drev så dom måste göras om :/ men jag tänkte om de går att ändra med vikter först?
Får väl va den första som svarar . Den kommer inte gå fortare, med lättare vikter varvar den mer, och tyngre vikter varvar den mindre!
Varitator set ^^ tror du inte jag har de eller jag har fan allt man kan tänka sig inom aerox XD jag köpte motorn för typ 4 veckor sedan och de har bara jävlats och kostat skjortan av mig!
Jag har så enormt med prular så du kan inte tänkta dig! T.ex 5 original föggar, fråga mig inte vad för xD
RoxxTobb skrev:Varitator set ^^ tror du inte jag har de eller jag har fan allt man kan tänka sig inom aerox XD jag köpte motorn för typ 4 veckor sedan och de har bara jävlats och kostat skjortan av mig!
Jag har så enormt med prular så du kan inte tänkta dig! T.ex 5 original föggar, fråga mig inte vad för xD
9.8 kanske inte alls är tungt för moppebilar och 5-6 kanske är alldeles för lätt? Om den varvar så jävla mycket så borde det ju vara så iaf..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
RoxxTobb skrev:ja skojjar du Men hur blir det med svag och stark då? kommer den vara svag? Jag har ett effektrör.
Säg din setup så kan jag avgöra det
Hm ja
Original +
Effektrör
Sportluftfilter
hårdare tryckfjäder
Dock så har jag en växellåda som har bra mkt drevning inut i sig! så den kan ha bra med vrid inom sig...
Min roxx är relativt original, innan hade jag 4.5 grams vikter, den varva som fan och rörde sig knappt, men sedan satte jag i 5.5 grams vikter vilket är original, och det blev ett jävla bättre axx! Hur din kommer vara vet jag ej, den kommer varva mindre iallafall!
Tyvärr 9.5gram gick inte den varvade för mkt ändå! den kokade nästan efter 10 min inte bra de blir till att speciall beställa nya drev! Svin dyrt men de måste jag ju göra!
RoxxTobb skrev:Tyvärr 9.5gram gick inte den varvade för mkt ändå! den kokade nästan efter 10 min inte bra de blir till att speciall beställa nya drev! Svin dyrt men de måste jag ju göra!
Tack för alla svar och alla trix!
Fan va konstigt............................... Din moped bil är för tung för din motor osv? Ajdå ):