Nu är det så att jag har riktiga problem med min aerox motor som jag satt i en amica mopedbil

Till de viktiga!, Jag vet inte riktigt vad som kan vara problem, jag tror att förgasaren lutar lite konstigt men är inte säker.
Den startar inte den går bara på startgas och flottör kåpen är fyld med bensi jag har rengjort förgasaren ett X antal gånger nu utan resultat. Jag vet inte vad för men att ibland efter ett tag med startgas kan den starta men går bara på höga varv den blödrar på låga jag har testat stora och små munstycken med dom mindre startar den inte och med dom stora går den bara på höga varv? Reedsen har jag kollat dom var hyffsat täta och jag har rengjort allt jag kan tänka mig!
Jag funderar på att göra ett eget insug som är helt rak så förgasaren står rakt? Ska den vara sne på något sätt eller helt rak?
Jag vet absolut inte vad som kan vara fel jag tror inte den dra nå tjuvluft eller nått liknande men att jag ska köpa nytt insug eller membrán och göra ett eget insug och testa dom olika varianterna!
Kom med förslag vad som kan vara felet till att den inte startar? När jag håller för förgasaren med handen får jag inge bensin i handen? Ska man det eller har ajg bara hört fel? Nytt stift har jag och motorn vet jag går soppa och allt basic har jag...
Snälla hjälp mig det är total stopp nu!