Hej, jag har en aerox och jag har länge tänkt att köpa mig ett effektrör. Och min kompis sa till mig idag att hans brorsa ville sälja sitt gianelli rör för bara 200kr och de är ju en bra deal. men jag undrar hur snabbt kommer min moppe gå med ett urpluggat gianelli rör när resten är orginal (ska dra v-ringen så småningom). Hur bra kommer moppen gå? toppfart, axx?
prova att dra vringen och kör raksträcka, om den toppar ca 60 65 så kommer den nog gå max 10 kmh snabbare, men den kommer få mer kraft och toppa fortare då drf kallas det "efekt" rör och inte typ fartrör
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Jag menade hur moppen kommer gå med v-ringen och allt annat orginal bara att jag har ett urpluggat effektrör. Jag lär väl byta vikter och fjädrar osv så småningom men hur kommer moppen gå med BARA ett urpluggat effektrör?
Du kommer ha axx som vilken effektrörsmoppe som helst men det tar stopp vid 50 km/h. Och om man kör med bara v-ringen borta så går det inte i 65, kanske på era leksaksmätare men den gör 55 ärliga om det är minarelli iaf.
Ja asså, den kommer ju gå men den kommer gå dåligt, typ kanske liiite fortare när du kommer in i efekten men du kommer ha sjukt seg axx, så det du får göra sen är att ta bort vringen och byta till typ 24 kg kopplingsfjädrar och om vi säger att du har 6g i vikter nu så går du ner till 5 eller 4.75 typ och såklart ta bort ALLA andra strypningar och fixa munstycken och så men då du byter rör så ska du MINST byta upp dig i munstycke även om allt annat e orginal, typ om du har 65 nu gå upp till 72-75
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Ok, tack så mycket! Men eftersom jag får röret för 200 kr så tänker jag köpa det och prova sätta på det och se hur moppen går men kommer jag förstöra något om jag inte byter upp mig i munstycke?
Karlssoonn skrev:Ok, tack så mycket! Men eftersom jag får röret för 200 kr så tänker jag köpa det och prova sätta på det och se hur moppen går men kommer jag förstöra något om jag inte byter upp mig i munstycke?
Den kommer skära efter ett tag om du inte byter munstycke.