102 låter lite väl stort för 50cc o. effektrör, gå ner ett par storlekar och sexMattanx skrev:tjena, har fått hem min 50 sport nu och det satt ett gianelli på, kör med 102 o strlk nu och den böar lite och ger avgaspuffar, ska jag byta upp elr ner i munstycke? Kan ej titta på stiftet eftersom det är svart hela tiden och har alltid varit svart, det beror på oljan och inte på munstycket![]()
Tacksam för svar!!
Tack för så snabbt svar! Går ut och testar 98! och ser om den går nå bättre!vicke xX SMT skrev:102 låter lite väl stort för 50cc o. effektrör, gå ner ett par storlekar och sexMattanx skrev:tjena, har fått hem min 50 sport nu och det satt ett gianelli på, kör med 102 o strlk nu och den böar lite och ger avgaspuffar, ska jag byta upp elr ner i munstycke? Kan ej titta på stiftet eftersom det är svart hela tiden och har alltid varit svart, det beror på oljan och inte på munstycket![]()
Tacksam för svar!!
lägg på ett 94 - 95 och kollaxMattanx skrev:Sry för dubbelpost!
Va ute och testade 98 och den gick lite bättre men den orkar liksom inte varva ut, inte ens 1:an, känns som för litet då i mina öron men det kanske kan bli så även om man har för stort? Lite rädd att byta ner för mkt eftersom ja precis köpt en ny cylinderska jag gå ner ännu mer?
Det finns säkert nån liten guide men det är så enkelt, skruva av flottörskålen och sen ser du munstycket, skruva av det och skruva sedan på det andra, sen är det bara att sätta tillbaka flottörskålenlakke skrev:de finns ingen video eller guide på hur man byter munstycke på cross ? =)
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
Säljer min moppe nu ta och kolla in denAndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
vad för rör?stollen9 skrev:Tänkte skaffa en airsal 70 cc sport cylinder om några dagar och undrar hur mycket jag behöver byta upp mig i munstycke på ett ungefär om jag har 63 orginal? =) jätte tacksam för svar!
Det ända du behöver göra är att vinkla den så du kan ta bort flottörskålen ibland kan du behöva plocka loss förgasaren från insuget och sen vrida den.lakke skrev:Joo men är de lätt att komma till förgasarn och skruva avden på en Cross ?
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
Säljer min moppe nu ta och kolla in denAndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
och mopeden är vad för nån? med övrig setup så som luftbox, sportluftfilter, osv..stollen9 skrev:Tänkte köra orginal rör till att börja med2stroke4ever skrev:vad för rör?stollen9 skrev:Tänkte skaffa en airsal 70 cc sport cylinder om några dagar och undrar hur mycket jag behöver byta upp mig i munstycke på ett ungefär om jag har 63 orginal? =) jätte tacksam för svar!
antar du har avstrypt. och du bör även ta bort blindtarmen. då skulle jag sätta i 90-95 till att börja med, skruva in luftskruven (sitter närmast luftboxen) max och sen 1,5varv ut samt kolla så nålen på trotteln sitter i mitten läget. Det gör du genom att skruva ur trotteln ur förgasaren, sedan pressa ihop fjädern och föra ur gaswiren ur trotteln och sedan sätta låsningen på nålen i mitten. sedan sätta tillbaka allt. kolla så att allt blir rätt! tex att du sätter vinkeln på trotteln mot luftboxen.stollen9 skrev:allt är orginal förutom cylindern och bortagen skorsten dåra och det är en Derbi Senda extreme 06a =)2stroke4ever skrev:och mopeden är vad för nån? med övrig setup så som luftbox, sportluftfilter, osv..stollen9 skrev: Tänkte köra orginal rör till att börja med
Ungefär 8-10 storlekar störreZtraand skrev:Hur mke MÅSTE jag gå upp i munstycke när ja kapar blindtarmen och rensar röret från katalysator. ( Har redan dragit pluggen, och förgasaren är inställd. )
Om ja drar "skorstenen" och mässingsbrickan i förgasaren?Swe2FX skrev:Ungefär 8-10 storlekar större ;)Ztraand skrev:Hur mke MÅSTE jag gå upp i munstycke när ja kapar blindtarmen och rensar röret från katalysator. ( Har redan dragit pluggen, och förgasaren är inställd. )
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
105! skulle jag sätta i! Ställ luftskruven 1,5varv ut och nålen i mitten och sedan åker du fullgas en bit och kollar stiftet! vitt, för lite. brunt=bra. Svart=för stort.derbitixx skrev:tjenare, Vad tror ni jag ska ha för munstycke på min Derbi Senda sm -06:a?:D
setup:
top performence 70cc
Hebo överliggande
13/53
osreypt cdi
orginalfögge med sportluft.
Bry dig annars har du en trasig moppeDerbiMoppe skrev:Hallå!
Har en Derbi Senda Xtreme 07. Stiftet är vitt ser ut som en blandning mellan stift 18 och 20 på denna länk:
http://twostrokerider.se/unik-tandstiftsguide/
Har 80 munstycke på nu (har testat upp till 90 hände inget) och dragen skorsten och drevning 13-65.
vilket munstycke ska jag ha??
ska man flytta trotten upp eller ner??
Har Dellorto PHVA 14mm förgasare om man flyttar upp blir la det mindre bensin och ner mer bensin vid halv gas stämmer det??
Har NGK B8ES stift nu på den, när jag köpte den satt det ett NGKR BPR7ES ska jag testa det gamla och se hur det blir?
Vad är problemet för varmt stift, felställd trottel, fel munstycke eller vad är det för problem eller ska jag bry mig i huvudtaget ????
Hoppas detta inte är felpost
//DerbiMoppe