För hård tryckfjäder?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

För hård tryckfjäder?

Inlägg av Nutbreaker »

Tjenare, har frågat i variatortråden men får inga svar, hur känner man om man har för hård tryckfjäder? samt vilken färg är det på orginalet eller är det bara metallfärgat? för jag har en blå i nu och jag kör bara med trimkoppling och urpluggat orginalrör

OBS jag har en yamaha slider 00, JAG VET ATT DET ÄR FELPOST MEN FÅR INGA SVAR I VARIATORTRÅDEN! :)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Re: För hård tryckfjäder?

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Nutbreaker skrev:Tjenare, har frågat i variatortråden men får inga svar, hur känner man om man har för hård tryckfjäder? samt vilken färg är det på orginalet eller är det bara metallfärgat? för jag har en blå i nu och jag kör bara med trimkoppling och urpluggat orginalrör

OBS jag har en yamaha slider 00, JAG VET ATT DET ÄR FELPOST MEN FÅR INGA SVAR I VARIATORTRÅDEN! :)
Moppen går segt, och orkar inte varva så mkt som den egentligen ska.
Och det där med färger, många säger "köp blåa" (bara ett exempel). Men grejen är att polinis blåa kanske är deras mjukaste, när malossis hårdaste är blåa. Så det där med färger håller liksom inte :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

okej, tack, jag tänkte också det men jag bara tänkte fråga för att det kanske var ngn som visste men ska nog köpa en orginal från återförsäljaren då jag tror det är min som är för hård för på min kompis roxx är den metallfärgad :) kosta ju ändå inte så himla mycket! :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Jag har inte en aning om vad det kostar :P
Men om det inte är allt för dyrt så är det värt ett försök, för om du har för hård så sliter det mer på remmen, och du får inte ut all effekt :P
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Jag har inte en aning om vad det kostar :P
Men om det inte är allt för dyrt så är det värt ett försök, för om du har för hård så sliter det mer på remmen, och du får inte ut all effekt :P
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

tror dom kostar runt 100 kr :) ungefär som en pizza :D ja de e värt ett försök för jag har fan bytt typ allt annat xD
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

den kan väl inta växla ut heller med för hård tryckfjädrer? att den bara varvar som med för lätta vikter? rätta mig om jag har fel
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

jan-ee skrev:den kan väl inta växla ut heller med för hård tryckfjädrer? att den bara varvar som med för lätta vikter? rätta mig om jag har fel
Men tryckfjädern trycker ju på sidan av remmen och klämmer den för att hålla den på plats, och om den trycker för hårt så känns det ju konstigt att det ska bli som med för lätta vikter, för det borde ju bli tyngre om den trycker hårdare.
Däremot så om du har för mjuk tryckfjäder, så det trycker för lite. Så att remmen slirar, då kan jag tänka mig att den varvar men inte kan växla ut, som med för lätta vikter ;)
kaffetillmaten
Elmoped

Inlägg av kaffetillmaten »

dra på original och byt kopplingsfjädrar :)
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Skriv svar