Derbi Senda trim

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
adamjadeby
Elmoped

Derbi Senda trim

Inlägg av adamjadeby »

Heja, har en Derbi Senda 07 som jag har tagit bort "skorsten" vid luftburken och bytt tändstift på, ändå gör den bara 55km/h på raksräcka skulle vilja ha förslag på enkla grejer att höja topphastighet, kan ej svetsa :roll: och vill behålla axx, funtar på nytt munstycke.

Sen undrar jag en till sak, när jag når 60 i nerförsbackar är de nåt som gör så den bromsas och det "rycker" i hojjen, nån som vet vad det kan vara? :?
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

När den börjar rycka i nerförsbackarna är för att den når varvstoppet på 10000 rpm :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

ThePowerDerbi skrev:När den börjar rycka i nerförsbackarna är för att den når varvstoppet på 10000 rpm :D
+1
eller han går för fet men det är knappast !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Re: Derbi Senda trim

Inlägg av bensinskalle »

adamjadeby skrev:Heja, har en Derbi Senda 07 som jag har tagit bort "skorsten" vid luftburken och bytt tändstift på, ändå gör den bara 55km/h på raksräcka skulle vilja ha förslag på enkla grejer att höja topphastighet, kan ej svetsa :roll: och vill behålla axx, funtar på nytt munstycke.

Sen undrar jag en till sak, när jag når 60 i nerförsbackar är de nåt som gör så den bromsas och det "rycker" i hojjen, nån som vet vad det kan vara? :?
Skruva av avgassystemet och kolla om du har en plugg i mynningen. Jag tror inte du har det men på nyare sendor kryper det fram pluggar p.g.a. ökade krav på strypningarna...

Annars finns det inte så mycket att göra utan att byta avgassystem. De du kan göra är att byta drev. Original på x-treme ( för de är väl de du har? ) är 12/65, och x-treme är ganska vridstarka så du skulle kunna byta till 14/65, eller kanske rent av 12/53... En ostrypt cdi skulle också kunna vara något men med originalrör så varvar det inte så mycket, det är bara om man pressar som det kan göra något...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar