Skruva ur tändstiftet så får du en liten indikation på hur motorn går.
Är stifet svart= för mycket bensin, vitt = för lite bensin, gyllenbrunt = perfekt, men det krävs att man kör motorn hårt en stund för att få rätt färg.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.
Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...
jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.
Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Du har ingen blackbox eller nåt sånt på som kan ha sabbat cdi'n för dig? För så var min när min cdi var paj. Men om du håller gasar på friläge, varvar den fint då eller? Inget vatten i luftfiltret?
Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.
Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...
jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.
Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Du har ingen blackbox eller nåt sånt på som kan ha sabbat cdi'n för dig? För så var min när min cdi var paj. Men om du håller gasar på friläge, varvar den fint då eller? Inget vatten i luftfiltret?
Det var luftskriven som behövdes skruvas lite på
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt