Förgasar inställning Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Albino
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48

Förgasar inställning Derbi

Inlägg av Albino »

Tjena !

Jag har ett problem med min Derbi Senda sm 04.
den har:

Gianelli 2t
17,5 mm förgasare
sportluftsfilter
13 - 53

Men nu när jag satt på förgasaren och har testat munstycke 90 till 100 så går den bara på låga varv, den liksom dör vid mer gas!?

Vad kan det vara??

Tack på förhand :D
Senast redigerad av Albino den 30 augusti 2011, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Förgasarinställning.

Bara att fortsätta testa.

Jag skulle ha provat något mindre än 90.

Skruva ur tändstiftet så får du en liten indikation på hur motorn går.

Är stifet svart= för mycket bensin, vitt = för lite bensin, gyllenbrunt = perfekt, men det krävs att man kör motorn hårt en stund för att få rätt färg.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Den dör säkert pga att du dränker den när du har såpass stort munstycke, testa att lägga på ett 80-85! :)

men kolla på tändstiftet precis som bensinskalle sa!
Albino
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48

Inlägg av Albino »

Okej, bara ut och fortsätta testa alltså :)

Tack för snabbt svar btw
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 14 mars 2011, 20:52

Inlägg av agertoft »

vicke xX SMT skrev:Den dör säkert pga att du dränker den när du har såpass stort munstycke, testa att lägga på ett 80-85! :)

men kolla på tändstiftet precis som bensinskalle sa!

så var vi här igen :D
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Albino
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48

Inlägg av Albino »

Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.

Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...

jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.

Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Albino
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48

Inlägg av Albino »

Ingen som har något tips?
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

agertoft skrev:
vicke xX SMT skrev:Den dör säkert pga att du dränker den när du har såpass stort munstycke, testa att lägga på ett 80-85! :)

men kolla på tändstiftet precis som bensinskalle sa!

så var vi här igen :D
men förfaan! orka kommentera onödiga saker hela tiden! :roll:
sejjer väll så för att jag kommer från Finland?

Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.

Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...

jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.

Ska jag byta ner ännu mer eller ?
Har du kollat färgen på tändstiftet?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.

Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...

jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.

Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Du har ingen blackbox eller nåt sånt på som kan ha sabbat cdi'n för dig? För så var min när min cdi var paj. Men om du håller gasar på friläge, varvar den fint då eller? Inget vatten i luftfiltret?
Albino
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48

Inlägg av Albino »

fixat det, var luftskruven:D
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Albino
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 2 mars 2009, 18:48

Inlägg av Albino »

CaToXXo skrev:
Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.

Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...

jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.

Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Du har ingen blackbox eller nåt sånt på som kan ha sabbat cdi'n för dig? För så var min när min cdi var paj. Men om du håller gasar på friläge, varvar den fint då eller? Inget vatten i luftfiltret?
Det var luftskriven som behövdes skruvas lite på :D
det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det är hårt
Skriv svar