Variatormuttrarna

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
gud
Svårstartad skrothög

Variatormuttrarna

Inlägg av gud »

Kan man skruva upp variator muttrarna med en elmutterdragare ?
Har skruvat upp utan 2 gånger men vill inte ha sönder nåt så funderar på köpa en elmutterdragare..

helst folk med erfarenhet som svarar
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Dom går inte mer sönder för att du gör det "för hand" med vanligt verktyg, sen vet jag inte riktigt om den här borde ligga i tråden för variatomatik.. Låter tråden vara kvar sålänge.
Bild

Jag är odödlig
gud
Svårstartad skrothög

Inlägg av gud »

ktm_danielsson skrev:Dom går inte mer sönder för att du gör det "för hand" med vanligt verktyg, sen vet jag inte riktigt om den här borde ligga i tråden för variatomatik.. Låter tråden vara kvar sålänge.
Men har råkat haft sönder en liten bit av variatorfläkten eftersom man läre få det att va still med en mejsel.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Jaha, missförstod dig i topicen trodde du menade skruvarna till variatorkåpan!
Det är bäst om du använder en mutterdragare ja, annars är det väldigt knepigt, det fungerar alldeles utmärkt!
Bild

Jag är odödlig
gud
Svårstartad skrothög

Inlägg av gud »

ktm_danielsson skrev:Jaha, missförstod dig i topicen trodde du menade skruvarna till variatorkåpan!
Det är bäst om du använder en mutterdragare ja, annars är det väldigt knepigt, det fungerar alldeles utmärkt!
kanske lite tjatigt men är du 100% på att en elmutterdragare orkar dra bort variatormuttern ?
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GileraIce04 »

gud skrev:
ktm_danielsson skrev:Jaha, missförstod dig i topicen trodde du menade skruvarna till variatorkåpan!
kanske lite tjatigt men är du 100% på att en elmutterdragare orkar dra bort variatormuttern ?
med 100% säkerhet vet jag svaret.. ja det går
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

om du köper en 200kr är jag inte säker men köper du en ordentlig så är svaret ja.

edit:felpost
lennart wiklund
Elmoped

Inlägg av lennart wiklund »

finns på Rusta,fabrikatet Meec.jag använder denna till bilarna&variatorn på moppen.fungerar ypperligt.Urstark är den med.kostar runt 500kr
Skriv svar