ojj hehe , jag kan tänka mig att min är för HÅRD!? altså hur vet jag om den är för hård xD?
Haha ok, fan va göttRoxxen96 skrev:Du hade inte fel, original är 15x12! Eller ja aerox brukar ha 15x12 . Men jag har polini vikter i nu så det är inte samma måttJetforce_Dahlin skrev:Fan, jag hatar att ha fel!Roxxen96 skrev: Jag tog loss vikterna och jag hade 16x13 ! Beställt stage 6 nu, 4.0, 4.5, 5.0, 5.5 ! Har för lätta vikter i nu det vet jag.
Men skyller på att jag har peugeot
Det blir inte så mycket bättre acc bara av att byta vikter, och du kommer inte lyckas märka större skillnad på båda de delarna. Men det som gäller är att prova dig fram, köp ett set och testa. Men gå inte för lågt.robin6 skrev:finns säkert folk som frågat tidigare men, har yamaha slider 2010 6,5 g , 15*12 ?. isåfall, vad ska man byta till om man vill ha bättre axx och kanske lite mer toppfart ? tacksam för svar
Vilket rör skulle ju vara bra att veta, vilken moppe? Hur ska du köra? toppfart eller stunt? Du behöver vara lite mer specifik.tobbeboström skrev:dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!
Byt till rätt munstycke innan du gör något annat , för beror nog på de.Rakie skrev:Gilera runner
-Dragen v-ring
-ZX-R Rör
jag har på dem vikterna (6,7g) och kopplingsfjädrarna (mjuka blå) som följde med röret men den går inte så bra. Jag vill ha bra axx och undrar vilka vikter och kopplingsfjädrar jag ska byta till.
OBS! Har inte hunnit byta munstycke än OBS!
speedfight 2 07, ett gianelli extra, bara köra vanligt med bra toppfart och skapligt axx!Jetforce_Dahlin skrev:Vilket rör skulle ju vara bra att veta, vilken moppe? Hur ska du köra? toppfart eller stunt? Du behöver vara lite mer specifik.tobbeboström skrev:dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!
Du måste börja med att ställa in förgasaren genom att byta munstycke. Sen ställer du in vikterna. Om den knappt varvar skitlite och knappt rör sig så behöver du byta ner vikter, varvar den som fan och inte rör sig behöver du byta upp vikter.tobbeboström skrev:speedfight 2 07, ett gianelli extra, bara köra vanligt med bra toppfart och skapligt axx!Jetforce_Dahlin skrev:Vilket rör skulle ju vara bra att veta, vilken moppe? Hur ska du köra? toppfart eller stunt? Du behöver vara lite mer specifik.tobbeboström skrev:dragen plugg på effektrör inget mer , vilka vikter&munstycken bör jag ha, för den går inte bra i början just nu!, nu går den as segt i början och rullar inte änds iväg efter ett tag går det och går segt som fan innan den drar iväg..:/
Köp ett högvarvigt effektrör, då får du mer toppfart, och även lite bättre acc. Annars kan du ju prova att köpa stage6 röda(deras hårdaste) kopplingsfjädrar. Men det är inte sån stor skillnad. Tryckfjädern byter du bara om remmen slirarRoxxen96 skrev:Tjena. Jag har en original koppling och original kopplingsfjädrar i min roxx nu, och jag vill ha ännu lite mer axx eller toppfart, vad för fjädrar ska jag ha? Min moppe - Yamaha aerox race replica 2008 om det behövs vetas.
Jag bytte nyss till 5.5 grams vikter, hade 4.5 i förut, och nu axxar den jämnt hela vägen. Men jag vill fortfarande ha lite mer fart eller mer axx! Vad ska jag göra åt det? Jag har även original tryckfjäder i.
Detta kör jag med just nu :
Dragen v-ring
72 munstycke
Stage 6 - 5.5 grams vikter.
Original koppling + original kopplingsfjädrar + original tryckfjäder.
Original rör.
Original insug.
Kör med skorsten på.
Original förgasare.
Som sagt vill jag ha ytterliggare lite mer toppfart eller axx, vad ska jag göra?
Jätte tacksam för svar !
/ Roxxen96 !
Jetforce_Dahlin skrev:Köp ett högvarvigt effektrör, då får du mer toppfart, och även lite bättre acc. Annars kan du ju prova att köpa stage6 röda(deras hårdaste) kopplingsfjädrar. Men det är inte sån stor skillnad. Tryckfjädern byter du bara om remmen slirarRoxxen96 skrev:Tjena. Jag har en original koppling och original kopplingsfjädrar i min roxx nu, och jag vill ha ännu lite mer axx eller toppfart, vad för fjädrar ska jag ha? Min moppe - Yamaha aerox race replica 2008 om det behövs vetas.
Jag bytte nyss till 5.5 grams vikter, hade 4.5 i förut, och nu axxar den jämnt hela vägen. Men jag vill fortfarande ha lite mer fart eller mer axx! Vad ska jag göra åt det? Jag har även original tryckfjäder i.
Detta kör jag med just nu :
Dragen v-ring
72 munstycke
Stage 6 - 5.5 grams vikter.
Original koppling + original kopplingsfjädrar + original tryckfjäder.
Original rör.
Original insug.
Kör med skorsten på.
Original förgasare.
Som sagt vill jag ha ytterliggare lite mer toppfart eller axx, vad ska jag göra?
Jätte tacksam för svar !
/ Roxxen96 !
Roxxen96 skrev:Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...
Bild :
Uploaded with ImageShack.us
Som ni ser ger inte min variator full effekt.. Just nu har jag jätte bra axx, den axxar jämnt hela vägen. Men vad ska jag göra för att få maximal effekt ? Snälla hjälp!. Behövs mjukare tryckfjäder, andra kopplingsfjädrar eller vad?
För det första så har du tryckfjädern i kopplingenRoxxen96 skrev:Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...
Bild :
Som ni ser ger inte min variator full effekt.. Just nu har jag jätte bra axx, den axxar jämnt hela vägen. Men vad ska jag göra för att få maximal effekt ? Snälla hjälp!. Behövs mjukare tryckfjäder, andra kopplingsfjädrar eller vad?
Jetforce_Dahlin skrev:För det första så har du tryckfjädern i kopplingenRoxxen96 skrev:Tjena. Jag tror jag har en gul polini tryckfjäder i min variator nu, jag tror det är den hårdaste. Jag har 5.5 grams vikter i, original koppling + fjädrar, jag målade ett sånt streck över variatorviktsskålen och det visade sig att min variator verkligen inte ger full effekt...
Bild :
Men du ska ha tyngre vikter om du vill pressa ut remmen längre. Om du har för hård tryckfjäder så leder det enbart till effektförlust samt mer remslitage. Tryckfjädern byter man bara om remmen slirar.
Vad är det för moped?potog skrev:settupp
Stage6 Pro
fög 17mm
Cylinder stage6 50cc (Alu)
Koppling stage6 sport pro
variator stage6 sport pro
Alla grejer sitter inte på så jag har ingen arning vad jag ska köra med för vikter eller tryckfjäder??. då målet e att dra hundra gränsen.Tack
Kötta på med 7g vikter och stage6:s hårdaste fjädrarAlleMan95 skrev:Okej grabbar!![]()
Jag har köpt en Peugeot Ludix Snake 08.
Jag har dragit V-Ringen och ska ta bort blindtarmen (ur orginal röret).
Så ni vet ska jag börja stunta, och jag tror den har 8-9g vikter orginal. Då är mina frågor.
Hur mycket lättare vikter ska jag ha så det blir lättare att stunta, men fortfarande behåller lite topp (65+)?
Och jag vill byta kopplingsfjädrar för så bra axx som möjligt, vad för några ska jag köpa?
Mvh
AlleMan.
Okej, det ska jag! Men varför hårdaste?Jetforce_Dahlin skrev:Kötta på med 7g vikter och stage6:s hårdaste fjädrarAlleMan95 skrev:Okej grabbar!![]()
Jag har köpt en Peugeot Ludix Snake 08.
Jag har dragit V-Ringen och ska ta bort blindtarmen (ur orginal röret).
Så ni vet ska jag börja stunta, och jag tror den har 8-9g vikter orginal. Då är mina frågor.
Hur mycket lättare vikter ska jag ha så det blir lättare att stunta, men fortfarande behåller lite topp (65+)?
Och jag vill byta kopplingsfjädrar för så bra axx som möjligt, vad för några ska jag köpa?
Mvh
AlleMan.
svara någon, snälla!robin6 skrev:tjena, har en org slider, om jag byter vikter på den för att få bättre axx, och vi säger att jag har 4,5 - 5 g. sen så sätter jag på ett leo v zx, kommer de gå elr måste jag byta vikter igen? elr kan man inte ha så lätta vikter på en org ? vet ej vilken tråd det ska va i så la både i avgasrörs tråden och denna!/robin