Aerox startar inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
adam-nyberg
Varnad

Aerox startar inte

Inlägg av adam-nyberg »

Nu e de så att min aerox 08 alltid varit lite svår startad och den ha blivit värre och värre .. Nu startar den inte alls. Nån som kan länka guide på hur man byter tändstift? För de borde väll vara felet?
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

du tar bort tändhatten, skruvar ut tändstiftet,köper ett nytt,skruvar i det och sätter på tändhatten igen
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Det behöver nödvändigtvis inte vara tändstiftet. Har du nyligen bytat något? Som tatt på ett Sido Stöd elr nåt?
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

haru komp?
får den bensin?
fåru gnista?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome

Inlägg av CalleNajs »

sälj o köp en bil
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

CalleNajs skrev:sälj o köp en bil
wtf? :P
adam-nyberg
Varnad

Inlägg av adam-nyberg »

Alltså förut när den startade. Då när man kickat igång den startade den alltid på första kicken om man hade haft igång den inom en timme , Men lät man den stå typ 2 timmar lr mera så va den svår startad igen. Men kan nån länka en guide på hur man byter tändstiftet? Var sitter tändstiftet? Är inte den bästa när de gäller moppar men bara nån säger hur de ska göras så klarar jag de:)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

adam-nyberg skrev:Alltså förut när den startade. Då när man kickat igång den startade den alltid på första kicken om man hade haft igång den inom en timme , Men lät man den stå typ 2 timmar lr mera så va den svår startad igen. Men kan nån länka en guide på hur man byter tändstiftet? Var sitter tändstiftet? Är inte den bästa när de gäller moppar men bara nån säger hur de ska göras så klarar jag de:)
Kollat om bensin kranen är kass? Bytte nyss min pågrund att den va kass, det kom för mycket bensin, alltså det slutade inte rinna, då blev moppen sur och svårstartad. Om du provar ta ut stiftet, kicka 5 gånger utan tändning på, sedan stoppar du i stiftet igen och kickar. Om den startar inom 2-3 kickar så beror det på att det va för mycket bensin i cylindern, förgasaren, det kunde inte tas om hand. Alltså att din bensin kran är kass.. Finns att att köpa en ny, vakuum styrd, universal för 99 kr, på twostroke eller cykelkraft. :wink:
gud
Svårstartad skrothög

Inlägg av gud »

adam-nyberg skrev:Alltså förut när den startade. Då när man kickat igång den startade den alltid på första kicken om man hade haft igång den inom en timme , Men lät man den stå typ 2 timmar lr mera så va den svår startad igen. Men kan nån länka en guide på hur man byter tändstiftet? Var sitter tändstiftet? Är inte den bästa när de gäller moppar men bara nån säger hur de ska göras så klarar jag de:)
Vet du inte var stiftet sitter bör du be om hjälp.
Men kolla var avgasröret börjar under moppen ovanför det sitter tändstiftet iallafall på mina mopeder :)
Skriv svar