och om han skickar till mej behöver jag bara betala i kassa så ska de va klart?
och om jag ska betala frakt hur betalar jag de?

åh, najs där har jag varit på praoValoPallo skrev:Jag har beställt en dator från Multitronic i Vasa
Jo, egentligen hade jag tänkt att fara till Vasa medans jag var i Solf och hämta ut datorn, men efterssom att dom sista delarna kom i torsdags så, ehe...vicke xX SMT skrev:åh, najs där har jag varit på praoValoPallo skrev:Jag har beställt en dator från Multitronic i Vasamen jaa, jag brukar alltid beställa med matkahuolto (bussgods) och sen får jag ett sms då paketet har kommit sen åker jag till busstationen dit det kommit och frågar efter ett paket till Victor Ekman (mitt namn) sen är det bara att visa ID/körkort sedan plockar dom bara fram paketet och tar betalt, alltså produktens pris + frakt
Om personen/företaget skickar till dig via postförskott betalar du bara den bestämda summan + 49kr för postförskottet och sedan runt 50-80kr frakt i kassan på ditt närmsta ICA eller dylikt. Kan förstås bli både billigare och dyrare beroende på storlek och vikt.larsamagnusson skrev: och om han skickar till mej behöver jag bara betala i kassa så ska de va klart?
och om jag ska betala frakt hur betalar jag de?