postförskott och sånt

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
larsamagnusson
Extra Avstängd

postförskott och sånt

Inlägg av larsamagnusson »

tja, jag förstår inte riktigt de här när folk ska skicka grejer till en?

och om han skickar till mej behöver jag bara betala i kassa så ska de va klart?

och om jag ska betala frakt hur betalar jag de? :o
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Jag vet iaf när du skickar med bussgods så måste du betala den summan som säljaren har sagt sen läggs frakten på också.
då betalar du via bussgods hemsida så får du ett kvitto som du måste skriva ut från datorn som du sedan ger till dom på bussgods så kan du hämta ut packetet :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Jag har beställt en dator från Multitronic i Vasa, jag bor på Åland och efterssom både Åland och Vasa hör till Finland så slipper jag extraskatt, vilket jag inte gör om jag beställer från TS till exempel

Jag får ett mail om var paketet befinner sig, och när jag får ett mail om att paketet befinner sig på lokala postkontontoret så cyklar jag dit med plånboken och betalar vad datorn kostar, frakt, och eventuella hanteringskostnader, sen är det bara att ta paketet under armen och cykla hem igen
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:Jag har beställt en dator från Multitronic i Vasa
åh, najs där har jag varit på prao :) men jaa, jag brukar alltid beställa med matkahuolto (bussgods) och sen får jag ett sms då paketet har kommit sen åker jag till busstationen dit det kommit och frågar efter ett paket till Victor Ekman (mitt namn) sen är det bara att visa ID/körkort sedan plockar dom bara fram paketet och tar betalt, alltså produktens pris + frakt :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:Jag har beställt en dator från Multitronic i Vasa
åh, najs där har jag varit på prao :) men jaa, jag brukar alltid beställa med matkahuolto (bussgods) och sen får jag ett sms då paketet har kommit sen åker jag till busstationen dit det kommit och frågar efter ett paket till Victor Ekman (mitt namn) sen är det bara att visa ID/körkort sedan plockar dom bara fram paketet och tar betalt, alltså produktens pris + frakt :)
Jo, egentligen hade jag tänkt att fara till Vasa medans jag var i Solf och hämta ut datorn, men efterssom att dom sista delarna kom i torsdags så, ehe... :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Re: postförskott och sånt

Inlägg av ktm_danielsson »

larsamagnusson skrev: och om han skickar till mej behöver jag bara betala i kassa så ska de va klart?

och om jag ska betala frakt hur betalar jag de? :o
Om personen/företaget skickar till dig via postförskott betalar du bara den bestämda summan + 49kr för postförskottet och sedan runt 50-80kr frakt i kassan på ditt närmsta ICA eller dylikt. Kan förstås bli både billigare och dyrare beroende på storlek och vikt.
Bild

Jag är odödlig
Skriv svar