Stunt Aerox

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Stunt Aerox

Inlägg av babel95 »

Tjenixen!

funderar på att börja stunta och jag är ganska lite och klen så jag undrar om jag kanske får lite gasres med min setup:

Leovince Handmade zx
Stage 6 70cc sport
17mm förgasare
4,5g vikter

:lol: :lol:
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Re: Stunt Aerox

Inlägg av D3nnis »

babel95 skrev:Tjenixen!

funderar på att börja stunta och jag är ganska lite och klen så jag undrar om jag kanske får lite gasres med min setup:

Leovince Handmade zx
Stage 6 70cc sport
17mm förgasare
4,5g vikter

:lol: :lol:

Gas res kommer du inte långt på om du ska stunta. Om du ska stunta så får du använda din vikt. ha rumpan långt bak på sadeln ryck till samtidigt som du gasar så löser de sig.
Jag stuntar med min aerox som jag har 5.5 vikter på med orginal rör och en malossi koppling bara så du kommer kunna stunta . :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

Ok men jag provade igår att komma upp med orginalrör sen resten av setupen och det gick inge vidare, jag har antagligen ingen teknik eller kraft, men jag kan stegra minst 20 meter på cykel :wink:
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

babel95 skrev:Ok men jag provade igår att komma upp med orginalrör sen resten av setupen och det gick inge vidare, jag har antagligen ingen teknik eller kraft, men jag kan stegra minst 20 meter på cykel :wink:
du måste lära känna när moppen drar iväg, sen när du vet det så rycker du precis när den drar iväg, alltså böö brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ryck på brrrrrrrrrrrrr
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

Tobiiash skrev:
babel95 skrev:Ok men jag provade igår att komma upp med orginalrör sen resten av setupen och det gick inge vidare, jag har antagligen ingen teknik eller kraft, men jag kan stegra minst 20 meter på cykel :wink:
du måste lära känna när moppen drar iväg, sen när du vet det så rycker du precis när den drar iväg, alltså böö brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ryck på brrrrrrrrrrrrr
gillar din beskrivning :P men som sagt ryck när du känner att moppen är som starkast. o så kan du även pumpa ner framdämparen just före du rycker så får du en extra knuff uppåt.

o det handlar inte om vikt o kraft för o få upp den. det gäller bara o hitta rätt teknik :)
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

ok men har en polare som bara har zx rör på resten orgnal, han kan komma upp lätt på bakan runt 70-80 :wink:
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

Men det handlar väl inte om att rycka moppen uppåt? utan den ska bak! ? :? :D :D
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

om du bara kan stegra 20m med cykel kmr du inte långt med moppe för du vet du inte hur du ska göra...
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Mura skrev:om du bara kan stegra 20m med cykel kmr du inte långt med moppe för du vet du inte hur du ska göra...
Jag kan dra baka med moppe och cross men jag har aldrig kunnat stegra med min cykel. Hur är det möjligt?
Skriv svar