Peugeot Jetforce Variator

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.
DJ-Horvath
Elmoped

Peugeot Jetforce Variator

Inlägg av DJ-Horvath »

hej jag har en peugeot jetforce tsdi original variatorvikter är 8g jag tänkte byta till 6g om jag byter kommer den få högre toppfart men sämre axx? vet någon vad för vikter man ska ha vill få upp den till 55-60km/h den gör 50 nu. Det finns ju 16x13 15x12 vilken storlek ska jag ha?
Karlssoonn
Elmoped

Inlägg av Karlssoonn »

Om du byter till lägre vikter så blir det bättre axx och sämre toppfart
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

altså dom rätta vikterna kan ge bättre toppfart OCH axx , om du har helt orginal borde du nog låta dom som är i org eller kanske typ 0,5 gram ner då dom kanske stryper din moppe med lite för tunga vikter, lättare vikter gör att den varvar mer men om du har för lätta så kommer den bara gå kasst för att då orkar den inte dra ut variatorn, köp en sats med vikter och testa dig fram :)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

6g är alldeles för lätt om du har helt org annars. Jag hade 6g när jag hade effektrör. Nu kör jag med åtta igen, men funderar på att då ner på 7 lr 7.5, det kan ju du prova med också, men inte lägre. Och jag lovar inte att det kommer märkas något, men det är ju bara att prova. Men under 7g behöver du verkligen inte gå.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
zutuz?
Elmoped

Inlägg av zutuz? »

jag har bara dragit v-ringen och för mig blev det bäst att bara gå ner 0.5g... provade från 6-8
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

zutuz? skrev:jag har bara dragit v-ringen och för mig blev det bäst att bara gå ner 0.5g... provade från 6-8
Ok, låter fint det. Hoppas du är nöjd med effekten iaf ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar