Mopeden "hackar"

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Mopeden "hackar"

Inlägg av EliiasH »

Hej har nyligen köpt ett doppler er1 effektrör som är urpluggat, När jag monterade så beställde jag en munstyckes sats med strl 80-102. Körde med mitt 65 munstycke tills satsen kom sen monterade jag ett i strl 88 och då varvade mopeden inte upp alls och stiftet blev svart. Bytte ner mig till 80 då och stiftet blev oboy brunt men den "hackar" Fram alldeles när effektkurvan kommer. med 65 munstycke i så var stiftet vitt kanske lite lite brunt men moppen gick mycket bättre då än nu..

Har en Gilera rcr med dragen skorsten.
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

låter som du behöver justera luftskruven kanske, i munstycke värkar det vara bra
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

söt_sture skrev:låter som du behöver justera luftskruven kanske, i munstycke värkar det vara bra
Det var det jag också trodde men jag har testat att pillat på luftskruven men det blir ingen skillnad :(

Edit: Kan ju bli lite skillnad ibland men inte så att mopeden går fint..
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Om tändstiftet är vitt kommer det inte dröja länge förrän moppen värmenyper.
söt_sture
Elmoped

Inlägg av söt_sture »

testa nånstans mellan 70-80, jag hade 60 på min Rieju och tog 72, hela registret var mjukt och fint

Edit: mår tänd stiftet bra? kanske behövs byta om det beter sig så på alla växlar?
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Tändstiftet är ganska nytt och det är oftast bara på 1-2 ibland 3an sen börjar den varva mer.. Tror det är för stort munstycke för jag har bytt tillbaka till 65 nu och ska köpa ett 72 snart :) Går fint med 65 i men stiftet är ljusbrunt så därför ska jag ha större munstycke :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

jag kör 78 i min då ....
dock har ett litet vassare rör än dig då ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Korken
Elmoped

Inlägg av Korken »

Hade samma problem med min Derbi, gick bra upp till 6k då den började hacka till ca6.5k rpm, och då var felet att röret inte satt helt korrekt i mynningen på cylindern :)
Skriv svar