florida och dakota delar

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

florida och dakota delar

Inlägg av Carllito »

Tjenare!
Jag undrar om det är någon som vet om puch dakota delarna passar till puch florida?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

när jag kollar på
www.mohlins.se
så står dakota, florida & alabama under samma, så de borde passa, har även för mig det :)

MVH
DEA!!
:)
Årets Styrelsemedlem 2013
mallgroda
Elmoped

Inlägg av mallgroda »

Så länge du tänker på motorn så är det samma saker på florida och dakota. För övrigt är det två olika mopeder där inget passar emmellan
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

mallgroda skrev:Så länge du tänker på motorn så är det samma saker på florida och dakota. För övrigt är det två olika mopeder där inget passar emmellan
jo handtag, styre osv... passar ju!!!!
mallgroda
Elmoped

Inlägg av mallgroda »

DEA!! skrev:jo handtag, styre osv... passar ju!!!!
Styre ? mig veteligen är det två skilda styren till Dakota och florida där floridan har styrstam. http://www.puchverkstan.se/?m=7&s=3&p=6
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

går alltid att moda :wink:
mallgroda
Elmoped

Inlägg av mallgroda »

Carllito frågade inte vad som gick att modda på en florida utan vad som passar från en dakota :wink:

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

mallgroda skrev:Carllito frågade inte vad som gick att modda på en florida utan vad som passar från en dakota :wink:

Bild

Uploaded with ImageShack.us
snygg dakota!!! är den din?
mallgroda
Elmoped

Inlägg av mallgroda »

Jo den är min. Har haft den sedan -99 först som till och från jobbet moppe året runt. 2005 totalrenoverades den till det skicket den fortfarande är i då min son fyllde 15 våren 2006 och fick den som bruks moppe. Tidigare hade jag köpt en EU- scooter (Derbi GP-1) som han även åkte på, men när det skulle åkas riktig moppe då var det Dakotan som gällde och den användes rikligt. När han slutade använda den som bruksmoppe så har jag jobbat vidare med den. Idag sitter det en 4 växladmotor i med en fläktkyld Athena 70 cc som är portad för bättre respons. En 21 m dellorto förgasare och ett aktivt avgassystem från www.racepipe.eu sitter monterat. Mc-däck på balanserade fälgar mm

Bild
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

mallgroda skrev:Jo den är min. Har haft den sedan -99 först som till och från jobbet moppe året runt. 2005 totalrenoverades den till det skicket den fortfarande är i då min son fyllde 15 våren 2006 och fick den som bruks moppe. Tidigare hade jag köpt en EU- scooter (Derbi GP-1) som han även åkte på, men när det skulle åkas riktig moppe då var det Dakotan som gällde och den användes rikligt. När han slutade använda den som bruksmoppe så har jag jobbat vidare med den. Idag sitter det en 4 växladmotor i med en fläktkyld Athena 70 cc som är portad för bättre respons. En 21 m dellorto förgasare och ett aktivt avgassystem från www.racepipe.eu sitter monterat. Mc-däck på balanserade fälgar mm

Bild
den är ju otroligt snygg!!!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Haha fefan, så ska en moppe skötas!
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar