mallgroda skrev:Så länge du tänker på motorn så är det samma saker på florida och dakota. För övrigt är det två olika mopeder där inget passar emmellan
Jo den är min. Har haft den sedan -99 först som till och från jobbet moppe året runt. 2005 totalrenoverades den till det skicket den fortfarande är i då min son fyllde 15 våren 2006 och fick den som bruks moppe. Tidigare hade jag köpt en EU- scooter (Derbi GP-1) som han även åkte på, men när det skulle åkas riktig moppe då var det Dakotan som gällde och den användes rikligt. När han slutade använda den som bruksmoppe så har jag jobbat vidare med den. Idag sitter det en 4 växladmotor i med en fläktkyld Athena 70 cc som är portad för bättre respons. En 21 m dellorto förgasare och ett aktivt avgassystem från www.racepipe.eu sitter monterat. Mc-däck på balanserade fälgar mm
mallgroda skrev:Jo den är min. Har haft den sedan -99 först som till och från jobbet moppe året runt. 2005 totalrenoverades den till det skicket den fortfarande är i då min son fyllde 15 våren 2006 och fick den som bruks moppe. Tidigare hade jag köpt en EU- scooter (Derbi GP-1) som han även åkte på, men när det skulle åkas riktig moppe då var det Dakotan som gällde och den användes rikligt. När han slutade använda den som bruksmoppe så har jag jobbat vidare med den. Idag sitter det en 4 växladmotor i med en fläktkyld Athena 70 cc som är portad för bättre respons. En 21 m dellorto förgasare och ett aktivt avgassystem från www.racepipe.eu sitter monterat. Mc-däck på balanserade fälgar mm