En bra bil för runt 20k

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

En bra bil för runt 20k

Inlägg av RacingTobbe »

Tja!

Kollar nu runt lite på bilar eftersom det ska inskaffas snart och då undrar jag er vad ni tycker är en bra bil för runt 20,000kr som brukar vara i bra skick och samtidigt röra på sig lite, och helst så några mil som möjligt och inga bilar under 90 talet helst!... Jag är inne i 200sx s13 och Bmw 320-328 E36 men 200sx är svåra att hitta i bra ett skick runt för dom pengarna och e36 känns så slitna om ni fattar? :) Men kom hjärna med förslag på olika bilar! :)

Mvh
Tobias
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

PORSCHE 924. ;) as fina o billiga
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Volvo s40 t4, 850, v70 8)
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

Volvo s80
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

http://www.blocket.se/vastmanland/Toyot ... ?ca=15&w=3

Toyota Corolla, grymmare första-bil får du leta efter

http://www.blocket.se/stockholm/Opel_As ... ?ca=15&w=3

Eller en Ascona om du gillar att busköra
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Gilera4Life
Elmoped

Inlägg av Gilera4Life »

Haha de va de ju jättegrymma o med många hästar ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

850 T5 om du vill att det ska hända grejer ;)

Om du lägger till några tusen kan du nog hitta en som redan är chippad. Köp hellre trimmad än trimma själv för det kostar. Kolla på steg 3, dom går riktigt jävla bra ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

bensinskalle skrev:850 T5 om du vill att det ska hända grejer ;)

Om du lägger till några tusen kan du nog hitta en som redan är chippad. Köp hellre trimmad än trimma själv för det kostar. Kolla på steg 3, dom går riktigt jävla bra ;)
+1

elr en 740/940 turbo om du vill leka lite med :) de e dom jag skulle rekommendera, lätta att skruva med och håller sjukt bra :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

BMW e30
Volvo 965tic
:D
hade undvikit nissan s13 om man inte vet vad man sysslar med, nästintill alla är slutkörda. :(
bibapeolola
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

http://www.blocket.se/kronoberg/Vw_golf ... ?ca=16&w=3

VW Golf är ju rätt balla, vr6an har ju 175 häst så den bör ju röra på sig :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Axxxxxel skrev:BMW e30
Volvo 965tic
:D
hade undvikit nissan s13 om man inte vet vad man sysslar med, nästintill alla är slutkörda. :(
lär endå inte hitta en s13 för det priset som inte är sönder...

tänk på att du ska hälst köpa en färdig besiktad bil
speciellt om det är en japs bil..

sen e36 är väll fina bilar :) med lite tur :D
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Pontus_PGO »

PGO PMX NAKED :D
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Tack för all bra information och annonser! Riktigt kul! Fortsätt så! :)
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

Volvo 850 t5
Volvo s40 t4
Vw jetta
Vw golf mk1
Vw golf 2, 3
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Pontus_PGO »

känner en som har en saab 9000 som går som fan :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Pontus_PGO skrev:känner en som har en saab 9000 som går som fan :)
saab är väll ok trots vikten och driver i felände :D men går att få bra effekt :)
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Pontus_PGO »

Mura skrev:
saab är väll ok trots vikten och driver i felände :D men går att få bra effekt :)
aa felet är ju framhjulsdriften :(
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Pontus_PGO skrev:
Mura skrev:
aa felet är ju framhjulsdriften :(
har kört 1 2.3t och en 2.0t och båda var riktigt fina att köra

edit: håller mig till japs bilar endå :D
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

volvo amazon !
antis
Varnad

Inlägg av antis »

Jag köpte min första bil förra veckan. Först var jag väldigt inne på Saab ng900 2.0T 180hk, bra och hållbara. Hyffsat billiga att äga (ca 1700kr skatt och ca 300kr halv försäkring på pappa då) Finns nästan bara + på dem här bilarna (vad jag tycker) Billiga att äga som sagt, drar inte så mycket, hyffsat rolig motor original. VÄLDIGT bra motor. Pallar ca 500hk med original botten om man nu vill trimma mycket. Så jag kan rekommendera saab. Dock blev det inte en saab utan en Bmw 535i... Då jag blev grymt sugen på bakhjulsdrift.

Denna säger väl emot allt jag skrivit här uppe. DYR att äga. 2400kr skatt. 400kr försäkring. 3,5l motor rak6a.. inte rolig att tanka för en 18 åring... Och sina bastanta 2ton gör det inte billigare. Dock tycker jag att dom iaf kan bli grymt snygga, lätt körda och sköna och köra. Sist men inte minst BAKHJULSDRIFT! Grymt rolig bil, men smakar det så kostar det ;)

Sen kan jag säga, köp hellre en bessad och skattad bil. Min är obess och så skulle skatten betalas nu i augusti men fick som tur var han vi köpte bilen att betala den. Men iaf, ta hjälp av din far vid bilköpet. Det är så mycket mer än att bara langa över pengarna och skriva på. Jag glömde tex att försäkra den, och då går trafikverket in på en försäkring (SOM ÄR SVIN DYR) Jag kommer få betala upp mot 800kr för bara några dagar pga jag inte teckna en försäkring. Så några tips där bara :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

antis skrev:Jag köpte min första bil förra veckan. Först var jag väldigt inne på Saab ng900 2.0T 180hk, bra och hållbara. Hyffsat billiga att äga (ca 1700kr skatt och ca 300kr halv försäkring på pappa då) Finns nästan bara + på dem här bilarna (vad jag tycker) Billiga att äga som sagt, drar inte så mycket, hyffsat rolig motor original. VÄLDIGT bra motor. Pallar ca 500hk med original botten om man nu vill trimma mycket. Så jag kan rekommendera saab. Dock blev det inte en saab utan en Bmw 535i... Då jag blev grymt sugen på bakhjulsdrift.

Denna säger väl emot allt jag skrivit här uppe. DYR att äga. 2400kr skatt. 400kr försäkring. 3,5l motor rak6a.. inte rolig att tanka för en 18 åring... Och sina bastanta 2ton gör det inte billigare. Dock tycker jag att dom iaf kan bli grymt snygga, lätt körda och sköna och köra. Sist men inte minst BAKHJULSDRIFT! Grymt rolig bil, men smakar det så kostar det ;)

Sen kan jag säga, köp hellre en bessad och skattad bil. Min är obess och så skulle skatten betalas nu i augusti men fick som tur var han vi köpte bilen att betala den. Men iaf, ta hjälp av din far vid bilköpet. Det är så mycket mer än att bara langa över pengarna och skriva på. Jag glömde tex att försäkra den, och då går trafikverket in på en försäkring (SOM ÄR SVIN DYR) Jag kommer få betala upp mot 800kr för bara några dagar pga jag inte teckna en försäkring. Så några tips där bara :)
hm typ omöjligt att ha en bil försäkrad på sig själv.
tänk på det killar innan ni köper bil att ALTID kolla upp vad försäkringen kostar innan ni köper bilen.

tex. bara för att ni har råd med en högerstyrd import bil så kostar försäkringen hur mycket som hälst om året

edit: såg din tråd på garaget med hehe :D
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Mura skrev:
antis skrev:Jag köpte min första bil förra veckan. Först var jag väldigt inne på Saab ng900 2.0T 180hk, bra och hållbara. Hyffsat billiga att äga (ca 1700kr skatt och ca 300kr halv försäkring på pappa då) Finns nästan bara + på dem här bilarna (vad jag tycker) Billiga att äga som sagt, drar inte så mycket, hyffsat rolig motor original. VÄLDIGT bra motor. Pallar ca 500hk med original botten om man nu vill trimma mycket. Så jag kan rekommendera saab. Dock blev det inte en saab utan en Bmw 535i... Då jag blev grymt sugen på bakhjulsdrift.

hm typ omöjligt att ha en bil försäkrad på sig själv.
tänk på det killar innan ni köper bil att ALTID kolla upp vad försäkringen kostar innan ni köper bilen.

tex. bara för att ni har råd med en högerstyrd import bil så kostar försäkringen hur mycket som hälst om året

edit: såg din tråd på garaget med hehe :D
Jo mycket sanning i det ni säger! och bra information också! :)

Mura; hehe alltid bra med mer svar ;)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Att skriva bilen på någon annan för att få lägre försäkringspremie är inte tillåtet. Den som använder bilen/fordonet ska vara ägare.
Om försäkringsbolaget bara misstänker att det är något fel så kan det bli väldigt förhöjd självrisk vid en olycka, eller så kan ersättningen utebli helt.

tänk på det också tobbe ;)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

aerox-sami skrev:Att skriva bilen på någon annan för att få lägre försäkringspremie är inte tillåtet. Den som använder bilen/fordonet ska vara ägare.
Om försäkringsbolaget bara misstänker att det är något fel så kan det bli väldigt förhöjd självrisk vid en olycka, eller så kan ersättningen utebli helt.

mhm går många tankar runt men om man bor hemma är det typ inga problem + oss typ alla försäkringar skriver man om nån under 24 kmr köra bilen eller inte. och om man smäller blir det lite dyrare självrisk men hällre det än att betala 20k om året i försäkring
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Här har du en riktigt fin bil för 20k om du vill ha en som är snygg, roliga att köra och inte alltför dyr att försäkra osv.
Det är en 88 men den har inte gått så jätte långt för att vara en 88a och den är riktigt fräsch. Lite roligare och ovanligare:
http://www.blocket.se/halland/Toyota_Ce ... w=1&last=1
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Mura skrev:
aerox-sami skrev:Att skriva bilen på någon annan för att få lägre försäkringspremie är inte tillåtet. Den som använder bilen/fordonet ska vara ägare.

mhm går många tankar runt men om man bor hemma är det typ inga problem + oss typ alla försäkringar skriver man om nån under 24 kmr köra bilen eller inte. och om man smäller blir det lite dyrare självrisk men hällre det än att betala 20k om året i försäkring
vet kommer själv inte ha bilen på mig xD bara säga att jag lånar den ibland om snuten frågar ;)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

aerox-sami skrev:
Mura skrev:

vet kommer själv inte ha bilen på mig xD bara säga att jag lånar den ibland om snuten frågar ;)
ofc :D blir man tagen med en supra "det är mammas bil" :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

http://www.blocket.se/blekinge/Bmw_e36_ ... ?ca=13&w=3

den med snygga fälgar, ordentlig lack och trimmning i motorn så blir den kanon ;)

http://www.blocket.se/vasternorrland/To ... ?ca=13&w=3

den supran har riktig pontensial under huven med lite hjälp. 1jz i dom :) lägg på lite pengar och få dom nyare suprorna med 2jz. finaste bilarna du kan ha!

aka : http://www.blocket.se/uppsala/Toyota_su ... ?ca=13&w=3

http://www.blocket.se/kalmar/Nissan_200 ... ?ca=13&w=3

den med lite fina saker till=<3<3<3:roll:

det är bara att kolla vad som passar herrn! :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

PoWeRKinG skrev:http://www.blocket.se/blekinge/Bmw_e36_ ... ?ca=13&w=3

den med snygga fälgar, ordentlig lack och trimmning i motorn så blir den kanon ;)

den supran har riktig pontensial under huven med lite hjälp. 1jz i dom :) lägg på lite pengar och få dom nyare suprorna med 2jz. finaste bilarna du kan ha!

den röda supran är en NA=ingen turbo och verkar som att den inte äns är svensk reggad=no lönt = jävla mög

s13=kan ble rätt svårt med "tändspolen" men visst skulle va najs och laga den för den är billig men s13 har rätt tråkig diff och en bil som kostar pengar. skulle han få igång den så är det något annat fel nästa vecka=Hobby bil

Supran var billig och kan säkert ble en rolig lek bil dock... mk3an då alltså
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Mura skrev:

den röda supran är en NA=ingen turbo och verkar som att den inte äns är svensk reggad=no lönt = jävla mög

s13=kan ble rätt svårt med "tändspolen" men visst skulle va najs och laga den för den är billig men s13 har rätt tråkig diff och en bil som kostar pengar. skulle han få igång den så är det något annat fel nästa vecka=Hobby bil

du har rätt ;) dom flesta tjänar runt 20k-50k genom att importera utländska supror.. bara att regga i sverige så funkar den ;) såg inte att det var NA på den :/ men 2jz går ju som fan utan ;) annars moddar man på en ordentlig turbo ^^
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Min första bil blir nog en Peugeot 206 RC, så sjukt snygga och bra pris. Sen blir det väl en Audi :ppPPPpPp

Men peugeot 206 eller en golf är nog rätt schyyst att ha som första bil!:)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

PoWeRKinG skrev:
Mura skrev:

du har rätt ;) dom flesta tjänar runt 20k-50k genom att importera utländska supror.. bara att regga i sverige så funkar den ;) såg inte att det var NA på den :/ men 2jz går ju som fan utan ;) annars moddar man på en ordentlig turbo ^^

det är rätt jobbigt att regga en import bil och det är inte bara att lägga i en turbo i en NA supra+ får du ta av ALLT igen vid besiktning=bättre att köpa en riktig supra om man nu ska ha en supra :!: :!: :!:
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Re: En bra bil för runt 20k

Inlägg av nippertippan »

RacingTobbe skrev:Tja!

Kollar nu runt lite på bilar eftersom det ska inskaffas snart och då undrar jag er vad ni tycker är en bra bil för runt 20,000kr som brukar vara i bra skick och samtidigt röra på sig lite, och helst så några mil som möjligt och inga bilar under 90 talet helst!... Jag är inne i 200sx s13 och Bmw 320-328 E36 men 200sx är svåra att hitta i bra ett skick runt för dom pengarna och e36 känns så slitna om ni fattar? :) Men kom hjärna med förslag på olika bilar! :)

Mvh
Tobias
Köp i alla fall ingen böglåda (B**) satsa på en bil som har enkel mekanik som är lätt och billig att leva med.
Böglådor är inte billiga att äga, går något sönder på en sådan blir det dyrt.
Dessutom är blattestämpeln uppenbart oerhört nära till. I synnerhet om man hänger på stora fälgar, feta kjolar, mm på den.
Då sittrer blattestämpeln direkt i pannan på en.
Då kan du lika gärna lira arabisk musik i CD-spelaren med.

köp en billig bil med billig försäkring och skatt som förstabil.
20K är åt helvete för mycket att lägga på en förstabil.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Re: En bra bil för runt 20k

Inlägg av aerox-sami »

Skåningens-handelsbod skrev:
RacingTobbe skrev:Tja!

Mvh
Tobias
Köp i alla fall ingen böglåda (B**) satsa på en bil som har enkel mekanik som är lätt och billig att leva med.
Böglådor är inte billiga att äga, går något sönder på en sådan blir det dyrt.
Dessutom är blattestämpeln uppenbart oerhört nära till. I synnerhet om man hänger på stora fälgar, feta kjolar, mm på den.
Då sittrer blattestämpeln direkt i pannan på en.
Då kan du lika gärna lira arabisk musik i CD-spelaren med.

köp en billig bil med billig försäkring och skatt som förstabil.
20K är åt helvete för mycket att lägga på en förstabil.
varför skulle 20k vara för mycket du ska ju ha bilen några år i alla fall :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Eric_9801
Avstängd

Inlägg av Eric_9801 »

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ BILAR ÄR FÖR NOABS
Skriv svar