Jag köpte min första bil förra veckan. Först var jag väldigt inne på Saab ng900 2.0T 180hk, bra och hållbara. Hyffsat billiga att äga (ca 1700kr skatt och ca 300kr halv försäkring på pappa då) Finns nästan bara + på dem här bilarna (vad jag tycker) Billiga att äga som sagt, drar inte så mycket, hyffsat rolig motor original. VÄLDIGT bra motor. Pallar ca 500hk med original botten om man nu vill trimma mycket. Så jag kan rekommendera saab. Dock blev det inte en saab utan en Bmw 535i... Då jag blev grymt sugen på bakhjulsdrift.
Denna säger väl emot allt jag skrivit här uppe. DYR att äga. 2400kr skatt. 400kr försäkring. 3,5l motor rak6a.. inte rolig att tanka för en 18 åring... Och sina bastanta 2ton gör det inte billigare. Dock tycker jag att dom iaf kan bli grymt snygga, lätt körda och sköna och köra. Sist men inte minst BAKHJULSDRIFT! Grymt rolig bil, men smakar det så kostar det
Sen kan jag säga, köp hellre en bessad och skattad bil. Min är obess och så skulle skatten betalas nu i augusti men fick som tur var han vi köpte bilen att betala den. Men iaf, ta hjälp av din far vid bilköpet. Det är så mycket mer än att bara langa över pengarna och skriva på. Jag glömde tex att försäkra den, och då går trafikverket in på en försäkring (SOM ÄR SVIN DYR) Jag kommer få betala upp mot 800kr för bara några dagar pga jag inte teckna en försäkring. Så några tips där bara