Tjena som rubriken säger så får jag inte ut full effekt ur mitt TK rör.
Jag har en Rieju RRX 06 13/52 drevning.
Vid ungefär 60 km/h så vill den inte varva upp mer om man inte åker i en nerförsbacke. Jag har haft på röret en dag för ett tag sen och då kom jag upp i ca 85 km/h (mätarn tog slut) så det är långt ifrån topphastighet.
Det kan ibland vara samma sak med mitt urpluggade orginal rör då vill den inte varva upp mer det känns som att den inte orkar. Jag har ett 105 munstycke och då är stiftet oboy brunt så det ska det inte vara problem med, jag har även testat med 110 munstycke men det är ingen skillnad.
Röret är inte riktigt tät i delningen(tror det heter så där ljuddämparn och kröken sätts ihop) lite avgaser kommer ut där kan det ha nåt med saken att göra?
Luftskruven har jag ställt in rätt jag har även testat att ha den i andra lägen men funkar inte.
EDIT: Jag kom att tänka på att jag glömde skriva att det droppar olja ur avgasröret kan det vara att oljeblandningen är för hög så den vill inte varva som den ska? =)
Senast redigerad av Swe2FX den 21 augusti 2011, 19:15, redigerad totalt 3 gång.
EDIT: Jag kom att tänka på att jag glömde skriva att det droppar olja ur avgasröret kan det vara att oljeblandningen är för hög så den vill inte varva som den ska? =)
Swe2FX skrev:EDIT: Jag kom att tänka på att jag glömde skriva att det droppar olja ur avgasröret kan det vara att oljeblandningen är för hög så den vill inte varva som den ska? =)
jaa
ja råka blanda 10%
då gick den 30
fick bestycka om o jävlas. men pröva att tanka i lite mera bensin bara. det borde funka
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Jag kör med oljepump så ska jag testa att skruva ner den? fast hur vet man att man har skruvat ner tillräckligt och inte för mycket så den går snålt istället?
Men har ingen nån aning? den drar alltså inte tjuvluft, jag har vridit ner oljan lite grann men ingen skillnad.
Vid 5-6:ans växel så orkar den inte varva ur utan den sänker sig i fart så fort jag växlar till 5:an Ibland kan den hålla 70km/h på raksträcka på 5:an men så fort jag får motvind eller en liten uppförsbacke så sänker den sig till under 60km/h på 5:an.
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Men har ingen nån aning? den drar alltså inte tjuvluft, jag har vridit ner oljan lite grann men ingen skillnad.
Vid 5-6:ans växel så orkar den inte varva ur utan den sänker sig i fart så fort jag växlar till 5:an Ibland kan den hålla 70km/h på raksträcka på 5:an men så fort jag får motvind eller en liten uppförsbacke så sänker den sig till under 60km/h på 5:an.
Det enda jag kan komma på är för tung drevning, provat dreva om ?
Det enda jag kan komma på är för tung drevning, provat dreva om ?
Beror nog inte på drevningen, inte så tungt drevad
utväxlings hoppet då ?
jag märker det på min med gianelli att den sissta vxl är värdelös om det inte är en backe där framme
dock jag ska nog byta till trim reeds och sportcylinder samt en annan större fögg :/
men jag har samma prob nu ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^