Hur får jag den att gå bra ?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
espanjoren
Elmoped

Hur får jag den att gå bra ?

Inlägg av espanjoren »

Setup:
Rieju rrx med AM6
polini evoloution 80cc (gjutjärns-replica)
Stylepro 21mm PWK med powerjet
TK rör
14-52
Koso luftfilter
orginal membran
munstycke storlek 102

Mopeden går bra på denna ända tills den varvar upp (då man känner effekten) då börjar den med ett "borrande" ljud. så som jag förstod det så var det att den fyrtaktade, testade då med både mindre och större munstycke, men 102-105 verkade vara optimalt. på 95 verkade det som den fick för lite bensin, på 120 fick den på tok för mycket och gick riktigt dåligt. då är min fråga, kan det vara så att 102 är rätt munstycke men att membranen ger ett dåligt flöde? Tack på förhand!
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

har du bytt vev
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Motorn ska gå rent även fast membranet är dåligt eller av fel sort.

Byt munstycke tills motorn går rent på fullgas och högre varv, sedan får man ta itu med de lägre varven.

Har du justerat powerjeten något?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

bensinskalle skrev:Motorn ska gå rent även fast membranet är dåligt eller av fel sort.

Byt munstycke tills motorn går rent på fullgas och högre varv, sedan får man ta itu med de lägre varven.

naae men så äre väl inte? är membranet trasigt så läcker de ut vevhuskomp vilket resulterar i att den inte suger lika mkt soppa och går halvtaskigt.

gör om gör rätt.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
espanjoren
Elmoped

Inlägg av espanjoren »

hur justerar jag powerjeten då? :shock:
får testa att byta till bättre membran, nej jag har inte bytt vev, orginalet har klarat sig hittils :D fick upp den i 100 blås (på mätarn) idag iallafall på ungefär 75% gas.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

rod_rrx skrev:
bensinskalle skrev:Motorn ska gå rent även fast membranet är dåligt eller av fel sort.

naae men så äre väl inte? är membranet trasigt så läcker de ut vevhuskomp vilket resulterar i att den inte suger lika mkt soppa och går halvtaskigt.

gör om gör rätt.
Ja man tappar vevhustrycket och effekt ja, men den går inte orent för de. De läcker ut lika mycket luft i förhållande till bensin. Det är liksom inte bara bensinen som smiter tillbaka genom membranet om det läcker
hur justerar jag powerjeten då?
På normala powerjetförgasare finns det ett munstycke som man byter helt enkelt, eller om man byter själva stickan. Men hur det ser ut på en liten 21:a vet jag ej
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar