Ibland så gör 12an att baklampan syns dåligt.Värt att ta av den.Riejuman skrev:Undrar om den går igenom besiktning med en 12a på ? eller måste den vara helt orginal. undrar även om den går igenom med polini filter samt malossi variator mm...? (finland)
noterbart är att han bor i finland, är reglerna detsamma där som i sverige?Hebbex skrev:Det ska ta 1 vecka innan man får bumpa.
OnT Filtret, variatorn och mm (vilka saker?) kommer nog inte gå igenom eftersom man inte får ändra någoting på motorn.
12an kommer kanske igenom.
Det är väl därför man ska besikta om den? Alltså man måste ha bara originaldelar men om man besiktar om den kan man få sina andra delar (så länge dom är godkända..?)kallepalle skrev:noterbart är att han bor i finland, är reglerna detsamma där som i sverige?Hebbex skrev:Det ska ta 1 vecka innan man får bumpa.
OnT Filtret, variatorn och mm (vilka saker?) kommer nog inte gå igenom eftersom man inte får ändra någoting på motorn.
för i sverige får du enligt lag, om man är noga, inte byta ut något på moppen mot annat än originaldelar.
Precis så är det, du får byta ut saker till styling osv men moppen måste klara alla krav för att kunna gå igenom besiktningen, efter den är godkänd så är den laglig !!!Tuta skrev:Det är väl därför man ska besikta om den? Alltså man måste ha bara originaldelar men om man besiktar om den kan man få sina andra delar (så länge dom är godkända..?)kallepalle skrev:noterbart är att han bor i finland, är reglerna detsamma där som i sverige?Hebbex skrev:Det ska ta 1 vecka innan man får bumpa.
för i sverige får du enligt lag, om man är noga, inte byta ut något på moppen mot annat än originaldelar.
Jag är inte alls säker men det är så jag har fått för mig.
jag tror jag hörde ngt sånt med jayamaha2pwn skrev:vet inte hur de är i finnland, men här i sverige måste en ÅF för ditt moppe märka skriva ett intyg att allt är i sin ordning med strypningar osv.
har en polare som de bara kollade intyg och ram nr när de bessade hans.
sedan en annan polare som de tog och provkörde hans moped och gjorde oedentliga kontroller och kände efter glapp överallt och kolade bromsverka osv....
men ingen av de hade stylingdelar på när de bessade.
en 12:a kan väll gå som pakethållare har jag för mig jag har hört nånstans, kan dock inte säga säkert