Tjenna, har en Derbi Senda xtreme -03, som jag nydligen satt på ett Hebo racing rör på. Men det är så att jag har ett problem. Jag vet att röret är högvarvig och drar iväg bäst vid 7000- 14000 varv, men jag måste ligga kvar i växeln ganska länge innan detta "skjutet" kommer. Jag låter som att man måste växla, och där får jag ligga kvar i några sekunder, sen kommer "skjutet", någon som vet om de ska vara så, eller om ja kan fixa på något sätt att det kommer mer naturligt i slutet av växeln, så ja slipper ligga i det läget där den varvar sönder utan att ge fart.
alltså innan "rycket" kommer så stannar motorn vid en punkt, och ligger kvar där fast jag har fullgas, då bara låter de konstigt, men om ja ligger kvar där några sekunder kommer "rycket", jag undrar alltså om jag kan göra så den går renare
Guzten96 skrev:alltså innan "rycket" kommer så stannar motorn vid en punkt, och ligger kvar där fast jag har fullgas, då bara låter de konstigt, men om ja ligger kvar där några sekunder kommer "rycket", jag undrar alltså om jag kan göra så den går renare
hackar den?
asså nrä den du ska axxa
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Min moppe (Rieju rrx) beter sig likadant med TK rör fast jag kopplade bara lite grann tills jag kom upp i högre varv så drog den iväg kom upp i 85 innan ville den bara varva till 60 km/h