Ska förmodligen slänga på airsal 70 cc sport, eller 50 cc sport. Jag har originalförgasare och originalrör med bortkapad blintarm. Vilket Munstycke tror ni skulle passa bra?:)
Har en Gilera Rcr-06 (samma som Smt typ). har för mig att det sitter en 17.5mm Dellorto förgasare på den. Hur stort originalmunstycke har jag?
Jag har tagit bort pluggen i mynningen av röret och tänkte ta bort strypningen i insuget och luftburken. Någon som vet på ett ungefär vilket munstycke jag borde ha?
tja jag har en mt5 med Stage6 - Luftfilter (Racing) Dubbellager, original förgasare och biturbo rör och jag undrar vad jag ska ha för Förgasarmunstycken
nu har jag låg 40 och huvud 90.original är huvud 56. den låter konstigt på hög varv.
Senast redigerad av jaks den 22 juli 2011, 11:07, redigerad totalt 2 gång.
jaks skrev:tja jag har en mt5 med Stage6 - Luftfilter (Racing) Dubbellager och original förgasare och jag undrar vad jag ska ha för Förgasarmunstycken
nu har jag låg 40 och huvud 90.
Har du bara s6 filtret och inget mer tycker jag det låter som 90 levererar bränsle så det räcker och blir över. Vad har mt5 för originalmunstycke om jag får fråga? Underlättar en del att veta det.
Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha?
Tjena jag undrar ifall det finns lågfartsmunstycken lång modell som passar Dell'orto PHBN förgasare, hittar ingenting och det sitter ett långt lågfartsmunstycke nu okänt märke på den men det står 34D på den antar att det är storlek 34 och jag behöver 32 eller 30, nån som vet
MrAndersson skrev:Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha?
MrAndersson skrev:Tjena Derbi Senda xtreme sm 07 tk lacada avstrypt luftburk, ostrypt cdi o 56/13 drev Orginal munstycke är 62, någon som vet på ett ungefär vad ja ska ha?
är du säker på att orginal munstycke är 62 ? =) har nämligen en likadan fast 06a dåra och behöver veta så snabbt som möjligt vad orginal är =p
Har en vivacity motorsport original föge och jag vill ha ett Sportluft-filter någon som kan säga vad jag ska ha för munstycke? original 54 tänkte mig detta luftfilter.. http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1797
Eller har ni några andra förslag på luftfilter som ni recomenderar och som ni vet vad man ska ha för förgasarmunstycken till svara gärna
Gambler skrev:Har en Gilera Rcr-06 (samma som Smt typ). har för mig att det sitter en 17.5mm Dellorto förgasare på den. Hur stort originalmunstycke har jag?
Jag har tagit bort pluggen i mynningen av röret och tänkte ta bort strypningen i insuget och luftburken. Någon som vet på ett ungefär vilket munstycke jag borde ha?
Blir det bra om jag köper en munstyckessats från 60 till 82?
Har en Derbi Senda extrem som jag har satt på ett urpluggat leovince v6 rör och drevat om till 14/56. Jag har också bytt munstycke från original 63 till 83.
nu till problemet när jag kör och ska gasa på och lägger i full gas. Är moppen seg från 4000 varv till 6500 (till effekten från röret kommer in) de är som om den inte vill varva upp riktigt från 4000 varv och up.. den fastnar på 4000 ett tag.
Är de nålen jag måste ställa om? eller vad är de som gör att den inte vill varva ut fult. Har prövat massa olika munstycken.
tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
Mooobeerg skrev:tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
Mooobeerg skrev:tjjaaa har nyss köpt Giannelli 2t rör malossi e5racing luftfilter och airsal 50sport cylinder. vad tror ni ja ska ha för munstycke till min Derbi xtreme sm 03?
Har en Derbi Senda extrem som jag har satt på ett urpluggat leovince v6 rör och drevat om till 14/56. Jag har också bytt munstycke från original 63 till 83.
nu till problemet när jag kör och ska gasa på och lägger i full gas. Är moppen seg från 4000 varv till 6500 (till effekten från röret kommer in) de är som om den inte vill varva upp riktigt från 4000 varv och up.. den fastnar på 4000 ett tag.
Är de nålen jag måste ställa om? eller vad är de som gör att den inte vill varva ut fult. Har prövat massa olika munstycken.
Vad ska man ha för munstycken till orginalförgasaren? Vilka passar? är tacksam fören länk till twostroke med en munstyckessats som passar för jag ska beställa där ifrån snart
tjenare jag har kört fast !
är under 84 aceptabelt i en Senda med Gianelli
eller vad var REKOMENDERAT för ett gianelli ?
Gianelli
dolle 14mm
org cylinder
doppler vev
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Tjena!
Har en Derbi drd racing med original motor (17,5mm förgasare) och en ostrypt cdi.
Tänkte köpa ett Turbo Kit system (High Quality) och undrar vilket munstycke jag kommer behöva?
Jag har en yamaha dt50r-08 som jag har dragit pluggen på och undrar om vilket munstycke jag ska ha, vet inte vilken förgasare jag har, vet någon?? kan någon pecka ut vilket munstycke jag ska köpa och varför?
martinmedx skrev:Tjena!
Har en Derbi drd racing med original motor (17,5mm förgasare) och en ostrypt cdi.
Tänkte köpa ett Turbo Kit system (High Quality) och undrar vilket munstycke jag kommer behöva?
jag kör med 88, samma setup.
testa 86 0ch 87, min luftbox flödar lite extra mycket
railert10 skrev:Jag har en yamaha dt50r-08 som jag har dragit pluggen på och undrar om vilket munstycke jag ska ha, vet inte vilken förgasare jag har, vet någon?? kan någon pecka ut vilket munstycke jag ska köpa och varför?
börja på 98 och kolla munstycke. låter mycket men brukar funka bra. Har pluggat ur 4st dt och bestyckat dem och de ligger mellan 98-105 även fast det låter stort. Åk en bit och kolla sedan stiftet, (fullgas)
Tjena! Har en Derbi Senda sm xtreme, originalcyllen skar precis och har beställt en barikit 50cc racing! Har även ett gianelli 2t på, vilken storlek tror ni ungefär blir bra? Kommer börja stort men hur stort?
xMattanx skrev:Tjena! Har en Derbi Senda sm xtreme, originalcyllen skar precis och har beställt en barikit 50cc racing! Har även ett gianelli 2t på, vilken storlek tror ni ungefär blir bra? Kommer börja stort men hur stort?