kör på en bättre vev tex pro race vev lr nått. istället för en TNT.Peterlindgren skrev:tjaa har nu tänkt att trimma moppen lite trimmen som jag kommer köpa är
*mhr 80cc portad by dood hoppas ja
*mhr supermotorör
*mrd växellåda
*carboon koppling+fjädrar 50%
*matchportat block även det by dood tror jag.
*italkit tändning
*35mm förgasare från cross
*Membran+insugskit.
*13-53 drevkit
*tntvev+c4lager
Mål
*8.5 sec @ 201 m
*0-100 @ 7 sec
*bänkning på 32 hk
spanka alla kåta moppebögar på meeten
behöver ja nått mer för att veven ska hålla
trimma lite? och du går på portad hyper setup... tror du att trimma lite ger 32häst? btw så kommer du inte få några 32häst på hjulet med dedär:P inte i motorn heller för den delen. förlängd vev, avstämt rör och portning efter det är det ända rätta om du ska ha den setupen och lira race i närheten av dedär tiderna...Peterlindgren skrev:nej jag vill inte ha mer cc får bara trimma lite för mamma
om du borrar upp den och skaffar större kolv kommer du få ökat vrid (du höjer storleken på cylindern=mer cc) och har du mer vrid så kommer den gå bättre, varför inte borra upp, nicasilera om, skaffa öd kolv och ny förlängd vev?bensinskalle skrev:32 hk? Den ger väl över 20 ungefär...
ja har svårt o tro att den kommer gå bra med 35 mm förgasare, satsa på en keihin 28 iställe lr så... För 35 är nästan lite väl stort.... De skulle räcka me 24 mm.....
Du kan ju allti be dood borra upp den o skaffa fetare kolv. Ja tror inte vrid hjälper dig mot ditt mål ( längre slaglängd )...
naee? ökat vrid får man inte av större diameter, eller kanske men de ä främst hk... De lät kanske lite konstigt när ja skrev men ja mena:chifen skrev:om du borrar upp den och skaffar större kolv kommer du få ökat vrid (du höjer storleken på cylindern=mer cc) och har du mer vrid så kommer den gå bättre, varför inte borra upp, nicasilera om, skaffa öd kolv och ny förlängd vev?bensinskalle skrev:32 hk? Den ger väl över 20 ungefär...
ja har svårt o tro att den kommer gå bra med 35 mm förgasare, satsa på en keihin 28 iställe lr så... För 35 är nästan lite väl stort.... De skulle räcka me 24 mm.....
Du kan ju allti be dood borra upp den o skaffa fetare kolv. Ja tror inte vrid hjälper dig mot ditt mål ( längre slaglängd )...
du verkar ju ha det gott ställt så. 35mm förgasare funkar om du ökar cylindervolymen och portar, då går en 35mm bra för att få ut max effekt om du ställer in den rätt
www.vrm.se kolla där så borrar de upp din cylinder och kan fixa avstämt system åt dig för en billigare peng än supermotoröret
Du får inte ut 23 hk på den setupen och inte heller några 32 hk med den hyper setupen! Och btw,kör på en annan vev än TNT. Kör på Pr-vev eller något iställetPeterlindgren skrev:aa kanske kör på orginalveven då istället men jag har redan bänkat den till 23 utan portning och annan tändning+heborör och 21 mm förgasare så lätt att ja får ut så mkt