Konstigt förgasarfel!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Konstigt förgasarfel!

Inlägg av torskad »

Tjenare!

Jag har ett problem med min kära moppe så jag vänder mig till er på TSR med hopp att problemet ska lösas! Till problemet!

Setup : Metrakit thrower 2, dragen mässingbricka i förgasaren, dragen plugg i luftburken och drevning.

Jag slängde i ett 95 munstycke och den gick för snålt men ändå bra så jag ökade till 98 och då gick den bra men det fattades något så jag bytte till 100 och då gick den skit bra. Men när man låter den stå på tomgång i ca 20 sec så måste man justera luftskruven igen och så fortsätter det!

Någon som vet vad det kan vara? Kan tillägga att om jag skruvar upp luftskruven mycket så varvar den jätte mycket men det kanske är normalt?

Mvh Dalahest
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

Ingen som vet?
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
lennart wiklund
Elmoped

Inlägg av lennart wiklund »

är du säker på att det verkligen är luftskruven du pillar på??låter som om du skruvar upp tomgången,hur beter sig moppen då den står på tomgång då??surar den ner sig?svara inte på gas direkt??
prova förklara lite bättre...
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

lennart wiklund skrev:är du säker på att det verkligen är luftskruven du pillar på??låter som om du skruvar upp tomgången,hur beter sig moppen då den står på tomgång då??surar den ner sig?svara inte på gas direkt??
Förlåt är stressad och måste ha igång moppen ;)

Jag är 100 på att det är luftskruven jag pillar med, har fixat många förgasare innan men kan inte förstå detta problem! Om den står på tomgång så går den ca 20 sec sen dör den och blir svår att starta. Om jag kör iväg så varvar den upp till precis ínnan effektkurvan och orkar knappt dra iväg. I nerförsbacke går den som ett skott och jag har testat byta mynstycke hit och dit. Just nu har jag ett 88 munstycke i och jag satte tillbaka skorstenen!

EDIT : Glömde nja den svarar inte jättebra på gasen häller.

Hoppas du vet någon lösning!
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

DalaHest skrev:
lennart wiklund skrev:är du säker på att det verkligen är luftskruven du pillar på??låter som om du skruvar upp tomgången,hur beter sig moppen då den står på tomgång då??surar den ner sig?svara inte på gas direkt??
Förlåt är stressad och måste ha igång moppen ;)

Jag är 100 på att det är luftskruven jag pillar med, har fixat många förgasare innan men kan inte förstå detta problem! Om den står på tomgång så går den ca 20 sec sen dör den och blir svår att starta. Om jag kör iväg så varvar den upp till precis ínnan effektkurvan och orkar knappt dra iväg. I nerförsbacke går den som ett skott och jag har testat byta mynstycke hit och dit. Just nu har jag ett 88 munstycke i och jag satte tillbaka skorstenen!

EDIT : Glömde nja den svarar inte jättebra på gasen häller.

Hoppas du vet någon lösning!
ta bort skorstenen igen
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

för stort ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
lennart wiklund
Elmoped

Inlägg av lennart wiklund »

låter nog som för stort,du hade satt dit "skorstenen" igen.bluddrar&ryker en hel del förmodar jag innan du får den att varva ur.du bör nog ska ner i storlek igen som det låter.
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

lennart wiklund skrev:låter nog som för stort,du hade satt dit "skorstenen" igen.bluddrar&ryker en hel del förmodar jag innan du får den att varva ur.du bör nog ska ner i storlek igen som det låter.
Tror du att 88 och dragen luftburkplugg mässingbricka och rör kan va lagom?
Användarens profilbild
svantessonn
KungeN

Inlägg av svantessonn »

bästa sättet att ta reda på om du har för stort/litet munstycke är att kolla stiftet
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

svantessonn skrev:bästa sättet att ta reda på om du har för stort/litet munstycke är att kolla stiftet
Har gjort det! Med 82 va stiftet vitt!
Skriv svar