Har haft mopeden stående 1,5 år nu..
Under tiden har det meckats en hel del och mopeden är nu äntligen helt klar. Nu återstår bara ett problem, jag får inte igång skiten.
Har sammanlagt kickat i 4 timmar då jag inte hade hunnit införskaffa mig ett batteri än. Men saken är den att den går igång med startgas, men sen får den ingen bensin. Känns som om motorn inte suger. Den gamla bensinen är uttömd och ny bensin är i tanken. Vad är problemet? Det börjar bli sommar och vill gärna kunna köra en sväng redan i veckan..
1 börja med göra rent förgasaren. Kolla nålar och om flottören låst sig.
Gör rent filter samt slangar. kolla så hålet i tanklocket är inte igentämpt.
Samma sak hällar alla nipplar och slangar.
Kolla så att filtret i tanken inte är igentäppt.
Sen monterar du allt igen, ta vakum slangen och sug lite.
HÅl för den kicka 2 gånger också.
På med allt kicka utan att gasa. Kolla sedan om cylindern får bensin.
Det gör du genom känna på tändstiftets gängor om dom är fuktiga.
Är den ritkigt svårstartad kan du testa att tvångsmata den.
Det är något man absolut inte ska göra hela tiden.
Men kan vara bra i ditt fall för få igång den och ha igång den så bensinen och vakumtryck bildas.
Ta av tändstiftet och häll pyttelite ner i topplocketsgänga.
Doppa även tändstiftets gängor i bensin lite.
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Tack för all hjälp, problemet är löst. Jag blåste i bensin slangen och så va det väl något som hände för ja jälvar vad det sprutade bensin..
Nu vill dock inte bensinen vidare nästa steg. Kan det vara att jag bytte till polini reeds fast motorn är relativ orginal?