hittar inte cdi´n på speedfight 2

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

hittar inte cdi´n på speedfight 2

Inlägg av kevinspeedfight »

Hittar inte min cdi på min speedfight 2 ifrån 2007, den ska sitta under batterikåpan typ precis vid batteriet men där var den inte så jag tog bort fotkåpan igår och kolla fall om den kan ha lagt sig nån annan stans när jag montera tillbaks alla kåpor efter lackering men under fotkåpan kunde jag inte hitta den häller O.o så jag börjar nästan fundera om jag ens har nån. men måste man inte ha en? :P hittade lite olika "boxar" men ingen av dom hade samma kontakt som min ostrypta cdi har + att dom boxarna såg inte ut som en cdi. nån som vet vart fan skiten sitter? :P
Användarens profilbild
xMattanx
Svårstartad skrothög

Inlägg av xMattanx »

följd kablen som går från tändhatten, alltså tändkablen, följ den tills du hittar en dosa, den e det väl? :)
Derbi Senda sm xtreme -05

Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
Användarens profilbild
daspeedy
Elmoped

Inlägg av daspeedy »

xMattanx skrev:följd kablen som går från tändhatten, alltså tändkablen, följ den tills du hittar en dosa, den e det väl? :)
nu tänker du väl på tändspolen? :)

men cdin borde inte kunna ligga så långt ifrån batteriet, jag kan t ex bara flytta min några cm sen tar de stopp så den borde va där i närheten :D
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

daspeedy skrev:
xMattanx skrev:följd kablen som går från tändhatten, alltså tändkablen, följ den tills du hittar en dosa, den e det väl? :)
nu tänker du väl på tändspolen? :)

men cdin borde inte kunna ligga så långt ifrån batteriet, jag kan t ex bara flytta min några cm sen tar de stopp så den borde va där i närheten :D
hmm okej, det sjuka är att jag tog bort alla kåpor igår och jag hitta den verkligen inte...
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

hade EXAKT samma på min speedy, jag hade ingen alls, hade en imbolizer (stavning) men jag hade ingen el strypning alls på min och ingen cdi box :P
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

på min spf så ligger den vid batteriet:O
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Skriv svar