Scooter till tjejen?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
jarken
Farsans gamla zündapp

Scooter till tjejen?

Inlägg av jarken »

Tja... Tänkte fråga er vilken som vore en bra scooter till en tjej, är mycket inne på peugeot speedfight 2. Eller ev. Vivacity, aerox eller stalker. Vill inte sitta o mecka med något kina skräp åt henne om något nu skulle gå sönder...får utslag bara jag kollar på en gy6 scooter. Kanske även köpa en Neos, likadan som jag kör runt på nu. Fast vore lite väl o kolla tsm på varsin Neos ;)

Så vad tycker ni är en typisk tjej scooter? Uteslut TMS o Baotian etc.

Hälsningar Jarken den allsmäktige.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

vivacity är typ ultimata tjej moppen... liten, väger inte mycket, billig och kvalite saker

stalker typ exakt samma ändligt mig
Senast redigerad av Mura den 16 augusti 2011, 21:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

Jag vet en som säljer en speedfight 2 om ni är intresserad.
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Mura skrev:vivacity är typ ultimata tjej moppen... liten, väger inte mycket, billig och kvalite saker
mm är mycket inne på viva pga att den är liten o så, dock är hon fotbolls o innebandy tjej så vikten på moppen är de inge fel på...hon har kört min neos flertalet gånger. Tänkte mer på SPeedfight 2, då den är stor...kan vara bra då tjejer skjutsar väl i 90% av fallen.
Användarens profilbild
Fiphen
Elmoped

Inlägg av Fiphen »

Fixa en hyper åt henne :D
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

Fiphen skrev:Fixa en hyper åt henne :D
:roll:

kör på en viva elr en speedfight
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

neos är ju den ultimata tjejmoppen ;)

ne, men man sitter skönt, stor packbox, vager inte så mkt. snygga, bra motor, kvalitégrejer.

neos är sen skitbra tjejmoppe :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

jarken skrev:
Mura skrev:vivacity är typ ultimata tjej moppen... liten, väger inte mycket, billig och kvalite saker
mm är mycket inne på viva pga att den är liten o så, dock är hon fotbolls o innebandy tjej så vikten på moppen är de inge fel på...hon har kört min neos flertalet gånger. Tänkte mer på SPeedfight 2, då den är stor...kan vara bra då tjejer skjutsar väl i 90% av fallen.
neos är typ samma sak igentligen där med.. sen är speedfigther äckligt liten ändligt mig och fick knappt plats på den själv så fattar inte hur man ska kunna skjutsa på den :D neos är däremot lätt att skjutsa på stor sadel
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Vaddå tjejmoppe?

Bara för man är tjej så ska man väll inte behöva åka runt på "tråkiga" moppar.

Köp den bästa! Aerox.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Tuta skrev:Vaddå tjejmoppe?

Köp den bästa! Aerox.

aerox är overkill :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Köp den bästa! Aerox.
dom är tråkiga ;)

ok, jag ska förklara.

när en kille letar moppe så letar han en snygg moppe med trimvänlig motor som kan byggas om och stylas på bra sätt.

när en tjej letar moppe så letar hon en som man tar sig från A--------------------------------------->B med.

Enkel logik...

PS: KÖP INGEN TRIMMAD! DET GÅR ÅT HELVETE!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

slider! ;)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

PoWeRKinG skrev:

Köp den bästa! Aerox.
dom är tråkiga ;)

ok, jag ska förklara.

när en kille letar moppe så letar han en snygg moppe med trimvänlig motor som kan byggas om och stylas på bra sätt.

när en tjej letar moppe så letar hon en som man tar sig från A--------------------------------------->B med.

Enkel logik...

PS: KÖP INGEN TRIMMAD! DET GÅR ÅT HELVETE!

+ vill dom ha så billigt som möjligt för dom skiter i vilket :P bara det är billigt :D
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Jo skall förhoppningsvis få iväg min neos till helgen, och tankarna går att köpa en likadan till henne. Då de har bra packnings möjligheter, sitter bra som passagerare osv.. Sen kan jag den utantill nu.

Annars t.ex. en Stalker, så hon blir lite cool när hon glider runt... Sen om man ska köra overkill som Mura säger, Aerox så hon kan dra alla andra urpluggade moppar i stan, samt att de är lättrimmade :D

Men tjejmoppe menar jag en scooter som skall vara lättkörd, bra packningsmöjligheter etc.

Edit: Aerox är i 90% skruvade av 15 åringar, om man skall ha en original får man punga ut bra mycket mer.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

"Stalker, så hon blir lite cool när hon glider runt..."

shena.. man kan inte vara cool men en scooter ^_^
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

jarken skrev:Jo skall förhoppningsvis få iväg min neos till helgen, och tankarna går att köpa en likadan till henne. Då de har bra packnings möjligheter, sitter bra som passagerare osv.. Sen kan jag den utantill nu.

Annars t.ex. en Stalker, så hon blir lite cool när hon glider runt... Sen om man ska köra overkill som Mura säger, Aerox så hon kan dra alla andra urpluggade moppar i stan, samt att de är lättrimmade :D

Men tjejmoppe menar jag en scooter som skall vara lättkörd, bra packningsmöjligheter etc.

Edit: Aerox är i 90% skruvade av 15 åringar, om man skall ha en original får man punga ut bra mycket mer.
epa :D
då fåru me mycke o alla krocksäker :wink:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

PoWeRKinG skrev:"Stalker, så hon blir lite cool när hon glider runt..."

shena.. man kan inte vara cool men en scooter ^_^
Hehe, menar att de är lite coolare att glida runt på stalker än TMS Retro ;)

Edit: Inge illa menat om TMS Retro, hade gärna ägt en...om den hade 80cc + och drog de flesta Rieju's i stan. Lätt!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Köp den bästa! Aerox.
+1
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Roxxen96 skrev:

Köp den bästa! Aerox.
+1
Klart som fan jag skulle vilja ha henne på en aerox, då kommer väl jag åka runt på den mer än henne :roll: men frågan är väl om hon behöver en aerox för att åka till kompisar och fotbollsträningen...samt är de små tycker jag. Och står mycket högre i pris än t.ex. Speedfight.
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög

Inlägg av a6lex »

Ingen av er grabbar som har erfarenhet hör ja ;)
Alla vet ju att en tjej INTE vill lukta 2T? Min tjej älskar att köra snöskoter men hatar lukten!
Köp en Botian Ghost, min tjej har de o dom går typ aldrig sönder i motorn om man inte ska hålla på o skruva sönder dem.
Dom är förvånansvärt driftsäkra o behöver inte krångla med 2t-olja, om den nu går sönder så är dom skitenkla att plocka ner och ihop, bara man lär sig vad kam-timing och oljepump är så :)
Finns massa med delar detsutom.
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
Användarens profilbild
jonssson13
Svårstartad skrothög

Inlägg av jonssson13 »

Minimoto! Då kan hon ju köra i köket..
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Antar att du vill att din flickvän ska sitta på en säker moped medans den är skojig och skön. Då är Runnern eller speedfight det bästa alternativet imo, Eller en piaggio vespa! de brukar tjejer villa ha :D

Och förresten varför kan inte tjejer ha stora och tunga mopeder?: o
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ludix blaster, kraften som finns i den original duger till en tjej.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Wilsonrunner skrev:Antar att du vill att din flickvän ska sitta på en säker moped medans den är skojig och skön. Då är Runnern eller speedfight det bästa alternativet imo, Eller en piaggio vespa! de brukar tjejer villa ha :D

Och förresten varför kan inte tjejer ha stora och tunga mopeder?: o
Klart dem kan ha de, men de underlättare för en tjej om mopeden inte väger allt för många pannor. Men är nog inget som hon tänker på ;)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

speedfight är faktiskt väldigt tunga men väldigt lättkörd annars skulle jag nog säga slider eller neos :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Har både en speedfight och en viva om du vill köpa? :D
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Niklasanderson98
Elmoped

Inlägg av Niklasanderson98 »

om jag skulle valt så skulle jag köpt en speedfight 3 åt henne dom är grymt sköna att köra och har ganska bra axx :)
Om du vågar toppa moppen så har du trimmat för lite. :)
Användarens profilbild
daspeedy
Elmoped

Inlägg av daspeedy »

Niklasanderson98 skrev:om jag skulle valt så skulle jag köpt en speedfight 3 åt henne dom är grymt sköna att köra och har ganska bra axx :)
dom har för hård sadel man glider ju fram när man bromsar^^

speedfight 2 tycker jag att hon ska ha, skön sadel hyffsat stort packutrymme och bra väghållning, plus att jag säljer min om hon är intresserad :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

Mura skrev:
jarken skrev:
neos är typ samma sak igentligen där med.. sen är speedfigther äckligt liten ändligt mig och fick knappt plats på den själv så fattar inte hur man ska kunna skjutsa på den :D neos är däremot lätt att skjutsa på stor sadel

håller inte med det dära om att speedfight är små, jag har en speedfight och min tjej har en aerox, och min speedfight känns mkt större än carros aerox. jag slår i knäna om jag har fötterna uppe och svänger fullt med carros aerox och då är jag inte alls nå speciellt lång (175-176cm) så kan nog säga att speedfight är nog bland dom större mopparna, och den ser stor ut igemfört med tex en aerox. viva är en fin moppe för dom lite kortare eller som helt enkelt vill ha nått som inte är så sort, inte bara tjejer som sagt, även killar ;) Och som nån skrev så skjussar tjejer ofta runt på nån och då är inte en liten moppe så bra, speedfight har stor och bra sadel. och höjer man dom inte ska det inte vara nått problem att nå ner. Speedfight är lätt bland dom bästa mopparna enligt mig. och jaja jag vet att speedfight´s motor inte är nå speciellt bra att trimma;) men som en original så ligger dom runt topp bland scootermopparna och skriver inte allt detta pga att jag har en speedfight utan att jag har kört en del moppar och det finns en anledning varför jag har haft 2 speedfight´s för dom är helt enkelt en skit bra moppe ;)
Skriv svar