jag tycker väldigt synd om DooD´s familj och anhöranden vilket många av er också nog gör hoppas jag!!
men jag hoppas också att många lär sig av detta att det är inte bara att trimma sin moppe och tro att man kan köra den genom att bara titta fram gasa och bromsa så lätt är det inte så än en gång tro inte att ni är bäst och ta det försiktigt ute i trafik och på tävlingar. det är klart att ni kan ha kul och dra på som fan men var försiktiga har själv trillat med min moppe i 30km/h och dom 30km/h gjorde rätt mycke skada men tänk om era mopeder nu går i 90km/h då kan ni bara fantisera vilka skador ni kan få och nu hade inte DooD alls nån tur fast om ni har tur och överlever och får en jävla massa skador även om ni bryter era nackar och överlever ska ni fan vara lyckliga att ni inte kom i samma sitation som DooD.
Så bra skrivigt. Min kompis stog upp i knappt 25-30km, och så tvärnitar en kompis framför han med sin kina scooter. så robin min kompis ramlar rakt ner i marken. i 25-30km KNAPPT! och han blir liggnade på sjukhuset i nårra veckor med punkterad lunga och så. riktigt äckligt var det men tänk samma sak i mellan 85-100 som alla dagens ungdommar mopeder går i, tänk hur det hade varit i den farten? hans gick i 95 och han hade dött tvärt näst in till. SÅ KÖR MED HUVET !
Tänk om du ligger på en 70väg och kör bakom en bil typ 2-3 meter ifrån, det är rätt nära men tänk om det är en senil gamal kärring i bilen som bara bromsar in. där sitter du rätt fint i bakrutan... tänk på det så vi slipper olyckor och sånt.
eddhedd skrev:ja men han körde sprinterram som var hemmabyggd säkert med cykeldäck.
man ska ha moppedäck!
om man kör på väg ska man ha riktig ram
Han miskalkylerade helt enkelt.
jag är riktigt ledsen
det är strunt samma om han hade hemma byggd ram med cykel däck det blir väl ändå lika stor skada om du har moppe ram och moppe hjul och du kör in i ett träd ,stolpe eller i en bil det beror bara på hur snabbt man kör och om man kör i 70-100km/h då ska man verkligen tänka med huvudet före man sätter sig på moppen och kör egentligen undrar jag vf erik satte på ett cykel däck det borde egentligen ha exploderat av farten men men det är inget vi kan göra åt det nu tyvärr
tänk er jävligt noga för innan ni lägger er bakom en bil. På landsväg är rekomenderat avstånd 100 m ( 3 sek ). Har hänt flera av mina polare att en biljävel nitat och så låser man sitt framhjul o drar omkull eller paniksvänger.... Ingen som blivit skadad som tur är, men dom kunde ha blivit. Men de ä inte kul me repor på moppen heller.
Det är på sätt o vis synd att skydd är så dyrt... Man köper sig inte ett mc ställ för 6000 om man bara ska åka moppe :/ ...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
som sakt som bensinskalle sa så skall ni tänka er för före ni sätter er bakom en bil. Men fast ni skulle vara ensamma på vägen betyder inte att ni skall ha gasen i bottnet tänk om de ligger nått på vägen sen o ni inte hinner se det? Om ni krockar i 50km/h är det samma som att hoppa ner från en 12m höjd.
Så använd huvudet före ni gasar på
det e jätte tråkigt det som har hänt men har man en sådan sprinter som han verkade ha får man nog ha lite kraftigare däck, för det måste ju vara säkert ochså.. och jag beklagar verkligen men som sagt kanske måste tänka sig för hur mkt man ska trimma, vart gränsen går..
ramen var byggd med cykelframgaffel och bmwhjul, extremt dumt val av honom och krashen var i ca 120km/h och han böjde en vägstolpe med huvudet... fattar inte ens att de släppte iväg den sprinten att köra race med så ostabil ram... tycker väldigt synd om hans anhöriga och om honom, han har hjälp många med portningsarbete och var en av sveriges främsta moppetuners RIP!
Vill inte se någon smuts kastning om Erik. Och tycker det är bäst folk lugnar ner sig lite.
Så ska TSR se till att göra något fint för hedra våran idol.
Finns flera namninsamlingar, och kommer låsa lite här och där.
Absolut inte för jag tycker det skräpas ner.
Utan ha en tråd där ni kan snacka om den tragiska händelsen.
Och sedan öppnar vi en för namninsamling och för göra något fint till Erik.