Tjena,
Jag har problem med min moped vid tändningslåset vill ha kopplingschema.
förra ägaren på min moped hade mopeden olåst så den blev stulen då hade dem slagit sönder tändningslåset och man var helt enkelt tvungen att byta, så jag köpte ett nytt tändningslås men det var inte till samma modell av min moped utan det var typ till en yamaha dt "90". Jag har en yamaha dt "80".
När jag väl börjar ta bort dem gamla kopplingarna och ska börja pilla så kopplar jag allting rätt allting börjar lysa fint men då märker jag att min moped inte vill starta längre så jag låter den stå , tankar i ny bensin nästa dag inget tecken då heller så jag börjar tro att det är cdi-boxen som strular mycket riktigt är det cdi-boxen som strulade och jag var tvungen att köpa en ny för "1000kr" sedan dess har jag inte vågat pilla med tändningslåset förutom att koppla ihop två sladdar som gör att mopeden startar.
Om nån av er kan nånting om det här kan du höra av dig jag skulle vara väldigt tacksam, om ni har t.ex kopplingschema till alla sladdar som man behöver. Modell av min moped är (YAMAHA DT LC 80cc)