Gilera smt Leovince v6 maxfart problem, varvning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Gilera smt Leovince v6 maxfart problem, varvning

Inlägg av andershanssson »

Tjena!

Har en gilera smt 05 som krånglar lite.

Skaffade ett leovince v6 som nu sitte på mopeden.
Det första jag gjorde var att borra ur pluggen och sätta i ett 90 munstycke.
Vid detta tillfälle så hade jag inte pillat någonting på tomgången eller luftskruven.

Moppen gjorde ca. 80km/h vilket jag tycker är ganska okej.
Jag ringde till en moped shop som skulle kolla på moppen om allt verkade okej, personen sa att 90 var för lite, för den varvade så den skulle skära på höga varv sa han.

Jag bytte då upp mig till 92 samma sak sa han då.
Och sedan 95 men då dog moppen precis när den började varva på ettan.

Jag skruvade ut luftskriven till ca.2 varv och då gjorde den fortfarande runt 80.

För nuvarande har jag ett 100 munstycke på med ca.3 varv utskruvad luftskruv.

Och den gör ca. 80-85km/h.


Men det känns fortfarande som om mopeden inte orkar varva ut riktigt på 6ans växel!

Jag har pillat lite på tomgångsskruven så vet inte om den är rätt inställd.
Det har också hänt att när jag inte haft på mopeden på 2 dagar kanske och den är lite småkall så låter den Böööh när den börjar varva.. jag växlar då upp till 2an och fortsätter uppåt som vanligt och allt e vanligt.

Min polare har samma trimrör till sin gilera fast med plugg i och den går nästal lika fort, min kanske gör 5 km snabbare.

Han har 90 munstycke på.


Lite specs på mopeden:

53/15 drev

14mm förgasare

100 munstycke

Luftskruven ca 3 varv utskruvad.


Detta är alltså inget jätte stort problem med mopeden men jag vill gärna få ut det maximala med röret på!

Tackar för mig.
boostrand
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 augusti 2010, 12:01

Inlägg av boostrand »

jag har Derbi Senda 05 dvs samma motor. och jag har munstycke strl 84 med leovince v6 och sportluftfilter och fullt inskruvad luftskruv och har 13/53 drevning och den toppar nog runt 90
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

byt tomgångs munstycket
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

Josef Jabbari skrev:byt tomgångs munstycket
Sorry för detta men jag e lite ny med mopeder.
Vad heter munstycket som jag bytt nu?

Jag vet att det sitter 3 munstycken i förgasaren.
Vilken av dessa är tomgångsmunstycket?
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

boostrand skrev:jag har Derbi Senda 05 dvs samma motor. och jag har munstycke strl 84 med leovince v6 och sportluftfilter och fullt inskruvad luftskruv och har 13/53 drevning och den toppar nog runt 90
Ersätter sportsluftfiltret luftskruven?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Josef Jabbari skrev:byt tomgångs munstycket
varför?
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

andershanssson skrev:
Josef Jabbari skrev:byt tomgångs munstycket
Sorry för detta men jag e lite ny med mopeder.
Vad heter munstycket som jag bytt nu?

Jag vet att det sitter 3 munstycken i förgasaren.
Vilken av dessa är tomgångsmunstycket?

nu har du bytt Huvud munstycket och jag tycker att du ska byta den här http://twostroke.se/product.asp?product=7540
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

Josef Jabbari skrev:
andershanssson skrev:
Josef Jabbari skrev:byt tomgångs munstycket
Sorry för detta men jag e lite ny med mopeder.
Vad heter munstycket som jag bytt nu?

Jag vet att det sitter 3 munstycken i förgasaren.
Vilken av dessa är tomgångsmunstycket?

nu har du bytt Huvud munstycket och jag tycker att du ska byta den här http://twostroke.se/product.asp?product=7540
om han har orginal förgasare kan han väl nte ha den, orginal brukar va 12 eller 14, iaf på AM6
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

viiktor15 skrev:
Josef Jabbari skrev:
andershanssson skrev: Sorry för detta men jag e lite ny med mopeder.
Vad heter munstycket som jag bytt nu?

Jag vet att det sitter 3 munstycken i förgasaren.
Vilken av dessa är tomgångsmunstycket?

nu har du bytt Huvud munstycket och jag tycker att du ska byta den här http://twostroke.se/product.asp?product=7540
om han har orginal förgasare kan han väl nte ha den, orginal brukar va 12 eller 14, iaf på AM6

ja jo jag vet men det var för bildens skull jag länkade den
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

Tomgångs munstycket :lol:

han verkar lite hård drevad bara ...
du kan alltid testa bytta förgasare och reeds för att få ur det sissta krämen ur en 50 cc

sen kanske porta lite om du nu vågar på det :roll:
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

willemedDERBIN skrev:Tomgångs munstycket :lol:

han verkar lite hård drevad bara ...
du kan alltid testa bytta förgasare och reeds för att få ur det sissta krämen ur en 50 cc

sen kanske porta lite om du nu vågar på det :roll:
Jag har en 14mm förgasare, byter helst inte förgasare.
Innan jag skaffade effektröret körde jag med urpluggat originalrör, den toppade ca 80, lite mer kanske.
Jag har inget blindrör för det kom 06.

Men iallafall jag körde med 14 drev lite grann med leovince röret och bytte upp till 15 för att få lite mer fart.

Märker ingen jättestor skillnad menmen.

Vad för drev rekommenderar du då?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

har me nåt liknande, samma setup!
dock e förgasaren så pass dåligt inställd så den orkar inte varva ut 2an, men har inte orkat pilla på den på ett tag
bibapeolola
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

andershanssson skrev:
willemedDERBIN skrev:Tomgångs munstycket :lol:

han verkar lite hård drevad bara ...
du kan alltid testa bytta förgasare och reeds för att få ur det sissta krämen ur en 50 cc

sen kanske porta lite om du nu vågar på det :roll:
Jag har en 14mm förgasare, byter helst inte förgasare.
Innan jag skaffade effektröret körde jag med urpluggat originalrör, den toppade ca 80, lite mer kanske.
Jag har inget blindrör för det kom 06.

Men iallafall jag körde med 14 drev lite grann med leovince röret och bytte upp till 15 för att få lite mer fart.

Märker ingen jättestor skillnad menmen.

Vad för drev rekommenderar du då?
jag skulle kört på 14/53 ...
11 styrka och varva sönder !
12 för styrka och top
13 för top och styrka
14 endast för top!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

lär er bestycka förgasare, finns gott om guider här på tsr.
ställ luftskruven på 1,5 ut från max inskruvad och låt den va där. sätt i ditt 90munstycke du och kolla färgen på tändstiftet, brunt= perfekt, vitt= större munstycke, svart=tvärt om.

Sen byter du ner dig i drevning, finns inte en chans att en effektrörs moppe orkar 15/53 jag hade personligen kört på 13/53.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
söt_sture
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 6 juni 2011, 06:28
Ort: Umeå

Inlägg av söt_sture »

som ovan, dreva om och du får både toppfart och axx, någon kanske sa "större framdrev ger bättre fart"...ja i teori men funkar inte så på en fjuttig 50cc :/, den orkar aldrig dreva/varva ur... 13/53 är att rekomendera samt bestycka rätt :)
söt_sture
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 6 juni 2011, 06:28
Ort: Umeå

Inlägg av söt_sture »

som ovan, dreva om och du får både toppfart och axx, någon kanske sa "större framdrev ger bättre fart"...ja i teori men funkar inte så på en fjuttig 50cc :/, den orkar aldrig dreva/varva ur... 13/53 är att rekomendera samt bestycka rätt :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Flensost, ja vet väl de. kör på 13/53, förra ägaren körde på 15/53. o den orkade det, utan problem. bara ja ville ha mer styrka.
Jaja, får ut o pilla på förgasaren så fort jag orkar/har tid/ vill. :roll:
bibapeolola
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

2stroke4ever skrev:lär er bestycka förgasare, finns gott om guider här på tsr.
ställ luftskruven på 1,5 ut från max inskruvad och låt den va där. sätt i ditt 90munstycke du och kolla färgen på tändstiftet, brunt= perfekt, vitt= större munstycke, svart=tvärt om.

Sen byter du ner dig i drevning, finns inte en chans att en effektrörs moppe orkar 15/53 jag hade personligen kört på 13/53.
Så nu har jag satt på 90 munstycke och skruvat ut luftskruven 1,5 varv från fullt inskruvad.
Hur mycket behöver jag köra innan jag kollar tändstiftet?
Har beställt ett 13 drev också!
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

2stroke4ever skrev:lär er bestycka förgasare, finns gott om guider här på tsr.
ställ luftskruven på 1,5 ut från max inskruvad och låt den va där. sätt i ditt 90munstycke du och kolla färgen på tändstiftet, brunt= perfekt, vitt= större munstycke, svart=tvärt om.

Sen byter du ner dig i drevning, finns inte en chans att en effektrörs moppe orkar 15/53 jag hade personligen kört på 13/53.
Så nu har jag satt på 90 munstycke och skruvat ut luftskruven 1,5 varv från fullt inskruvad.
Hur mycket behöver jag köra innan jag kollar tändstiftet?
Har beställt ett 13 drev också!
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

andershanssson skrev:
2stroke4ever skrev:lär er bestycka förgasare, finns gott om guider här på tsr.
ställ luftskruven på 1,5 ut från max inskruvad och låt den va där. sätt i ditt 90munstycke du och kolla färgen på tändstiftet, brunt= perfekt, vitt= större munstycke, svart=tvärt om.

Sen byter du ner dig i drevning, finns inte en chans att en effektrörs moppe orkar 15/53 jag hade personligen kört på 13/53.
Så nu har jag satt på 90 munstycke och skruvat ut luftskruven 1,5 varv från fullt inskruvad.
Hur mycket behöver jag köra innan jag kollar tändstiftet?
Har beställt ett 13 drev också!
ja helst mer än 400meter på fullgas! sen koppla och döda.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

2stroke4ever skrev:
andershanssson skrev:
2stroke4ever skrev:lär er bestycka förgasare, finns gott om guider här på tsr.
ställ luftskruven på 1,5 ut från max inskruvad och låt den va där. sätt i ditt 90munstycke du och kolla färgen på tändstiftet, brunt= perfekt, vitt= större munstycke, svart=tvärt om.

Sen byter du ner dig i drevning, finns inte en chans att en effektrörs moppe orkar 15/53 jag hade personligen kört på 13/53.
Så nu har jag satt på 90 munstycke och skruvat ut luftskruven 1,5 varv från fullt inskruvad.
Hur mycket behöver jag köra innan jag kollar tändstiftet?
Har beställt ett 13 drev också!
ja helst mer än 400meter på fullgas! sen koppla och döda.
Har nu på 13 drev fram och jag tog ut tändstiftet och kollade, det var vitt på ena sidan och svart/grått på andra.
Vet inte men så ska det väl inte se ut?
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

2stroke4ever skrev:lär er bestycka förgasare, finns gott om guider här på tsr.
ställ luftskruven på 1,5 ut från max inskruvad och låt den va där. sätt i ditt 90munstycke du och kolla färgen på tändstiftet, brunt= perfekt, vitt= större munstycke, svart=tvärt om.

Sen byter du ner dig i drevning, finns inte en chans att en effektrörs moppe orkar 15/53 jag hade personligen kört på 13/53.
Jo förresten när jag kör på fullgas i 6an på rakan så gör den bara 75 men när jag släppte på gasen gick den upp i 80, lite över t o m.
Beror detta på för litet eller för stort munstycke?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

då skulle jag byta upp mig lite.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

2stroke4ever skrev:då skulle jag byta upp mig lite.
eller bytta till en större fögg (A)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

willemedDERBIN skrev:
2stroke4ever skrev:då skulle jag byta upp mig lite.
eller bytta till en större fögg (A)
behövs inte.

men om du tycker den blir att blöddra på fullgas byter du ju självklart ner dig, och om den dör eller tvekar på gasen byter du upp dig.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

willemedDERBIN skrev:
2stroke4ever skrev:då skulle jag byta upp mig lite.
eller bytta till en större fögg (A)
Varför?

Sluta komma med oväsentliga förslag, gäller andra också som hostar fram randomsvar.....


Som sagt, ditt 15 drev är på tok för tungt. Enligt mina erfarenheter accar det bäst med 12/53, går att köra 13/53 också. Kan vara en fördel iom att du har rör som har lite lägre effektkurva.

Har du ostrypt cdi? Om inte så gör den inte mer är 70-75 med 12-13/53 drevning. Alla motsvarande sendor från -05 har strypt cdi förutom drd.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

bensinskalle skrev:
willemedDERBIN skrev:
2stroke4ever skrev:då skulle jag byta upp mig lite.
eller bytta till en större fögg (A)
Varför?

Sluta komma med oväsentliga förslag, gäller andra också som hostar fram randomsvar.....


Som sagt, ditt 15 drev är på tok för tungt. Enligt mina erfarenheter accar det bäst med 12/53, går att köra 13/53 också. Kan vara en fördel iom att du har rör som har lite lägre effektkurva.

Har du ostrypt cdi? Om inte så gör den inte mer är 70-75 med 12-13/53 drevning. Alla motsvarande sendor från -05 har strypt cdi förutom drd.
Jag har 13/53 nu och när den varvar som mest känner jag inte av cdin alls.
Det är bara det att om jag kör på halvgas så går de fortare än fullgas!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

andershanssson skrev:
bensinskalle skrev:
willemedDERBIN skrev: eller bytta till en större fögg (A)
Varför?

Sluta komma med oväsentliga förslag, gäller andra också som hostar fram randomsvar.....


Som sagt, ditt 15 drev är på tok för tungt. Enligt mina erfarenheter accar det bäst med 12/53, går att köra 13/53 också. Kan vara en fördel iom att du har rör som har lite lägre effektkurva.

Har du ostrypt cdi? Om inte så gör den inte mer är 70-75 med 12-13/53 drevning. Alla motsvarande sendor från -05 har strypt cdi förutom drd.
Jag har 13/53 nu och när den varvar som mest känner jag inte av cdin alls.
Det är bara det att om jag kör på halvgas så går de fortare än fullgas!
då äre för stort munstycke !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

willemedDERBIN skrev:
andershanssson skrev:
bensinskalle skrev: Varför?

Sluta komma med oväsentliga förslag, gäller andra också som hostar fram randomsvar.....


Som sagt, ditt 15 drev är på tok för tungt. Enligt mina erfarenheter accar det bäst med 12/53, går att köra 13/53 också. Kan vara en fördel iom att du har rör som har lite lägre effektkurva.

Har du ostrypt cdi? Om inte så gör den inte mer är 70-75 med 12-13/53 drevning. Alla motsvarande sendor från -05 har strypt cdi förutom drd.
Jag har 13/53 nu och när den varvar som mest känner jag inte av cdin alls.
Det är bara det att om jag kör på halvgas så går de fortare än fullgas!
då äre för stort munstycke !
Är du helt säker? för när jag hade luftskruven på 3 varv ut och 100 munstycke kände jag knappt av det.
andershanssson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 augusti 2011, 19:22

Inlägg av andershanssson »

willemedDERBIN skrev:
andershanssson skrev:
bensinskalle skrev: Varför?

Sluta komma med oväsentliga förslag, gäller andra också som hostar fram randomsvar.....


Som sagt, ditt 15 drev är på tok för tungt. Enligt mina erfarenheter accar det bäst med 12/53, går att köra 13/53 också. Kan vara en fördel iom att du har rör som har lite lägre effektkurva.

Har du ostrypt cdi? Om inte så gör den inte mer är 70-75 med 12-13/53 drevning. Alla motsvarande sendor från -05 har strypt cdi förutom drd.
Jag har 13/53 nu och när den varvar som mest känner jag inte av cdin alls.
Det är bara det att om jag kör på halvgas så går de fortare än fullgas!
då äre för stort munstycke !
Är du helt säker? för när jag hade luftskruven på 3 varv ut och 100 munstycke kände jag knappt av det.
Användarens profilbild
Sw33t
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 oktober 2010, 16:27
Ort: Liiiiiiiiiiiiidingö fö fan!!

Re: Gilera smt Leovince v6 maxfart problem, varvning

Inlägg av Sw33t »

andershanssson skrev:
Lite specs på mopeden:

53/15 drev
Holy F*shit.. 53 framdrev.. x]
JAG HAR INGEN SIGNATUR OCH JAG ÄR TAMEFAN STOLT ÖVER DET!!!€€£@@{@$€$£@${£@£$@€€£$
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

andershanssson skrev:
willemedDERBIN skrev:
andershanssson skrev: Jag har 13/53 nu och när den varvar som mest känner jag inte av cdin alls.
Det är bara det att om jag kör på halvgas så går de fortare än fullgas!
då äre för stort munstycke !
Är du helt säker? för när jag hade luftskruven på 3 varv ut och 100 munstycke kände jag knappt av det.
jag kör inte äns en 70 cc med 100 ...så varför ska du köra med bara ett rör ?

70-90 ngt stans där ?

detta är inte min starkaste sidan :lol:
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Jolle-
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 7 juli 2010, 14:40

Inlägg av Jolle- »

Lånar tråd lite - då jag aldrig får svar på min fråga.
har trimmat min Derbi Senda-05 med ett Hebo rör (överliggande)
Kör med 14mm förgasare+64munnstycke därför det inte går med något annat!
Hade 13/52 drevning men med det orka den inte 5-6:an..
Så testa ett 11 och den klarar dom växlarna nu utan problem.
Har även ostypt cdi men ändå orkar den inte mer än 70km/h på mätarn.
Vet att 11 är mer för axx. Men min kompis körde tk rör på sin dtx och fick upp den i 97 på mätarn och drog mig somfan!
Och han kör 11/48 dock har han ju 16mm förgasare.

Men jag undrar om en 17,5mm kommer hjälpa mkt att den kanske går bättre?
För den svarar segt somfan på gasen om man inte har varvet uppe är axxet sämst!

Mvh
Hebo GP Replica - SÄLJES!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Jolle- skrev:Lånar tråd lite - då jag aldrig får svar på min fråga.
har trimmat min Derbi Senda-05 med ett Hebo rör (överliggande)
Kör med 14mm förgasare+64munnstycke därför det inte går med något annat!
Hade 13/52 drevning men med det orka den inte 5-6:an..
Så testa ett 11 och den klarar dom växlarna nu utan problem.
Har även ostypt cdi men ändå orkar den inte mer än 70km/h på mätarn.
Vet att 11 är mer för axx. Men min kompis körde tk rör på sin dtx och fick upp den i 97 på mätarn och drog mig somfan!
Och han kör 11/48 dock har han ju 16mm förgasare.

Men jag undrar om en 17,5mm kommer hjälpa mkt att den kanske går bättre?
För den svarar segt somfan på gasen om man inte har varvet uppe är axxet sämst!

Mvh
Det är munstycket som är för litet... du borde testa runt 80-90
Jolle-
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 7 juli 2010, 14:40

Inlägg av Jolle- »

CaToXXo skrev:
Jolle- skrev:Lånar tråd lite - då jag aldrig får svar på min fråga.
har trimmat min Derbi Senda-05 med ett Hebo rör (överliggande)
Kör med 14mm förgasare+64munnstycke därför det inte går med något annat!
Hade 13/52 drevning men med det orka den inte 5-6:an..
Så testa ett 11 och den klarar dom växlarna nu utan problem.
Har även ostypt cdi men ändå orkar den inte mer än 70km/h på mätarn.
Vet att 11 är mer för axx. Men min kompis körde tk rör på sin dtx och fick upp den i 97 på mätarn och drog mig somfan!
Och han kör 11/48 dock har han ju 16mm förgasare.

Men jag undrar om en 17,5mm kommer hjälpa mkt att den kanske går bättre?
För den svarar segt somfan på gasen om man inte har varvet uppe är axxet sämst!

Mvh
Det är munstycket som är för litet... du borde testa runt 80-90
Har gjort de - men då varvar den 5k och gör 10km/h
Dock är min vakuum kran trasig - så att de flödar hela tiden igenom den - kanske kan vara att med 80-90 blir det så mkt bensin då att det inte går?
Hebo GP Replica - SÄLJES!
Skriv svar