orginal funkar men ta viktkit och några kopplingsfjädrar och munstycken.aeroxen2009 skrev:nya vikter ska jag nog köpa, men räcker det inte bara o ta bort v-ringen i variatorn och byta vikter, eller måste jag köpa ett helt nytt variator kit?
har också läst om s k kopplingsfjädrar som sitter vid variatorn, är det viktigt för accelerationen?
vad är det för munstycken du menar?aeroxleoZX skrev:orginal funkar men ta viktkit och några kopplingsfjädrar och munstycken.aeroxen2009 skrev:nya vikter ska jag nog köpa, men räcker det inte bara o ta bort v-ringen i variatorn och byta vikter, eller måste jag köpa ett helt nytt variator kit?
har också läst om s k kopplingsfjädrar som sitter vid variatorn, är det viktigt för accelerationen?
Haha =] Du har rätt. men Det brukar till 90% va 4 gram till Den setupenaeroxleoZX skrev:måste inte ha 4g vikter han måste ställa in variatorn effeter hans motor vilket han kan för testa sig farm till men köpr variatorvikts kit. och munstycke kitGHFear skrev:Tänk på att du måste ha 4g vikter också =]
okej, men jag kanske testar munstycken senare, ska satsa på cylinder, luftfilter, effektrör och vikter till att börja med!GHFear skrev:Här är en lista på bra grejor till dig =] http://dl.dropbox.com/u/10255754/Setup% ... n%20_D.PNG
Nu dillar du.RoxxoR skrev:Det som är bra att byta ut är:
-Vev (för att vara på den säkra sidan)
-Förgasare (minst 17,5mm enligt mig)
-Avgasrör (tex Zx, ecologic, gianelli)
-Variatorvikter
-Kopplings fjädrar
-Tryckfjäder
-Rem (för att vara på den säkra sidan)
-Sportluftsfilter (funkar med luftbox också)
-Tändstift
RoxxoR skrev:Det som är bra att byta ut är:
-Variatorvikter
-Kopplings fjädrar
-Tryckfjäder
-Tändstift
2stroke skrev:Nu dillar du.RoxxoR skrev:Det som är bra att byta ut är:
-Variatorvikter
-Kopplings fjädrar
-Tryckfjäder
-Tändstift
En Polini Sport varvar inte ens i närheten utav något "farligt" varvtal för originalveven
du an kö med orginal vev
jag tycker själv inte att zx är skit min moppe går skit bra med 70cc och det röret, det gjorde den även med orginal cylinder
ZX, MK Ecologic och Gianelli är.. Skit..
Köp ett Polinirör eller ett Stage6 Pro istället
2stroke skrev:Nu dillar du.RoxxoR skrev:Det som är bra att byta ut är:
-Variatorvikter
-Kopplings fjädrar
-Tryckfjäder
-Tändstift
En Polini Sport varvar inte ens i närheten utav något "farligt" varvtal för originalveven
Zx är ju ett lågvarigt rör så inte så konstigt att det inte gör så mycket i topphastighet.Stuntflower skrev:Då kan jag säga att du nog drog världens största moppemyt..GHFear skrev:2stroke skrev: Nu dillar du.
Du vet att ett Pro och ett Pro Replica inte ger någon större skillnad... kanske en skillnad på 300 rpm så det är onödigt... Pro Replica e bra.
Pro replica röret är för 50cc att börja med, och pro röret till 70cc.
Pro replica röret varvar sönder till en MK handmade cylinder som jag hade förutom på min speedfight (6-7hk cylinder)
Sen har jag lirat Pro röret till både Stage 6 sport pro och Stage 6 racing, fungerade grymt, sedan bytte jag ut Stage 6 pro röret till ett top nardo rör till S6 racingen, gav ytterst lite till i effekten!
Sport pron och racingen körde jag på en Yamaha slider!
inte för att skriva OT;
du behöver ingen ny förgasare till polini sporten då sporten är i stort sett en uppborrad orginal cylinder med tillfinade spol,boost och avgas portar.
En munstycksats måste du ha, skulle själv köpte 90-120 om du ska lira 12mm förgasare (dock tror jag det är 17,5 direkt på Gilera)
Till en 17,5 skulle jag säga 80-110 i munstycke.
Vikter så skulle jag rekommendera ett Stage 6 viktsett 15x12 som är måtten till orginal variatorn (iaf till minarelli, vet ej hur det är på Gilera)
Rör så skulle säkert ett zx duga, men zxen låter mycket och ger oftast ingen hög toppfart, skulle säga att du kommer toppa 80-85 ÄRLIGA km/h med bra inställd motor.
Annars skulle ett Yazuni Z ge det där lilla extra till toppfarten, och med det röret skulle jag säga att det blir nog 85-90 km/h (FÖRUTSAGT ATT DU STÄLLER IN DEN KORREKT!)
Kopplingsfjädrar kommer du troligen behöva byta, köper du ett nytt rör så får du oftast med det.
Lycka till.